Een kijk op de Sartory-Billard SB04

Handgemaakte dails en betaalbaar(-ish)

Hij besteed zijn aandacht aan de kast en de wijzerplaat. Hele fraaie wijzerplaten en een mooi afgewerkte kast.

Screen Shot 04-27-21 at 05.59 PM.PNG

De wijzers, wijzerplaten, de chapterring en het caliber worden met de hand bewerkt. Er zit een STP (Swiss Technology Production) caliber in, de STP3-13 wat dan een verbeterde (?) versie van de ETA 2824 is. De prijs is vanaf 2.700 euro excl belasting en verzenden vanuit Zwitserland.

Andere wijzerplaten (soms tegen meerprijs :wink: )

Of met meteoriet (vast onbetaalbaar)

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Is het een mooie grail?
Wat vind je van de prijs?
Het caliber?

20 likes

Die eerste met blauwe wijzerplaat is erg mooi!! Is alles op de wijzerplaat opgelegd??

1 like

Ongetwijfeld bijzonderder dan het meeste dat je hier en irl tegenkomt. Maar ik ben nog niet gelijk dolenthousiast.

1 like

Bij de grotere merken krijg je imho ‘meer’ voor t geld. Maar t is wel apart. T lijkt wel of de metalen indexen n gefreesde plaat is op de gekleurde wijzerplaat.

1 like

Ja klopt. De wijzerplaat is helemaal blanco, alles wordt opgelegd

1 like

@marnicmoed die begrijp ik niet goed denk ik? Waarom krijg je bij grote merken meer? Dat verschilt toch per merk flink?

Bijvoorbeeld: Seiko veel waar voor je geld. Rolex ook? of Patek Philippe?

‘Dial’ en ‘dials’ …sorry…

Voor de rest…ik moet zeggen, niet verkeerd…

Maar je topic lijkt wel een soort verkoop/advertentie/ marktonderzoek…

Zoals wat dan? Behalve een horloge voor de meute

Nope, geen belangen bij Sartory-Billard. Ik ben geïnteresseerd in een SB04 met een blauwe dial en vraag me af of ik een goede keus maak. En ja typefouten :slight_smile:

1 like

Vind je hem gaaf om te hebben, te dragen en te houden? Doen!

Twijfel je / wil je hem weer doorverkopen op korte termijn / vind je hem te duur voor wat je krijgt / is de beslissing om hem te kopen afhankelijk van de mening van anderen? Niet doen!

1 like

Ik bedoel voor vergelijkbare specs, betaal je bij n Tissot, Hamilton, Steinhart, etc minder. Aan de andere kant betaal je bij Tudor weer n hoop meer waar ook n 2824 in zit, saffierglas etc.

Niks ten nadele v dit merk. Je krijgt er wel met de hand afgewerkte wijzerplaat enzo voor terug. Voor ieder te bepalen of ie t dat de prijs waard vind.

Vreemde opmerking hoor.

Dank voor het delen, heb mail gestuurd om te kijken wat er mogelijk is.

Niets ten nadele van ambachtswerk, maar handgemaakt heeft voor mij meestal weinig tot helemaal geen meerwaarde.

Misschien een vreemd voorbeeld, maar handgemaakte chips zijn ook een stuk duurder dan fabrieksmatige. Voordeel van fabrieksmatig is dat je wel weet wat je krijgt, is altijd dezelfde smaak en kwaliteit.

En de voorbeelden die je laat zien, daar zie ik echt geen € 2.700 aan af.

Maar ieder wil iets anders, dus als jij het ervoor over hebt: lekker doen en genieten.

Ik vind het mooie horloges, volg SB al een poosje op insta.

Wat betreft de prijs, uiteindelijk gaat het erom of jij het dat bedrag waard vindt. Ik geef b.v. met liefde duizenden euro’s uit voor een Grand Seiko maar voor een Rolex lukt mij dat niet.

Gewoon doen als dit is wat je wilt. Je leeft maar één keer. :wink:

Niet voor mij. Ik vind skelet wijzers niet cool, en trek het niet wanneer een horloge geen minuten-track heeft.

Voor dat geld zou ik eerder een Praeludium kopen, uit Twente.

Tja. Een ETA kloon is prima, maar hoe is hij afgeregeld, welke decoraties zitten er op, en waar is de balansveer van gemaakt?

1 like

:point_up: :smiley:

Ik ben verder niet bevooroordeeld.

1 like

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Is het een mooie grail?
Wat vind je van de prijs?
Het caliber?

Mooi, maar het zou niet mijn grail zijn. Maar dat is uiteraard zeer persoonlijk.
Vind hem aan de prijs.
Naar ik weet is er niets mis mee. Is onderdeel van Fossil Group en volgens sommigen zitten er (meer dan gemiddeld?) Chinese componenten in. Dat laatste zegt niets over de kwaliteit, maar het helpt de populariteit niet.

Als je hem mooi vind, gewoon doen :wink:

Yup, en ik heb nog even nagezocht…

Blijkbaar is hij niet vies van een customisatie van het uurwerk. Overigens, Sartory Billard is een Frans onafhankelijk merk, en STP, de uurwerkmaker is onderdeel van Fossil. Niet Sartory Billard zelf, voor degenen die dat bericht van je verkeerd hebben gelezen.

Voor een paarse variant had hij een fluted ring rond de rotor, waren alle schroeven hitte-geblauwd, en was de zwanenhals-regulator ook hitte geblauwd. Het lijkt er op alsof hij één en ander met die uurwerken doet. Die flute is niet normaal, maar de schroeven, rotor en zwanehalsregulering blijkbaar wel.

De meteorieten-versie is de enige die ik cool vind, omdat de wijzers gevuld zijn en er een minutentrack op zit.

Ik zie net ook op de website dat hij bespoke werk doet. Er is een aardiger versie, een handwinder waar je 7000 Euro voor mee moet nemen:

La Joux Perret uurwerk, kasten gemaakt in samenwerking met Voutilainen’s bedrijf, en helaas na 75 orders een stop voor 2021. Maar de SB04 kan gepersonaliseerd besteld worden.

Leuker dan ik oorspronkelijk dacht.

4 likes

Voor mij juist een pluspunt.

:star_struck:

1 like