Een jaar HF, dat doet wat met een mens

Horlogevrienden,

Binnenkort ben ik een jaar lid van dit mooie forum, en dat heeft heel wat teweeg gebracht in mijn leven. Ik was altijd al gek op horloges, maar sinds ik hier lid ben is het echt losgelopen. Het afgelopen jaar heb ik heel wat uurtjes besteed aan het lezen, bekijken en flipperen van horloges. De kist zit nu goed vol, en deze week is de kers op de taart gearriveerd.

In dit verslagje wil ik jullie meenemen op mijn reis van horloge liefhebber naar horloge fanaat.

In memorandum van alle mooie klokjes die al gekomen en weer gegaan zijn. Van Deep Blues, Steinhart, Stuckx, Seikos, Gshocks en een seagull.

En dan nu een blik op de huidige verzameling. Er zit geen systeem of uitgeschreven strategie achter. Ik draag wat ik leuk en mooi vind. :wink: Wel ben ik er achter gekomen dat ik Seiko een warm hart toedraag. Het merk maakt prachtige klokken die vaak de concurrenten voorblijven in prijs/kwaliteit. Vooral de Sumo en Cocktail time zijn in mijn ogen moderne klassiekers. Nu, without further ado, de kist van vandaag:

Te beginnen twee horloges die ik heb gekregen en daarom waardevol zijn. Een WeWood en een heuse Pierre Lannier. Daarnaast ligt de wildcard, de Dietrich OT-1.

Daarna beginnen de Japanners het over te nemen. Zoals jullie kunnen zien zijn duikhorloges favoriet, 2 monsters en 2 sumo’s. Nodig? Zeker niet. Leuk? Absoluut.

En dan nog de cocktail time. Een horloge wat eigenlijk niet past bij wat ik draag. Erg netjes, erg klassiek en erg stijlvol. Ik draag hem af en toe lekker met jeans en polo, gewoon omdat hij zo mooi is.

En dan, de kers op de taart. Na veel wikken en wegen is dit hem geworden. Ik dacht dat het een Speedmaster zou zijn, maar die viel me toch weer tegen in het echt. Op foto’s vind ik het misschien wel het mooiste horloge ooit, maar om de pols is het (nog) niet mijn klok. In plaats daarvan is het een klok geworden die mij helemaal past. De perfecte mix tussen klassieke allure en moderne rock&roll. Een duikhorloge, hoe kan het ook anders, uit een royale stal maar toch met eigen identiteit. Ik ben er helemaal verzot op:

Bedankt voor het lezen en een speciaal bedankje voor de leden met wie ik gepraat, geappt, geruild en genoten heb van al het moois in deze hobby.

Het was me het jaartje wel…

44 likes

Goed topic, leuk verhaal. En vooral heel herkenbaar. Sinds het forum in mijn leven is, beleef ik het dragen van een horloge heel anders.

Leuk om te lezen. Niet helemaal mijn horloges, maar met recht een mooie verzameling.

Leuke collectie, die kers op de taart maakt hem helemaal compleet.

Mooie overdenking, dominee Bowties!

1 like

Heel leuk om te lezen , super collectie zo.
:thumbsup:

Mooi verhaal en heeeeel herkenbaar!.. :wink:
HF doet iets met de mens…

1 like

Leuke overdenking en dito verzameling. :thumbsup:

Het is verschrikkelijk wat de horlogehobby met een mens kan doen!:wink:
Leuk om je verhaal te lezen en zien!

Het kan inderdaad zomaar hard gaan, veel draagplezier!

Leuk verhaal en natuurlijk heel herkenbaar
Met name ook bij mij de uiteindelijke conclusie dat ik Seiko een symptiek merk vind
Nog geen duiker in bezit maar wel de PADI Turtle onderweg
Toch een gevarieerde collectie met een aantal bijzondere horloges
De Black Bay is gewoon een topper
Heb hem ook gehad en helaas weggedaan
Denk dat hij nog wel eens terugkomt
Groetjes en op naar een 2e jaar HF :slight_smile:

1 like

Bedankt voor je topic! Leuk om te lezen. Zelf nu 2 jaar bezig en herken je verhaal zeker! Bij mij werd het 2e jaar het jaar van downsizen / upgraden.

Bedenk je maar eens wat je zou kunnen kopen (niveau van die fantastische BB!) als je die kist eens flink onder handen zou nemen (zou ik doen als ik jou was!)

2 likes

Mooi verhaal en mooie collectie.
En een zeer mooie kers!

Goed bezig. De recentere aankopen zijn wel een beetje veilig, het mag het komende jaar wel iets uitgesprokener.

Veelzijdige collectie.

Bizar die Dietrich, maar vind het wel een leuk ding!

1 like

Ik denk inderdaad dat het die kant op zal gaan. Eens goed nadenken wat weg mag en ook wat er dan bij moet komen. Door die Tudor zullen een aantal andere horloges een stuk minder gedragen gaan worden, wat een ding! :wink:

2 likes

Bedankt voor de reacties, toch leuk om het verhaal zo even te delen!

1 like

Erg leuk verhaal, en ook heel herkenbaar😀leuke collectie ook👍

Ik had precies hetzelfde bij mijn Tudor BBR. Daarna keek ik bijna niet meer naar de rest om. Dus toen maar gaan upgraden/inkrimpen

Mooie collectie (en mooie doos lijkt me).
De Cocktail, Dietrich en BB zouden een mooi trio zijn.
Mag je voor mij altijd eens op 1 foto naast elkaar zetten, ik hou van 3 piece foto’s :slight_smile: :slight_smile: