Een instap A lange. Met of zonder kleine seconde??

Hallo iedereen.

Mochten jullie voor een ‘instap’ A lange en sohne gaan. Gaan jullie dan voor A

Zonder kleine seconde wijzer?

Of B met kleine seconde wijzer (Heb even dezelfde wijzerplaat gepakt voor t gemak)

Waarom heeft de een de voorkeur boven de ander?

Ik zou t persoonlijk niet weten. Vind m zonder kleine seconde rustiger alleen wellicht een beetje saai?

Prijsverschil is €300. Begint bij een kleine 15k… :confounded:

6 likes

Met 100%

3 likes

Zonder

Ik heb het horloge nog nooit in het echt gezien, maar met secondewijzer lijkt mij leuker om naar te kijken en beter in balans met de tekst bovenaan.

Met. Ik heb een hekel aan de meeste horloges zonder minutentrack, da’s punt één. Punt twee is dat een KS complicatie er bij mij altijd in gaat. Ik heb drie van die dingen, en op het moment een Mühle Teutonia II KS om de pols. Kortom: Mijn totaal niet objectieve advies is altijd de KS.

En ja, dat is ook omdat ik het iets klassieks vind hebben, terwijl het toch dynamischer is dan geen seconde.

3 likes

Ik vind ‘t vooral grappig om te zien dat de band zo’ n verschil kan maken. 1 is rete strak bauhaus? Tweede gewoon mooi klassiek… Niet percé bauhaus achtig.

1 like

Da’s geen geld. Doen die kleine secondenwijzer… :+1:

Met ja.

Hmm plaatjes doen het niet.
Bij een instapper gewoon voor beide gaan :wink:

Absoluut voor 200% de tweede met kleine seconde. De eerste is saaaiiii…

1 like

Doe mij maar zonder!

Met met met :joy::+1::+1::+1:

Met kleine seconde, dat maakt hem net iets minder hema :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

15k voor zo’n saai horloge als de 1e vind ik erg veel geld, dan liever de 2e

2 likes

Geen seconde twijfel, met seconde.

Liefst met centrale secondewijzer.
Bestaat deze niet, dan subdial…

Met, maar met de band van de eerste

Ben ik de enige die de foto’s niet kan zien?

1 like

Ik zou ze geen van beide nemen, ik vind ze namelijk beide te saai. :sunglasses:
Als je daar zelf ook bang voor bent zou ik eens een horloge met vergelijkbaar uiterlijk proberen voor 1 of 2% van deze prijs. Ben je daar binnen de kortste keren op uitgekeken, dan zou ik naar iets anders gaan zoeken. :innocent:

Ik ook niet

1 like