Een koopje tussen rotzooi

Deze Eterna zag ik liggen tussen echt afschuwelijke horloges, deze kon ik niet laten liggen. En ik kon mijn aandacht niet alleen vestigen op dat horloge, dus besloot om nog een prut horloge erbij te halen(daarvan spaar ik jullie de moeite).

Dit horloge heeft wel veel patina op de wijzerplaat. Maar maakt het wel goed vintage.

Ik krijg de achterkant niet zelf open, zit echt goed vast. Mocht er iemand zijn met aanvullende informatie,graag!

Prachtige plaat, niets aan doen! Ik vermoed dat “het binnenste” ooit wat vochtig is geweest, en ik hoop dat 't uurwerk er genadig van af gekomen is. Het horloge goed met de duim op de kastopener drukken, en dan de kast voorzichtig bij de lugs beetpakken, en voorzichtig (de goede kant op) draaien.

Succes.

Het uurwerk loopt al vanaf 12 uur nog vrij goed. Dus daar hoef ik voorlopig niet bang voor te zijn:D

Ik denk dat ik het laat openen door iemand anders(om onnodige krassen te voorkomen).

Thanks voor je advies in elk geval(tu)

Mijn beste,

Een goed geluimde verworvenheid!!
Succes met het recupereren.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hartelijk dank! U ook een fijne avond toegewenst.

Mooie vroege Eterna , de gepatineerde wijzerplaat maakt hem heerlijk vintage !

Profiat, dit type oudjes zijn echt gaaf vind ik (tu)
Ik denk uit de jaren '40, zelf zou ik 'm zo min mogelijk
laten lopen maar eerst ff (laten) schoonmaken en smeren…

mvg

Wat Frans schrijft!
En dan natuurlijk het liefst door een horlogemaker die weet om te gaan met dit soort juweeltjes en niet lijdt aan vervangingsdrang! :wink:

Van harte en voor na het onderhoud, veel draagplezier gewenst!

Ik vind dat een horloge haar leeftijd mag laten zien dus schoonmaak en smeren en dragen met een mooie leren band.