Hallo horlogevrienden,
Door allerlei omstandigheden ben ik nog maar weinig met onze gezamenlijke hobby bezig geweest maar het volgende verhaal moet ik gewoon even met jullie delen.
Na een pittig jaar mocht ik eindelijk met vakantie, genieten van m’n gezin en lekker even bijtanken;
M’n vriendin vindt het een zware afwijking maar ik vind het te gek om lekker vanaf een terras horloges te spotten. Sport Rolex, Breitling, Seiko divers en opvallend veel Omega Planet Ocean’s gezien die middag, vrijwel allemaal modern en nauwelijks vintage.
Bij de zwembadbar kreeg ik een beetje contact met een kerel, hij bleek de eigenaar van het appartementencomplex te zijn. De 16800 Submariner om z’n pols had ik uiteraard al lang gezien.
http://s134.photobucket.com/user/krabongfoto/media/Ibiza2013125_zps6f12cfe8.jpg.html
De wijzerplaat van zijn Sub was behoorlijk geleefd; “tropical dial” , “star dial”, karakter of ook wel kapotte plaat genoemd onder de liefhebbers 
http://s134.photobucket.com/user/krabongfoto/media/Ibiza2013124_zps13d8cb56.jpg.html
In eerste instantie dacht ik dat de klok een paar flinke slokken zeewater had gehad. De man vertelde echter dat zijn horloge in zijn huis had gelegen gedurende een allesverwoestende brand. Zijn huis was totaal afgefikt en na twee dagen hadden schoonmakers z’n geliefde klokje gevonden. Het liep wel nog en nadat het roet was afgeveegd bleek de wijzerplaat er zo uit te zien;
Hij vertelde me dat hij absoluut niet wilde dat de plaat werd vervangen, het vertelde voor hem een verhaal. Het klokje moest echter wel voor reparatie naar Rolex. Na heel lang zeuren en onderhandelen stemde Rolex Eivissa er mee in dat ze alles zouden vervangen (wat nodig was) behalve de wijzerplaat, zo vertelde de man.
De dag erna zag de man me bij de bar (ik kwam daar inderdaad regelmatig
) en riep hij mij. Hij had de service papieren gevonden en de vervangen onderdelen. Uiteraard mochten die ook op de foto.
Ik vertelde hem dat de datumschijf met open 6-en erg geliefd was onder de vintage verzamelaars en dat het serieus geld waard was. Zorgvuldig ruimde hij alles op
en dronken we nog maar een Hierbas…
Fijne zondag!
Gr. Roel