Er is vast wel een lotgenotenpraatgroepje binnen HF
Maak jij he druk om die kras? Ik zou mij eerder zorgen maken welke slager er met een beitel die band heeft proberen te verwijderen…
Dat laat ie voortaan doen…
Denk dat je dan inderdaad beter een nieuwe kan kopen en deze opdragen
Ik draag alleen horloges waarvan ik weet dat die mogen krassen, etc…
Krasjes daar kan ik wel tegen, maar dit zou ik ook weg willen hebben….
Dank allemaal voor de support en tips.
Deels is het mijn overdreven fixatie op krasjes etc. Dat weet ik, maar ja…
Thuis zien ze het bijvoorbeeld niet eens.
Ik wel natuurlijk en zeker als ik dat 10x vergroot met mijn telefoon.
Maar het helpt om het te delen.
Probeer er ondanks die kras er gewoon van te genieten, John, ik heb ooit eens een flinke kras op mijn auto laten repareren. De dag na de reparatie (lak was nog niet eens uitgehard:joy:) gooide een bestuurder (dader op het kerkhof) van een andere auto zijn portier tegen mijn auto aan. Toen maar geaccepteerd en zo gelaten. Ook met krassen op mijn horloge. Het zijn en blijven gebruiksvoorwerpen.
Ach, weet je, je loopt zelf ook wat beschadigingen op in de loop van je leven. Hoort er gewoon bij. Alles is vergankelijk.
En anders ff met wat capecod doekjes … ga je m niet helemaal mee weg krijgen, maar kun je (naar mijn idee) wel een stuk mee verbeteren
Krassen horen er bij. Eens er echt deuken of diepe krassen in staan, zou ik die op termijn wel laten wegnemen, maar het verhaal van @Robert19701 is een prima voorbeeld van waarom dat ook wel even kan wachten.
Soms zie ik hier horloges passeren die jaren in bezit zijn en zo goed als nieuw ogen. Ik doe geen gekke dingen met de mijne, maar die staan relatief gezien vol krassen. Een sluiting rekt het hier 1u voor er een kras op zit, mijn polsen liggen regelmatig op tafels en dergelijke dus de band aan de 12u-kant is volledig bekrast, de 6u-kant botst regelmatig tegen een tafel of toog dus daar komen ook al wel eens dingen aan. Geef mij een horloge en na een maand zal je me zeggen: blij dat je het ook echt draagt
Klopt, lastige is dat de bovenkant geborsteld is en mijn ervaring dat als ik er aan ga zitten prutsen, het over het algemeen niet beter wordt.
Dus we gaan er, als het tijd is, een deskundige er weer even iets moois van laten maken (zodat ik weer volle overgave er een kras op kan maken)
That’s life!
Ohw … dan neem ik mijn advies weer terug, want dan is capecod helemaal geen goed idee
]
ik wacht nogsteeds wanneer rolex kan laser polishen…
Exactement. Het levert alleen maar mooie verhalen op voor het nageslacht. Zoals wanneer je met je dronken bakkes een Bulova Super Seville rampeneert. Onniedan @HanDavinci?
Deskdive krassen e.d. zouden minder erg zijn, snap inderdaad wel dat je hieraan gaat storen
eigenlijk kunnen die krassen niet weggehaald worden want, ze zitten best diep dan zou er flink wat van de kast afgepolijst moeten worden. Ik zou gewoon een paar jaar wachten, wanneer ook rolex laserpolishing heeft.
Krassen in het horlogeglas vind ik echt storend (daarom alleen saffier en plexi voor mij) maar krassen op een kast en band horen volgens mij bij een horloge. De eerste doet wel altijd een beetje pijn idd😉
Kusje erop?