Een leuke starterscollectie...

Na mijn 2 recente aankopen heb ik mezelf tijdens deze periode eens extra verwend…

Heb meerdere horloges bekeken, besteld, teruggestuurd, maar uiteindelijk gekozen voor de Certina DS Chronograph.
De Seiko Alpinist, Sharp Edge, de Tissot PRX quartz of automatic, Hamilton Intra-Matic… allemaal niet mijn ding. Hoewel, die Intra-Matic heb ik dan wel teruggestuurd maar dat verhaal krijgt nog een staartje :wink:

Nog één horloge onderweg dus, maar ik wou nu al wat laten zien :relaxed:

Voorlopig ben ik nu dus wel eventjes klaar, ga ik een beetje sparen :grinning:

63 likes

Ik vind dit een hele gave collectie hoor. Starter voorbij omdat de horloges (vooral die chrono) allemaal leuk zijn en omdat je kennelijk al heel goed wat je wil in een horloge.

Goed bezig :+1:

4 likes

Mooie en diverse collectie. Smaakvol en kwaliteit. Veel plezier ermee!

1 like

Niets mis mee, zijn leuke horloges

1 like

Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Roestig, roestig. De jacht is de helft van het plezier. Misschien moet je dat niet afnemen van jezelf door een kist vol te kopen.

3 likes

Alle 3 toppers hoor! :grinning_face_with_smiling_eyes: veel plezier ermee

1 like

Ben benieuwd heb je deze allemaal gekocht tegelijkertijd? Of verzameld tot nu toe?

Had laatst een leuk gesprek met een medewerker van een horlogewinkel. Je weet hoe dat gaat…je wacht zoekt naar een horloge voor je collectie. En ineens werden ze allemaal beschikbaar in een paar maanden tijd. Dat is wat mij overkwam.

Ik kocht ze, alleen merkte ik dat ik er niet genoeg plezier aan beleefde. Aka wrist time.

De meeste wrist time krijgt de nieuwe horloges en dan val ik persoonlijk altijd terug tot mijn favorieten. Soms komt een van de nieuwe horloges ook tussen.

De medewerker gaf een hele goede advies om te proberen minsten 3 tot 6 maanden de tijd te houden tussen aankopen nieuwe horloges. Tenzij het een grail horloge is.
Zo kan ik rustig wrist time gunnen aan de nieuwste aankoop en er van genieten.

Als ik je en top mag geven is dit het wel. Horloges zijn om te dragen en de meest intense wrist time is toch wanneer ze net nieuwe zijn.

Succes en geniet van je hobby.

2 likes

Lekker bezig…! Geniet ervan.

1 like

Heb de Certina Diver als eerste gekocht, ergens begin oktober, de Hamilton een weekje of twee later. De DS Chronograph heb ik nog maar een kleine week en ik heb nog één horloge in bestelling (was kiezen tussen de Certina Chrono en een ander merk en ik kon dus niet kiezen :wink: )

Dus uiteindelijk de 4 horloges over een tijdspannen van 2,5 maanden gekocht. Is snel, besef ik, maar ik ben een starter en moet me nog wat leren beheersen.
Ik had er meerdere besteld, maar heb ondertussen 3 horloges in originele staat en verpakking teruggestuurd zonder te hebben gedragen (gewoon één keer rond de pols gedaan om te proberen) omdat ze gewoon totaal niet waren wat ik ervan verwacht had.

Ik blijf bij de ‘betaalbare’ merken, hoewel ik misschien in de toekomst wel eens kan kijken naar Longines, Oris of Rado ; de echt dure luxemerken zoals Rolex, AP, PF, JLC en ook Grand Seiko, dat is geen spek voor mijn bek. Ik kan er wel voor sparen maar ik weet niet of ik ineens zulke grote bedragen kan uitgeven aan één horloge.

De 4 horloges die ik nu heb (enfin, eentje nog onderweg maar besteld) zullen mij ongeveer 5500 euro samen gekost hebben. Velen hier zullen zeggen dat ik dat bedrag beter meteen had besteed aan één duurder horloge maar ik geniet dus liever van meerdere horloges tegen een lager prijspunt.
En ik ben nog nieuw dus wellicht zou ik met een peperduur horloge misschien wel een miskoop doen omdat ik nog niet goed besef welke merken en modellen hun waarde behouden of niet.

Uiteindelijk beleef ik er plezier aan en hebben ze alle drie al de nodige ‘wrist time’ gehad ; het feit dat ik een nieuw horloge koop betekent in geen geval dat de andere in de doos blijven zitten :wink:

3 likes

Welkom in onze wereld.
Wow 5500€ dan spring je er echt in. Tsjaa iedereen zal wel een mening hebben en wel anders hebben gedaan.
Denk dat de meeste mensen wel meerdere horloges hebben in hun collectie. Dus hoe je begint is omhebt even.

Nou dan wil ik nog een tip geven…lastig om te stoppen als je eenmaal begint. En de budget rekt ook altijd mee.
Een reden om een duurdere horloge te kopen…die gaat je leven lang mee. Niet zo zeer dat ze beter zijn dan de goedkopere merken, maar vanwege de prijs ga je deze horloges eerder repareren en onderhouden.

Want mijn favoriete horloges zijn die met een verhaal , maar vooral herinneringen.

Ben benieuwd welke horloge je favoriet zal zijn.

1 like

Zolang je niks verkoopt is dat niet het belangrijkste. Maar even een pas op de plaats kan geen kwaad.
Het klinkt misschien raar maar door te leren wat ik niet mooi vind heb ik juist geleerd wat ik wel wil hebben.
En plezier hebben van je horloges hoeft niet te betekenen om 1 zogenaamde topper te hebben wat dat ook moge betekenen maar kan ook goed zijn om een aantal horloges te hebben die jou blij maken. Prijspunt is niet alles bepalend.

1 like

Wat ik hier zie is een heerlijke collectie hoor.

2 likes

Mooie collectie en lekker bezig.
Ik ben echter wel 1 van onderstaande personen.
Voor dat geld had je ook een Omega Seamaster 300 kunnen kopen of een Tudor BB58 en had je er nog 2 “Instappers” bij kunnen kopen.
Maar dat had mijn keuze geweest. Is dit wat jij leuk vind dan moet je dat zeer zeker doen.

1 like

Geloof me, dat komt vanzelf. :grinning:

2 likes

Deze hobby blijkt voor velen echt een horloge reis te zijn en die is voor iedereen anders en persoonlijk. Het gaat erom wat jij wilt, mooi vindt en happy van wordt. Leuke collectie :+1:t2:

2 likes

:point_up_2:
Dat dus.

Na wat draagtijd ontdek je vanzelf jouw voorkeuren. En ook dat ontwikkelt zich weer door de tijd.
Je hebt een prachtige en diverse collectie, qua kleur en type. Veel plezier met jouw nieuwe horloges en op dit forum :+1:

2 likes

We spreken ons volgend jaar nog eens.

4 likes

Prima, lekker brede collectie zo!
Een (veel) duurder horloge is misschien leuk. Maar een beetje kunnen afwisselen met meerdere horloges die je gewoon gaaf vindt, is imo leuker. Doe ik ook, al heel lang en bevalt me prima! Laat je niet gek maken dat het per se een Omega of Rolex moet zijn. Tuurlijk mag dat. Maar dit is ook gewoon helemaal :+1:

1 like

Mooie verscheidenheid, veel draag plezier gewenst :+1:t2:

Waar voor mijn geld, vind ik belangrijk. Wat dat dan inhoud? tsja :thinking:, dat is toch voor iedereen anders.
Sommige horloges zijn prachtig maar naar mijn idee te hoog geprijsd. Waar ik dan laatst toch de portefeuille voor heb getrokken… een Grand Seiko SBGA211G ‘Snowflake’.
Al lange tijd naar te turen en plots kwam ie voor een leuke prijs op mijn pad. Blij dat ik heb toegeslagen :smiling_face_with_three_hearts:
Het bedrag wat je bereid bent neer te leggen is rekbaar, let maar op :wink:

1 like