Een korte introductie van mezelf - Stuvio

Dag allen!

Hoewel ik me twee jaar geleden al registreerde, is het nu tijd voor een grondigere voorstelling.

Ik ben 35 en draag nu al weer zo’n 5 jaar een Garmin Forerunner, night-and-day. Ik hou er zo van dat hij ook mijn slaappatroon registreert.

In mijn familie waren er twee horlogemakers. Zij wilden graag dat ik hun zaak over nam, maar ik was nog te jong en mijn moeder zag het niet zitten om de tijd te overbruggen, dus dat is verloren gegaan. Wel erfde ik enkele exemplaren, die ik pas recent heb bovengehaald.

Mijn eigen collectie is tamelijk bescheiden.

Ik heb lang met Rodania rondgelopen, dat wil zeggen, toen ik 12 werd vroeg ik een Rodania en die kreeg ik. Op mijn 18de werd hij gestolen en ik kocht gelijk dezelfde. Heel tevreden van dat toestel. Momenteel ligt hij al geruime tijd stof te vergaren in één of andere schuif.

Verder heb ik ook lang een Franck Muller Crazy Hours (colored edition) gedragen. Daar voel ik me echter wat te oud voor ondertussen, dus dat wordt een leuk geschenk voor m’n zoon als hij ouder is.

Ik hou heel erg van de vintage Omega-look. Modernere zaken interesseren me minder. Hun ontwerp is vaak té voor mij.

Enkele jaren geleden kwam ik in een magazine het horloge van mijn dromen tegen. Dat blijft wellicht onbereikbaar, maar het is een pareltje:

Van Cleef & Arpels Midnight Planétarium

Wat me hierin aantrekt is het simpele, en toch speelse ontwerp. Jammer genoeg komt het met een stevig prijskaartje. Laat me zeker weten als ik een goedkopere, astronomische horloge over het hoofd zie.

Recenter was ik erg gecharmeerd door het speelse horloge dat de Belgische illustrator Kristof Devos ontwierp voor Mr. Jones. Hoewel de mechaniek niet erg bijzonder is, vind ik de oplossingen wel erg inventief.

Verder zoek ik een of meerdere horloges uit mijn verleden (zie een eerdere post van me) te restaureren. Misschien zelf, misschien door een professional. Het zou leuk zijn om op termijn zelf wat in de horlogemakerij te prutsen, omdat mijn genen erom vragen.

27 likes

Welkom :+1:

Genoeg mooie exemplaren te zien hier :ok_hand:

1 like
2 likes

Welkom

1 like

welkom op het forum :smiley:
zelf heb ik maar 1 rodania in m’n verzameling maar hij heeft zijn kunnen al jaren meer dan eens bewezen :ok_hand:
het is een zeer goed horloge en ben er zeer tevreden over.
hoop die van jou ook eens te zien op het forum :smiley:

1 like

Hartelijk welkom.

1 like

Welkom op het Horloge Forum!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Van harte welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Ik wens je heel veel plezier toe hier en nog heel veel mooie horloges!:+1::wink:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

1 like

Welkom op HF!

1 like

Leuke topic. Je hebt een veelzijdige interesse. Ben benieuwd waar je voorkeur naartoe gaat groeien.

1 like

Welkom! Idd een bijzonder horloge Midnight Planetarium met een zeer bijzonder prijskaartje. Staatslot misschien?

1 like

Welkom! :grin:

1 like

Die van cleef en Arpels mag je proberen op zijn Frysk uit te spreken!

Google maar een beetje op Christiaan van der Klaauw, hij maakt nml niet alleen de planetaria voor vcea maar maakt ze zelf ook, de vorige generatie planetaria waren trouwens veel mooier

image

2 likes

Welkom Stuvio!

1 like

Welkom bij de club!

1 like

Welkom

1 like