Een Longines, Frédérique Constant of Hamilton?

Ik zou gaan voor de perfecte maatvoering van de FC. Allemaal schitterend afgewerkt verder. Succes!

Die kleine seconde van die Hamilton kan ECHT NIET. Zo, dat moest ik even kwijt. Ik zou gaan voor de Longines (tu)

Ik zou voor de Frederique Constant gaan. Zeker voor een eerste (echte) horloge zou ik me niet aan de 35 millimeter wagen, alhoewel ik het ook een prachtig model vind.

Niet dat quartz horloges niet echt zijn, heb ze zelf uiteraard ook. Maar jullie snappen wat ik bedoel :slight_smile:

Het lijkt net of die secondewijzer van die Hamilton niet in het midden zit?! Heb sowieso niets met het merk. Een dresswatch wat er vintage uit wil zien hoort kleiner te zijn dan 40mm. Ik zou gaan voor de Longines. Of een mooie echte vintage…

Ziet ie ook niet. Is alleen gedaan om de subdial optisch iets verder naar onder te kunnen plaatsen. Als ie helemaal concentrisch was dan zat er nogal een gat tussen de index en de secondeschaal.

Krijg je met een klein uurwerk in een (te) grote kast.

Ik zou overigens voor de Longines gaan. Of anders misschien een mooie Nomos

Longines vind ik het mooist. Maar zou een 35mm zeker even om de pols willen zien. Heb je trouwens wel 'ns aan deze gedacht, Powermatic 80. Vind ik zelf een ontzettend fraaie dresswatch met fijne vintage uitstraling en een leuk uurwerk.

Jürgen Schreef:

Die kleine seconde van die Hamilton kan ECHT NIET.
Zo, dat moest ik even kwijt.

OMG, valt me nu pas op… (TD)