Een maand op vakantie: welk horloge? (vakantie-aankoop)

Inderdaad. Ik zou op Bali veel minder snel een Rolex dragen dan op welk ander Indonesisch eiland dan ook.

De bekende 5610 met de nieuwe module heeft nu de mogelijkheid om 2 tijden weer te geven. De normale in het scherm en een tweede op de plek van de datum.
Wat betreft diefstal maak je geen illusies in sommige landen/plekken is het dragen van een horloge al voldoende om beroofd te worden.
Al is het een Casio van een tientje.
Maar niet te bang zijn en gewoon beetje gezond verstand gebruiken.

Precies dit wilde ik ook suggereren!

GMT, Solar, ziet er cool uit en is superstevig!

1 like

Heb zelf na een tip op het forum onlangs deze gekocht, een Citizen BJ5131-04H Marinaut:

Titanium, rubber band, draagt heerlijk licht en comfortabel. Van een AD in Italië, net iets meer dan € 150,- incl. verzendkosten. Maar was een ‘sale’ model, weet niet of die nog (voor dezelfde prijs) te koop is.

6 likes

Ook een leuke de automaat! Eens op de pols gehad en was wel een stuk dikker. Deed wat af aan het design vond ik. Wel een leukere band inderdaad!

1 like

Dezelfde overweging heb ik ook als ik reis - en ik reis véél :blush:

Voor zon-zee-vakantiereisjes naar gebieden in een andere tijdszone draag ik een hele simpele Casio met wereldtijd. Ding is waterdicht en áls ie gepikt word koop ik zonder met mn ogen te knipperen precies dezelfde.

Als ik op zakenreis ben wil ik niet uitpakken met een duur polshorloge maar wil ik wel een betrouwbaar horloge dat steeds exact de (lokale) tijd weergeeft. Een horloge dat ook niet gevoelig is voor magmetische velden en dat er met een beetje goede wil enigszins fatsoenlijk uitziet.

Het leuke van dit horloge is dat het de tijd via bluetooth aanpast aan je mobieltje.

Geen van beide horloges draag ik als ik in Nederland ben maar voor op reis vind ik ze ideaal.

Succes met je zoektocht!

4 likes

Als ik goed ben geïnformeerd natuurlijk met saffier toch ?

1 like

We hebben een dikke 3 weken Vietnam en slechts 1 week Cambodja voor de boeg… zoals ik het hoor moet ik me het merendeel van de reis dus niet al te veel zorgen maken, thx :wink:

1 like

Heerlijk land, veel plezier! Mooie Squale!

Durf ik vaak niet gezien de bescheiden polsomtrek. Misschien toch maar eens eentje om doen :blush:

1 like

Aanrader Citizen Promaster GMT Worldtimer

Draagt op textiel met kunststof erg prettig.

9 likes

Stof tot denken… :thinking:
Bedankt voor het inzicht!

Ballsy! :face_with_monocle:

1 like

Ticks all the boxes :white_check_mark:
Bedankt voor de tip!

1 like

Jammer dat al die citizens zo grof ogen. Specs zijn ideaal.

Waarom deze niet mee?

1 like

Gho… enerzijds blijft dit een gouwe ouwe die ik nog steeds erg graag draag. Anderzijds zit ik zoals gezegd met de GMT kriebel :slight_smile: De SKX gaat buiten die reis gegarandeerd nog veel polstijd krijgen!

Klopt, en ook 10 atm. waterdicht en 40 mm. ex. kroon.

2 likes

Ik had deze gekocht voor vakantie.

GMT (want op vakantie in een andere tijdszone)
200m waterdicht voor in het zwembad
Op staal en rubber
Niet té duur (dus kan en mag tegen een krasje bij de safety check op de airport of op het strand)

Maar helaas geen klik ermee dus staat hij hier in het blauw

5 likes

Ik ben vanochtend teruggekomen uit Vietnam. Voelde me overal veilig en denk dat je zeker met een horloge van €500+ kan rondlopen. De locals dragen ze ook veel (maar dan nep haha).

Overigens werkte de skx013 ook zeer goed als reisbeater daar. Vond het juist wel lekker om de tijd thuis niet te weten, even lekker op vakantie en werk etc uit m’n hoofd.

9 likes

Voila!

Doet wat het moet doen, is waterdicht, je hoeft niet over je schouder te kijken en je brengt de lokale bewolking niet in verlegenheid met blinkend metaal om de pols. Zo toon je ook respect naar de bevolking en het is maar een horloge, dat geld is veel leuker te besteden. Geef eens een klein bedrag weg aan iemand die het daar moeilijk heeft. Dan zullen de goden met u zijn. Maak er een mooie reis van :+1:

6 likes

Goede reclame voor de world time! :pray:

1 like