Een leuke duiker

Nou, prachtklok dan toch. Openmaken, donorhart er in en dicht.
Dan draag ik het wel tot de huidige vastloopt… en dan laten vervangen…

1 like

Erg mooi…

1 like

De Helm Vanuatu

$305 incl shipping. Net boven budget maar wel wat niet iedereen heeft

4 likes

Allemaal onder de 250,- te vinden, keuze genoeg als je wat zoekt…

5 likes

Setje voor rond de €250…kan je afwisselen of je rubber of staal fijner vind…met een prachtige sunburst :blush: …Citizen NY040-17LE
timthumb

6 likes

Volgens mij zijn ze nog steeds in de aanbieding :+1:

1 like

Ik weet niet of dat mogelijk is. :slight_smile:

Ach ja, dan kom je in de heilige drieeenheid terecht:

Ben ik de eerste die over deze modellen begint? Nee zeker niet. Maar het mag allemaal.

1250-20170219-d2f5fe

De kwaliteit van al deze duikers overstijgt de prijs aanzienlijk. Ze zijn alledrie bomb-proof, dat kan ik garanderen.

Koop dan ook geen duiker.

Ook dat kun je afleren. Daar help ik je graag bij als je dat wilt.

Ik stel voor dat je je budget verhoogt en een allround horloge koopt. Mijn drie favorieten zijn deze:

De Sinn 556l. 200m waterdicht, bomb proof, wel matige lume, maar hij overleeft in een vacuum en heeft een prachtig gedecoreerd ETAatje.

De Archimede Outdoor Canvas. Lekkere jaren 70 retro styling in Schwarzwald kleurstelling (hij is er ook in zwart, beige, blauw en wit) met 200m WR, goede lume, geharde kast…
outdoor-canvas-strap

De Seiko SARX017, hier en daar nog op de baai te krijgen. 100m WR, maar wel uitstekende lume, kekke crownguard en een wat sportiever ogende secondenwijzer:

5 likes

Wat een goede en leuke suggesties worden er gedaan! Veel dank!

Die Citizen vind ik er ook erg leuk uitzien, die gaat op de shortlist!

@Fate_Amenable_To_Change, Fijn te horen dat die duikers die je noemt kwalitatief in orde zijn. Ben nog niet zo bekend in de horlogewereld dat ik daar een inschatting van kan maken. Hier bij de plaatselijke juwelier (Siebel, Strego etc) wordt je ook niet wijzer. Die verkoper veel modemerken…

Ik zie ook een screenshot van eGlobal central voorbij komen. Via Google shopping kwam ik daar ook al advertenties van tegen, vind ze we ‘verdacht’ goedkoop, (on)terecht?

1 like

Moet bekennen dat ik er zelf ook nog niet besteld heb, maar waren hier ook wel positieve reacties bij de ervaringen met topics… :+1:

Of gewoon een SKX mod.
Zie blauwe gedeelte.:innocent:

En ja, met 4r36 uurwerk. (Hacking)

1 like

Vreemd dat niemand de Steinhart Ocean One heeft genoemd. Qua knip- en plakwerk is het bijna een kopie van de Submariner, maar de kwaliteit is naar verluidt wel oerdegelijk. Ik heb er zelf weliswaar geen ervaringen mee, maar ik ben eveneens op zoek naar een duiker en de Steinhart is toch een ernstige kandidaat.

Volgens moet je een gebruikt exemplaar toch onder de driehonderd euro kunnen vinden.

1 like

Leuke duiker?

https://goo.gl/images/iNXr9i

5 likes

:point_up:

Eens.

1 like

Inderdaad, ik zat m al te zoeken in het draadje. Zou zeker budgettechnisch moeten kunnen.

De leesbaarheid van de twee registers zit wel snor.

1 like

:wink:

Mmm, weet niet hoever ik kom met €250,- :thinking:

Steinhart zal ik eens googlen!

Persoonlijk vind ik de oysterband (tenminste van de hfle) minder om mn pols vallen. Misschien iets om rekening mee te houden.

On topic, persoonlijk erg gecharmeerd geraakt van de Turtle. Fors met zn 45mm, maar draagt klein door de korte lugs. De lug breedte van 22mm vind ik er goed bij passen. Die in het blauwe gedeelte zou mijn keuze zijn, uit Japan en zwarte wijzerplaat die nu al niet meer geproduceerd wordt…

Ik vind dit topic echt vervelend…

Ik wil nu elke duiker die hierin getoond is​:joy::rofl:

Bij ten2two @SuperC top duikertje van Certina te koop. :wink: