Een instap A lange. Met of zonder kleine seconde??

Snap enkel de term instap niet. Het zijn gewoon modellen en wellicht dat de prijs verschilt.

Zou vooral kijken wat je al in de collectie hebt. Met kleine seconde is iets veelzijdiger om te dragen. Beide iig erg mooi! :+1:

1 like

Ik ook niet

1 like

Exact mijn idee. Het feit dat dit het goedkoopste uit de collectie is, maakt het niet “instap”. Het is gewoon een klassiek model. Het ontbreken van complicaties is een keuze die je als koper bewust maakt wanneer je dit koopt, dat is niet een keuze uit “armoede”

Al zou ik voor deze gaan:

@tompj ik zie ook geen plaatjes. Maar ga er van uit dat we het over een Saxonia hebben

3 likes

Nooit vastgehad zeker? Onvergelijkbaar met ‘horloges voor 1 of 2% van deze prijs’. Ongekend mooi.

3 likes

Nee, dit is niet de prijsklasse waarin ik pleeg te winkelen. :sweat_smile:
Alleen twijfelt de topicstarter blijkbaar of hij dit horloge niet te saai gaat vinden. Als je daar bang voor bent zou ik eerst iets goedkopers proberen met dezelfde stijl. Natuurlijk is een horloge van 300 Euro niet vergelijkbaar met een van 15k qua afwerking, maar kan wel nuttig zijn om uit te vogelen of de stijl wel bij je past.

Ik meende ooit dat ik een Nomos Tangente wilde hebben. Omdat ik heb budget even niet had heb ik een poosje een goedkope hommage geprobeerd en er zo achter gekomen dat ik geen dresser met een witte plaat moet kopen. Vond de hommage in detail ook prachtig, maar om de pols was ik er binnen een half uur op uitgekeken. Ben heel blij dat ik niet gelijk die Nomos gekocht heb. :sunglasses:

Charme zit hier, naast het design, vooral in de bizar goede afwerking en uitvoering. Dat ga je echt niet ervaren met een goedkoop ding dat er ergens enigszins op lijkt.

1 like

Ik zou voor keuze B gaan, vindt ik persoonlijk wat meer hebben.

Ik zou de tweede doen. Heeft iets meer de uitstraling die ik persoonlijk bij een horloge van die prijsklasse zou willen. Allebei ongetwijfeld subliem afgewerkt, maar zoals eerder gezegd vind ik optie A wat nikszeggend.

Met kleine secondewijzer vind de andere nog al saai

Met omdat ik mijn patat ook nooit zonder eet!

Zonder gekheid is zonder KS erg statisch, en wat @Fate_Amenable_To_Change ook al zegt is er dan geen minute track. Dus met maakt het net even wat fraaier m.i., daarbij gebeurt er ook nog wat als je er naar kijkt. En weet je ook dat die loopt of stil staat.

Ik zou zonder toch steeds twijfel hebben of die loopt. Zonder is het echt dodelijk saai.

1 like

Ik kan de plaatjes ook niet zien, dus weet niet welke je precies bedoeld.

Het is hoe dan ook een goede keuze, de verfijning en afwerking van ALS is echt fenomenaal.

Daarnaast kan het A. Lange & Sohne (l)only topic wel wat gezelschap gebruiken. :grinning:

2 likes

Ik zou voor zonder gaan, met is gelijk zo druk.
Zonder vind ik meer klasse uitstralen, moet je wel van dressers houden anders vind je hem saai :scream:

Ik vind de bovenste zonder seconde te kaal. Ook de wijzerplaat is wat kaler, het geheel is aan de koele kant zelfs.

Dus voor mij zeker de versie met sub seconds.:+1:

Kleine seconde is altijd +1

Overigens wel vreemd als je 15k wil stuk slaan op een horloge je niet zeker bent van je keuze, ik zou verder kijken. Met dit soort bedragen zou ik verwachten dat je meteen een klik moet hebben of doorlopen, misschien ligt dat aan mijn eigen situatie en is 15k redelijk normaal voor jou. Altijd lastig om voor een ander te denken.

2 likes

Ik weet t niet, vooral door die bovenste. Ik vind en zowel erg chique als erg cheap, als je begrijpt wat ik bedoel :sweat_smile:

:slightly_smiling_face:
Dit werkt bij mij beter dan 2 pammetjes. God wat saai.
Maar ieder zijn smaak. En , niet geheel onbelangrijk, voor bij een smoking fantastisch :sunglasses:

2 likes

Nog een stem voor de petit seconde, al is het maar om praktische redenen; heb vaak zat gehad dat ik zo gezonken in gedachten ben dat ik de tijd vergeet, en als ik dan op mijn horlosjie kijk wil ik er in ieder geval zeker van zijn dat de tijd correct wordt weergegeven (en niet de eerste schrik wil hebben dat ik hem vergeten ben op te winden).

Overigens heb ik die schrik wel vaker door de optische illusie van “de eerste halve seconde lijkt de secondewijzer wel stil te staan” maar dat is een ander verhaal.

qua smaak zou ik met kiezen

:upside_down_face: