Even een kort verhaaltje: ik ben een dame die ook het horlogevirus te pakken heeft
Mede door mijn afwijkende polsmaat (39mm of kleiner dat klokje graag) en niet-zo-damesachtige smaak in horloges, is het soms nog wel eens lastig om iets leuk voor mijn pols te vinden.
Duikers zijn leuk, maar ja mooie Seiko midsize/female duikers zijn niet zo breed verkrijgbaar. Beetje googlen…horlogefora afstruinen… En ja hoor: Yobokies had nog een heel lief new old stock SUG089k-tje liggen 
Kijkt u eens naar dit stoer klein bikkeltje a 34mm doorsnee 

Ter vergelijking naast de SKX013 (die een tijdelijke te smalle band had op deze pic, fyi)

Zit sterk te overwegen om als derde duikertje een voorloper van de SUG089K op te duikelen, de versie met 2205 uurwerk en de mooie rechte wijzers en classy wijzerplaat:

Wat vinden jullie heren hier nou allemaal van 
Dit ziet er nostalgisch mooi :~
Ja, ik vind het mooi! Mijn vrouw is ook een groot liefhebber van dit soort horloges dus is struin nog wel eens rond. Een tip: Zoek eens een vroege Seikomatic, die zijn ook niet zo groot. Tip 2: hier, http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,217046staat een mooie Seiko 7005 te koop! Frans verkoop 'm. Een unieke uitvoering van de 7005. De blauwe plaat is echt schaars! De maat is rond de 37mm en de lugaanzet is 18mm
.
Verder zou je eens kunnen kijken naar Rolex. Zoek dan eens naar ‘boy’s size’, ‘my first Rolex’, ‘Barmitzwa Rolex’. Het zijn dan vooral Preciscion-modellen uit de jaren '60, handopwinders die je voor rond de 500 euro op de kop kunt tikken. En nog steeds volledig te restaureren!
Menno
Hier een foto van de Preciscion aan de pols van mijn vrouw. Lekker eigenwijs met een 18mm military strap aan een 19mm lugafstand! De bijbehorende rivited oyster zit in een doos!
Dat zijn zeker mooie klokjes! Hou ook niet zo van metalen banden, maar doe je dame wel een 20mm nato kado, liever mm teveel dan te weinig 
Grappig, ik struikelde pas nog over een Rolex Air King die ik eigenlijk wel okee vond. Maar dat zijn horloges die ik over wat jaartjes pas moet aanschaffen van mezelf. Dat soort bedragen zijn tegen die tijd wat beter te verantwoorden.