Een koffer vol horloges

Soms loop je tegen een deal aan waar je toch even over na moet denken, dit is er zo eentje. Een koffer vol horloges maar ze moeten wel in een keer worden verkocht. De vraagprijs was 150 euro, ik had wat foto’s gezien en op basis van de waarde van een handvol horloges die ik had gezien heb ik de rest er op de gok bijgekocht. Ik kon lullen als brugman maar afdingen was er bijna niet bij, en geloof me, ik heb het geprobeerd. Uiteindelijk heb 140 euro betaald voor 48 horloges, dat ziet er zo uit.

Untitled

Je moet dus gaan schiften bij zoń hoeveelheid, ik haal er allereerst alle mechanische horloges uit en kijk dan naar de betere quartz horloges. Dit zijn alle dameshorloges die de moeite waard zijn, o.a. twee Seiko quartz en een Pontiac.

Untitled

Een Pulsar quartz doosje die leuk past bij mijn Pulsar P3 LED horloge

Untitled

Een cilindergang zakhorloge, één van mijn dochters wilde al heel lang een zakhorloge voor een soort steampunk outfit, die heeft ze nu

Untitled

Met een zilveren kast

Untitled

Een Helicon

Untitled

Een zwaar gehavende Vito, nee ik ken het ook niet

Untitled

Een Union Laureat, feitelijk een zustermerk van Pontiac

Untitled

Een Coaster van mijn favoriete Nederlandse plakmerk Palerma, de teller staat momenteel op zes geloof ik, waaronder nog een Coaster

Untitled

Ik ken Commodoor alleen van dirt cheap quartz horloges maar blijkbaar hebben ze ook ooit mechanische horloges gemaakt

Untitled

Een Pontiac International met een krankzinnig gepatineerde wijzerplaat, maar eigenlijk staat het hem wel goed

Untitled

Een Alpina

Untitled

Een Titus horloge (ik heb ooit een echt NOS exemplaar gehad, had ik nooit weg moeten doen)

Untitled

Een Certina

Untitled

Met het oude logo in schrijfletters op het uurwerk, ik denk een oudje.

Untitled

En dan de mini-topper uit de koffer, een Certina Waterking 275 automaat.

Untitled

Al met al een leuke deal, en ik heb nu een koffer waar ik alle troep horloges in kwijt kan… :wink:

Ik heb besloten dat ik nu even een pauze ga inlassen voor het inkopen van horloges, ik heb er nu echt teveel en ik wil de komende tijd wat horloges gaan opknappen om te dragen of te verkopen.

2 likes

Mijn beste,

Wie niet waagt, wie niet wint!!

En als ik het bezie, ben je duidelijk aan de winnende hand.
Er zijn een paar interessante vintages bij hoor.
Met name de Titus, de Certina 275 en de Commodor.
Erg leuk.
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Wat een hoeveelheid heb je al bij elkaar verzameld, hoe hou je het uit elkaar ?

Wederom mooie aanwinsten. Vind de Alpina erg leuk.

Hahaha ik moest stiekem lachen om de laatste opmerking. Hoe vaak heb je dat al niet gezegd? :wink:

Groeten van zijn Waterking zusje:

Dus toch geen cartier wat ik meende te zien liggen in de koffer :wink:

Er zit nog wel een echte nep Patek Philippe in de koffer. Een echte “Made in Switzerland”… :wink: