Een moeizame aankoop: vastzittende schroeven en ontbrekende schakels

In mijn eerdere NA post over mijn nieuwe Breitling Premier kondigde ik al aan dat ik een aankoopverhaal zou toevoegen zodra de laatste details rondom de aanschaf waren afgerond. En dat is vandaag gebeurd.

Ik ga op vakantie en neem mee…

Met mw. Rugter was een midweekje herfstvakantie in Zuid-Limburg gepland en de vakantie zou beginnen met het aanschaffen van een nieuw horloge. Ik had mijn pijlen gericht op een Breitling Premier Automatic 40 met blauwe wijzerplaat en blauwe alligatorleren band.

Taming of the screw

Bij binnenkomst bij de AD viel mijn oog echter op de blauwe Premier mét stalen band. Zowel op leer (heel mooi!) als op staal (net zo mooi!) gepast en na wat wikken en wegen de upgrade naar staal genomen.

Nu moest de band nog op maat gemaakt. Het horloge werd even naar achteren genomen en het wachten was begonnen. Na een ruime tijd wachten kwam de (overigens zeer vriendelijke) verkoopmedewerker met het horloge. Helaas. Nog steeds te ruim. Dus weer naar achteren en weer wachten. Ondertussen maar een hapje eten met mw. Rugter (die ondertussen haar geduld met mij en mijn hobby wat begon te verliezen). Bij terugkomst helaas (nog) geen horloge. Reden: een weigerachtige schroef. Aangezien het wachten wel erg lang duurde heb ik de suggestie gedaan om het horloge na afronding van het inkorten van de band dan maar per koerier na te sturen. Dat moest het worden en zonder horloge begon ik aan mijn vakantie.

De volgende dag werd ik via de mail keurig op de hoogte werd gesteld dat het inkorten uiteindelijk (10 minuten nadat ik vertrokken was) toch gelukt was. Mw. Rugter was inmiddels duidelijk milder gestemd en gaf aan dat we op de terugweg ook nog wel even langs konden gaan om de Premier op te halen.

Koerier afbesteld en afgelopen donderdag was het dan zover. De Premier werd tevoorschijn gehaald. Nog even passen, en…… te klein! Er moest toch nog een schakel bij en de rest zou via de snelverstelling kunnen. Dit werd live in orde gemaakt en uiteindelijk met de Premier om de pols naar huis teruggegaan.

The missing link

Het verhaal is echter nog niet ten einde. Bij thuiskomst het doosje gecheckt en de verwijderde schakels zaten keurig erbij. Dat waren er twee. Maar gevoelsmatig (en mijn smalle polsen kennende) leek me dat er nog een schakel ontbrak. Nog even een foto van internet geplukt en inderdaad er ontbrak een schakel. Gebeld en er zou gezocht worden of de schakel zich nog daar verstopt had. Enkele dagen later was deze boven water en opgestuurd. Vandaag lag de ontbrekende schakel op de mat en was voor mij de koop definitief en positief afgerond.

De aanschaf is een mooi gevalletje Murphy’s law gebleken. Positief punt is dat mijn vragen (per telefoon en per mail) telkens snel en prettig beantwoord werden. En uiteindelijk ben ik erg blij met mijn mooie Breitling en dat is het allerbelangrijkst. En uiteraard wat foto’s!

72 likes

Wat een knaller! En gelukkig alles op z’n plaats gevallen (niet letterlijk gelukkig). Enjoy!

1 like

Wel met vallen en opstaan. :slight_smile:

Een mooie Breitling.
Veel plezier er mee

1 like

't is weer eens een andere Breitling. Ziet er strak uit. Mooi diepe blauw ook.

1 like

Zoals de locals zeggen:

Godgenoaje, wat ei gedoons.

Veel plezier! Mooi horloge.

1 like

Hele mooie aankoop en inderdaad: weer eens een andere Breitling, gefeliciteerd ermee en veel plezier!

1 like

De wat meer typische Breitlings heb ik al. Er staat nog een Navitimer op de wishlist, maar nu even van dit trio genieten :wink:

11 likes

Mooi horloge en een prachtige collectie zo👌
Geniet ervan

1 like

Mooi ding. Geniet er van.

1 like

Wat een mooi horloge is dit toch!!

Gefeliciteerd!

1 like

Toffe Breitling collectie. :100:

1 like

Leuk verhaal, geniet van je prachtige N.A. :sunglasses:

1 like

Prachtig horloge!
Veruit de mooiste in je collectie!! :+1:

1 like

Gelukkig is t allemaal goed gekomen.
Ben niet zo van de Breitling.
Deze vind ik wel mooi met een prachtige blauwe wijzerplaat.
Proficiat met je NA en veel draagplezier.

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd.

1 like

Mooie klassieke Breitling. Dat doen ze goed, met die KS, ik hou er van.

Ook een mooie illustratie van waarom ik zo blij ben met pin & collar banden. Dat gaat nooit mis. :slight_smile:

Ik hoop dat je er een leren bandje bij hebt, voor de afwisseling. Dat past goed in het trio, en bij het horloge.

Veel plezier er mee!

2 likes

Leest alsof je in een aflevering van Fawlty Towers zat.

Heb je wel gechecked of ze Ralph Inbar niet in een bureaulaatje hadden verstopt? Bananasplit had ook gekund…

2 likes

Pin and collar doe ik lekker zelf inderdaad. Schroeven vaak gedoe mee. Heb zelf wel eens flink ruzie gehad met die vreselijke microschroefjes van Grand Seiko.
En er komt ook nog een leren band bij maar ik twijfel tussen bruin of blauw alligatorleer.

1 like

Schitterend horloge, mooie kleurstelling van de wijzerplaat met dat blauw en wit! De ‘nieuwe’ “B” past ook perfect bij dit model. Veel draagplezier!

1 like

Dat is een hele mooie Breitling! Gefeliciteerd ermee.

1 like