Een klassieker, maar welke

Beste lezer,

ik ben op het moment weer lekker aan het sparen voor een volgend horloge, en wil nu toch eigenlijk wel eens een echte klassieker!!

De volgende 3 heb ik in gedachten:

  • Jaeger leCoultre Reverso

een oude bekende, de uitstraling, maat en afwerking zijn gewoon super dus deze staat op de lijst

  • Rolex Date(just)

overal bij te dragen, waterdicht, staat mooi met zowel leer als stalen band en heeft een datum (ook altijd handig) en lichtgevende indexen/wijzers (echt altijd te dragen dus)

-Omega Speedmaster

toch wel een echte klassieker, iedereen kent 'm wel of heeft er 1 of meerdere. Ik vind 'm heel mooi, maar twijfel vooral aan 2 dingen; de chronofunctie (zou ik zelf nooit gebruiken en dus overbodig vinden) en de maat (41mm maar zou denk ik wel kunnen om heel af en toe te dragen)

Mijn vraag aan jullie is dus. Welke zou jij kiezen en WAAROM? Laat je je ophypen door de maanlandng en wil je een mooie Omega, of houd je het liever subtiel en ga je voor Reverso, of ben je echt iemand die veel van sporten en zwemmen houd en daarom liever voor een robuuste Rolex gaat (die ook goed bij een pak staat).

Graag jullie reacties!

Rolex, JW.

Als je een ander model JlC had genoemd, had ik misschien anders geantwoord. Maar jij noemt de reverso en dan zeg ik Rolex :wink:

Volgens mij maakt het niet uit welk advies men je hier geeft, want na 1 maand staat ie toch weer te koop…
De Speedmaster is iig veel te groot voor je.

Hoi Jaap-Wim,

voor mij de enige die ook op mijn wishlijst staat: JLC Reverso…
Rolex zegt me niet zo veel en Omega heeft net niet dat wat JLC wel heeft.
Bij de Reverso heb je ook meer keus qua afmeting en uitvoering, van driewijzer tot leuek complicatie’s.
En JLC is een echte manufactuur, als je hier waarde aan hecht.

Groet Arno.

Tom Koerts Schreef:

Volgens mij maakt het niet uit welk advies men je
hier geeft, want na 1 maand staat ie toch weer te
koop…
De Speedmaster is iig veel te groot voor je.

Tom

Je bent er nu toch eindelijk wel achter dat 41mm te groot voor je is.
Volgens mij heb je dit zelf al meerdere keren gezegd…

Bedankt Richard en Arno.

Arno; Reverso is er idd in veel modellen, maar ik zou toch voor de kleinste/simpelste versie gaan omdat deze toch veel mooier stata, de Grande modellen zijn 1 bonk staal, vind ik zelf minder mooi.

Richard; wat zou jij dan kiezen van JLC? En welke Rolex, Sub No Date?

Hallo Jaap-Wim,

Té groot is zeker niet mooi.
Ik ben persoonlijk grote klokken gewoon ( Breitling B1 en Seawolf ) en ik droomde van een Super Avenger.
Nou…die is pas groot !!!
En alhoewel ik de Super Avenger nog steeds erg mooi vind, ga ik hem waarschijnlijk nooit kopen, gewoon
omdat ie voor mijn pols té groot is. Daar heb je echt een “truckers-” of “houthakkers”-pols voor nodig… ( bij wijze van spreken )

Een Rolex Datejust zou ik voor jou een zeer goede keuze vinden.

Maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Maar effe dromen en vooral het zoeken naar de juiste klok, kan ook erg leuk zijn. :wink:

Ik zou toch weer een Reverso doen, heel mooi klassiek. Met een crocobandje eraan. En anders een Airking, is ook een mooie maat (34 mm).

Ik denk dat het eigenlijk niet mogelijk is deze horloges te vergelijken. Een Speedmaster is top maar geen datum en een handopwinder (het origineel wat ik zou willen). De Rolex is een kwestie van je wilt hem of niet en behoorlijk duur. Na de aanschaf van de Omega Seamaster laatst heb ik mezelf voorgenomen dat er nog één klokje komt en dat is een Jaeger LeCoultre. Waarom, omdat het handwerk bij de productie van dit horloge me ontzettend aanspreekt. De Reverso is een heel mooi horloge maar natuurlijk veel minder “stoer/robuust” dan een Omega of Rolex.

Lastig kiezen joh! :wink:

Guus

Je schrijft o.a:

Omega Speedmaster

toch wel een echte klassieker, iedereen kent 'm wel of heeft er 1 of meerdere. Ik vind 'm heel mooi, maar twijfel vooral aan 2 dingen; de chronofunctie (zou ik zelf nooit gebruiken en dus overbodig vinden) en de maat (41mm maar zou denk ik wel kunnen om heel af en toe te dragen)
Het is toch zinloos om hem dan aan te schaffen als je zelf al zegt dat je hem dan maar heel af en toe gaat dragen? Dan is het weer snel een verkoopobject en of jij daar zelf wijzer van wordt lijkt twijfelachtig.

Ga voor de JLC lijkt mij in dit geval en laat de Speedmaster een beter leven hebben bij een regelmatig drager :slight_smile:

hans

Jaap-Wim,
jouw keus is toch niet zo moeilijk. Van de Omega gaan er 13 in een dozijn en van de Rolex wel 20!
Van jouw shortlist springt er echt maar 1 uit …de Reverso. Het zijn en blijven aparte modellen. Het model bestaat naar schatting zo’n 60 jaar!! Maar nog altijd actueel.
Niet langer denken, maar de knoop doorhakken!

Jaap Wim,

Ik zou zelf gaan voor de Master Compressor Chronograph…Maar die zou niet mooi staan bij jouw polsen als ik e.e.a. zo heb kunnen lezen. Is de Master Compressor Automatic niets voor je?

Ik weet dat het geen klassieker is, maar voor jou zou ie mooi zijn met een diameter van 36,8 mm. Maar goed…je bent op zoek naar een klasssieker, dus dat zal .'m niet worden :wink:

Wat Rolex betreft…mijn voor keur gaat uit naar de GMT Master II…

Ha Richard, ik denk dat de MC series iets te groot zijn! :smiley:

Budget is maximaal 2.000euro en voor dat geld heb je ook een mooi Master Control (vorige model) of een vintage Datejust 1601.

Maar momenteel volg ik een artikel op Ebay dus wie weet is na morgen de pot weer ff leeg… dus weer sparen!

Duim voor me dat ik morgen de veiling win! :wink: (tu)

Speedmaster (misschien de automaat, die is wat kleiner)