Een "kleine" donkere stap verder in de diepte van mijn duikers collectie... Nieuwe Aanwinst!

Een goede dag allen. Neem plaats, adem rustig en vergezel mij naar het diepe:

U kent ongetwijfeld mijn passie voor duikers, en in het bijzonder voor de seiko duikers. Een
verhaal aangaande wat van mijn vorige aanwinsten - voor de liefhebbers - vind u nog hier :

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,15108,15108#msg-15108

Uiteraard is er sinds die tijd het een en ander bijgekomen. Niet zoveel schokkends eigenlijk, meer “zijdelingse” aanwinsten. Behalve dan uiteraard mijn holy grail, de Seiko MarineMaster(MM) 300M. Dit horloge is echter zo bijzonder, dat ik er nog steeds niet echt de woorden voor kan vinden om hem op dit forum te presenteren, dus dat houd u nog te goed…

Maar goed. Mijn seiko collectie omvat dus qua diepte wat 150M modellen (6105,6309,7002), 200M modellen (7s26, titanium samurai, de sld en de digitale duikers), en dus twee 300M modellen, de oude 300M tuna (Ik had daar toch een nieuw glas voor…?? :D:D) en de onoverwinnelijke 300m MarineMaster.
Wat blijft er dan over? Eigenlijk niets meer, wat die MM laat eigenlijk alles verbleken. Maar goed, er zijn in seiko land nog 2 stappen te maken, namelijk 600M (moeilijk) en 1000M. Dat laatste stap leek ook altijd wat moeilijk, tot gisteren.

Vol trots presenteren wij u: Darth Tuna, de seiko Marinemaster 1000M, SBBN011:

SEIKO PROSPEX TITANIUM 1000M MARINE MASTER - SBBN011

Fabricated for use in saturation diving using helium gas and water tested to a pressure of 100 atmospheres (1,000 meters).

Designed with features that prevent your skin and diving suit being damaged by your watch.

Movement:

* Analog Quartz Caliber 7C46
* Accuracy at +/- 15 seconds per month

Casing:

* Titanium & SS/Ceramic in Solid Single Block Construction in Matt Black Finish
* Case Protect Uni-Rotational Elapse Time Bezel
* Screw Lock Crown at 4 O' Clock Position
* Seamless Case back

Band:

* Original Water Vented Seiko Rubber Strap With Titanium Buckle

Dial:

* Round Black Analog Dial
* LumiBrite Hands & Hour Markers
* Date & Day Window Display
* Scratch Resistant Sapphire Crystal

Additional Features:

* Water Resistant 1000 Metres
* Anti Shock
* Anti Magnetic
* Five Years Battery Life

Dimensions:

* Case Diameter (exclude crown) - 49.5mm
* Case Thickness - 16.5mm
* Band/Wrist Size - 220mm

Weight:

* 114 grams

Ofwel een redelijk stoere jongen. De keramische bescherm ring in combinatie met de volledig geblauwde kast maken dit toch een apart, zeer solide en stoer horloge.

Wat zegt u? foto’s? Tuurlijk:


(De witte streep is serienummer bescherming)

En hoe verhoud zich dat tot de anderen? Welnu:

Zo, op naar de 600m, en de oude 300 en 1000M automatics :). O ja, mocht er nog iemand een ploprof hebben liggen, ook altijd welkom! :D:D

Yaffle
(Waar is m’n handdoek?)

Geweldig Yaffle, om jalours op te worden, maar goed ik houd het maar op mijn “Monster” en “Big Boy” en waarschijnlijk binnenkort een Premier automatische kalender, autorelay.
Groeten
Eeltje

Super duikers… Toch maar mooi gedaan door Seiko…

gr,
Hans Mennink

super, vooral de MM!!!

WOW, echt prachtig! Echt een mooie collectie.
Inderdaad vooral de MarineMaster! Mischien nog wel mooier/beter als een Rolex Sub.
Heb het horloge nog nooit in het echt gezien maar van de foto’s word ik altijd erg enthausiast:)

Leuk stukje en mooie foto’s, Yaffle (tu)

Eindelijk weer eens zo’n duikerspost van Yaffle…:D:D

Het glas van die oude Tuna heb ik voor je teruggevonden, ik wil je graag het oude van mijn Tuna terugsturen :smiley:

IK had verwacht dat de afmeting van de MM wat groter zou zijn, maar aan je verhaal word dat ruimschoots gecompenseerd. Waardoor lees ik graag in de presentatie van de MM

Zo’n tuna is al redelijk fors. Darth Vader (zijn bijnaam) lijkt HUGE, vooral door zijn hoogte. Overigens is er ook een Omega met dezelfde bijnaam.

Leuk wishlist…

49,5 mm… wow! Mooie aanwinst Yaffle, ik ben benieuwd hoe je er aan bent gekomen??

How low can you go :D:D:D

Prachtige aanwinsten, die MM is een absolute topper en in mijn ogen de ultieme Seiko, maar blacky mag er ook zijn hoor :smiley:

Geniet ervan.

Ruud

van harte met de uitbreiding van je collectie (tu) …ziet er super uit

Iedereen duikelt maar over de MM, het zijn DUIK-horloges, geen duikel-horloges :slight_smile:
Maar ik snap de hint ondertussen heren! Ik zal mijn best doen en proberen zsm een review te geven. Tot die tijd…banaantje iemand?

Yaffle

Wauw wat een topcollectie. Ik vind de MM nog steeds de allermooiste seiko ooit gemaakt, maar deze titanium rakker mag er ook zijn ! je hebt in ieder geval het summum aan Seiko duikers in huis. Gefeliciteerd

bert

yaffle ik ben in het bezit van een seiko 600 als mijn digitale camara is gerepareerd stuur ik een foto gr.ron

Je mag het horloge ook sturen hoor :smiley:
Ben erg benieuwd ron!
Mocht je hem ooit willen verkopen, laat het ff weten

Yaffle

Wat een pracht collectie .Je mag jezelf een geprezen man voelen met zoveel mooie Seiko duikers groet Karel {jacob}