Een man kan geen twee heren dienen

je zou ook kunnen zeggen;)…men heeft 2 polsen! er zitten 7 dagen in de week dus…elke dag van de week een ander om de pols keer 2 is dus…jawel op z,n minst heeft iedere verzamelaar er 14!!X(

(Zo heeft denk ik iedere horlogefreak wel een excuus…sorry)

Mijn critierium om horloges te verzamelen is ook dat ik ze allemaal moet dragen. Wanneer ik thuis kom gaat er een kist open en draag ik een andere. Mocht ik die avond de deur uit gaan heb je kans dat ik weer een andere uitzoek. Mijn hobby kost ook niet veel. Af en toe verkoop ik wat en koop ik weer iets. En ja met online-poker heb ik af en toe ook een leuke financiele injectie. :smiley:
Mijn Paypal rekening is in ieder geval altijd gevuld. “just in case”. :wink:

Op zich is dit wel een grappig topic aan het worden als je zo al de meningen leest.

Normaal gesproken als je geen liefhebber bent, heb je gewoon één horloge die je elke dag draagt. Dus heb je er maar één daadwerkelijk nodig om de tijd te weten. Puur functioneel dus.

Als liefhebber/verzamelaar ligt dit kompleet anders. De term zegt het al “verzamelen” en dat houdt in dat net als bij alle andere soort verzamelingen je een collectie probeert op te bouwen. Hoe groot die is, hangt van de persoon zelf af en van de financiële middelen. Dat je horloges als extra bijkomstigheid nog kunt dragen is mooi meegenomen.

Excuses om er meer dan één te hebben zijn dus totaal niet nodig.