Een kijkje naar de nieuwe seiko presage

Vanochtend is een kennis van me naar 1 van de seiko winkels in de buurt geweest voor de nieuwe seiko presage te gaan bekijken. Voor de mensen die hier ook geïntresseerd naar zijn: hier wat fototjes.

Ps: let niet op de man met de crocs voor de winkel :joy:

Om helemaal eerlijk te zijn vind ik hem helemaal niet mooi…:sweat_smile:

De hands hadden zonder loom moeten zijn enz… ook doet het me te veel denken aan een Grand Seiko en dat dan niet op een goede manier…

Meer in de zin van het wil een Grand Seiko zijn maar is het bij lange na niet en laat daarom alleen maar zijn gebreken zien…

11 likes

@ThaPapper in the house…

2 likes

Die zijn toch al jaren niet meer cool?

Dat is onaardig over die man…

3 likes

Mooie kast wel. Dial doet me niet heel veel, ik vind vooral die snowflake-achtige platen heel mooi. Maarja, ze zijn 40.5mm altijd toch? Mij te groot.

2 likes

Dat vind ik een beetje van heel (Grand) Seiko… zo’n dressy horloge moet voor mij 36 of 38 mm zijn.

Ik vind genoeg presages mooi, maar deze wat minder.

“over” en dan mag het :joy:

Heeft idd veel weg van een GS, maar dat vind ik juist wel wat hebben. Niet iedereen heeft 4-5-6 duizend over voor een horloge, en als je dan voor 5x minder geld een (qua uiterlijk natuurlijk) vergelijkbaar horloge hebt…
En om nou te zeggen dat ie lelijk is omdat er geen “grand” voor het merkje staat…

Deze is 39.3mm als ik het goed heb.

De jaren vallen van me af… :joy:

2 likes

Maleisië?

Het horloge ziet er nogal groot uit op de foto’s! Ik ben ook geen fan van die lume, die mogen ze wel achterwege laten op zo’n model.

Ik vind ze wel leuk. Alleen wat te duur en ik ben niet zo’n fan van de manier hoe de merknaam op een apart plateautje staat. Hadden ze wel iets mooier kunnen doen.

2 likes

Vind het oude model veel mooier

Wat een verschil met de renders op internet…

Op het internet zien die Crocks er inderdaad stukken beter uit.
Die Seiko is maar : meh

1 like

Ik word er ook niet echt warm van eerlijk gezegd. Die hands zijn niet mooi en de dial is te geforceerd apart/anders.

Mooi hoor, ik vind de blauwe variant nog iets mooier alleen.

not my cup of :tea:.

Misschien vertekent de foto, maar hij lijkt niet helemaal goed uitgelijnd. Vind hem ook niet zo, al denk ik dat de andere kleuren het beter doen

Ik vrees dat je het afwerkingsniveau van die Seiko sterk overschat, of het afwerkingsniveau van Grand Seiko sterk onderschat (of allebei).