Vandaag had ik mijn eerste afspraak via HF om een horloge te over te nemen. Maandag met @Zuid een afspraak gemaakt om vandaag naar de JDM-only Citizen NB1060-04A Silver Leaf Lacquer Dial te gaan kijken.
Vervolgens iedere dag plaatjes gekeken, info opgezocht, youtube filmpjes over het horloge gekeken en vooral de dagen afgeteld. Vanmiddag was het dan ein-de-lijk zover en in real-life was het nog véél mooier dan op de foto’s. Het detail wat in dit ogenschijnlijk eenvoudige horloge verwerkt is, is fenomenaal
Na een leuk gesprek, een kop koffie en een fijne deal tevreden in de auto gestapt met mijn prachtige nieuwe full-set aanwinst.
Bovenstaande foto van de NA is een hele dure geworden. Ik heb namelijk om deze te maken “even” het doosje van de NA op mijn auto gezet.
Hierin het horloge van mijn opa, wat altijd in de kluis ligt, maar vandaag voor de heenweg even om de pols mocht. Want ja, veilig in de auto en op bezoek bij een mede-liefhebber. Wat kan er mis gaan
Nou, je voelt hem aankomen… in alle euforie laat ik het doosje met daarin het horloge van opa op het dak van mijn auto staan. Na een kilometer of 5 realiseerde ik me dit met een gigantische steek in mijn buik. Teruggereden, tussen hoop en vrees, en vlak bij de plaats van vertrek zag ik het liggen. Over de weg verspreid, overreden door een auto/vrachtwagen/geen idee
Echt super, super balen, zonde, buikpijn en vooral heel erg boos op mezelf.
Van de andere kant, er is niemand dood en het horloge bestaat nog.
Tot gisteren had ik gedacht dat dit beyond repair zou zijn. Echter na het zien van dit weet ik ook dat er ware kunstenaars zijn die er wellicht wél weer iets moois van kunnen maken.
Uiteraard heeft me dit ook het mooie doosje en de tag van de NA gekost, minder erg dan opa’s horloge maar toch ook wel erg jammer.
Als er, behalve vintwatches.de, nog aanbevolen reparateurs zijn om met mijn doosje onderdelen naartoe te gaan, hoor ik het uiteraard graag.
Voor nu heb ik alles netjes opgeborgen, uit het zicht doet toch iets minder pijn, en ga ik proberen om vooral even te genieten van mijn prachtige nieuwe Japanse schoonheid
Ps. Per ongeluk morgen een tweede afspraak staan via HF voor iets heel anders qua horloge.
(Ik zal in ieder geval niks omdoen op de heenweg )
Bij het lezen kreeg ik zelf plaatsvervangende buikpijn. Heel erg balen, maar hopelijk loopt het met het horloge van je opa toch uiteindelijk goed af.
In ieder geval heel erg gefeliciteerd met de NA! Mooi horloge!
Complimenten mijnerzijds,
knap hoe je dit oppakt.
Doosje had ook geheel verdwenen kunnen zijn, gelukkig heb je het horloge nog.
Ondanks alles veel plezier met je nieuwe aanwinst.
p.s mocht hij naar vintwatches.de gaan vraag gelijk of hij er een mooie YouTube van maakt.
Dat lijkt me een mooie gave. Ik ben de hele dag pissed als ik even snel op m’n sokken naar de schuur ren voor een vers traytje Schultenbräu en midden in een naaktslak ga staan.