Een leuke duiker

Na mijn voorstel-topic maar eens een inhoudelijke vraag stellen.

Ik ben opzoek naar een leuke duiker. Nu heb ik mijzelf de budgetbeperking van €250,- opglegd, dus dat beperkt de mogelijkheden…

Sinds de start van mijn horloge liefhebberij ben ik graag fan van de Rolex submarinier, maar dat is gezien mijn zelf opgelegde budgetbeperking. (Voor de prijs van een nieuwe sub vorig jaar naar Afrika geweest).

Nu kwam ik vandaag een Seiko SNZF17K1 tegen, heeft aardig de looks van een Sub, maar ook een eigen gezicht. Ik heb al een Seiko, en die bevalt prima, dus daar kan ik wel van op aan.

Ik heb ook naar zgn ‘homages’ gekeken (Phoibos,Tauchmeister), maar daar ben ik niet onverdeeld enthousiast over. Soort guilty pleasure-gevoel… vond het ontwerp mooi, maar iets knaagt er…
Wie weet wat te zeggen over de kwaliteit van deze klokken? Wat is een model waar ik ook zeker naar moet kijken?

Ik ben geen duikfan, dus waterdichtheid is geen issue :slight_smile:

Populaire modellen zijn onder andere de Seiko SKX007, Citizen NY0040, Oriënt Mako en de Oriënt Ray. Mijn inziens een betere deal dan de Seiko5 ‘wannabe’ duikers.

Skx031 of skx033 (Pepsi)…

1 like

Misschien dat een Aevig in de buurt komt, ik weet niet wat ze heden ten dagen doen:

4 likes

Seiko New Turtle. 2e hands wel te doen voor 250.
Groene insert, en het is net een Sub

1 like

Mijn advies: dit jaar een weekje Texel mét een Submariner! :sunglasses: :yum:

3 likes

Ik kan alleen maar bijtreden in het aanraden van een SKX of een Orient Ray (de Ray II, als je de vreemde push-button wil vermijden).
Op YouTube een pak vergelijkingen te vinden voor subs onder de 200 of 300 dollar, als je een checklist wil afgaan (check bvb. The Urban Gentry, Perfect Timepiece of Random Rob). Maar die instapmodellen liggen zo dicht bij elkaar* dat het vooral een keuze is op gevoel (was bij mij toch).

* Behalve dat de SKX zowat de enige van die instappers is die geen hacking heeft

Haha, lol, of een rondreis door de VS en een kekke invicta meenemen :wink:

3 likes

Orient Ray 2 heb ik ook net gezien, ziet er ook erg mooi uit!

Dank ook voor de YT suggesties!

1 like

Goede suggestie! Vind hem wel erg op de SNZF17K1 lijken, alleen wat groter?

Ken de SNZF17K1 onvoldoende…

Betere foto’s en verhaal…
https://www.fratellowatches.com/tbt-seiko-skx031-diver/

Specs…

Thnx!

Kwam ook nog een Casio mdv106 tegen, zie nog geen NLse verkoper. Wel grappige verwijzing naar mijn eerste horloge ooit, een Casio 50m.

Voor 250 euro heb ik een SKX met saffier en hacking :smile:

@AvdB de SKX031 is al lang uit productie, niet nieuw te vinden en daar ga je tweedehands de hoofdprijs voor betalen.

Orient Ray II. Niet verder zoeken…

1 like

O_O …ik shop in de verkeerde winkels denk ik

1 like

Valt wel mee in vergelijking met internationale prijzen voor de monsters :grimacing:

1 like

Ik denk niet dat je die in een winkel kan vinden :upside_down_face:

Maar het valt niet mee voor een versleten duikertje met een 7S26 erin :joy:

Off topic: ik houd mij aanbevolen tips voor adres voor onderhoudsbeurt skx031. Loopt op zich prima, maar nog nooit onderhoud gehad vermoed ik.

1 like

Een gloednieuwe 7s26 kost 4 tientjes. Service ervan 3 x zoveel :man_shrugging:t2: