Mijn verzameling horloges bestaat vooral uit vintage horloges, een uitzondering daargelaten.
Wat ik verzamel bestaat voor het grootste deel uit Seiko horloges, hoewel Citizen de laatste tijd een behoorlijke inhaalslag aan het maken is.
Van deze behoorlijke verzameling heb ik nog steeds geen horloge uit mijn geboortejaar 67, gewoon omdat ik geen model tegen ben gekomen in goede staat dat mij kan bevallen.
Heeft iemand nog een mooie Seiko of Citizen in gedachte uit 1967 prijs ca. 600 €
Gemaakt in maart zou helemaal prima zijn maar ik wil het niet te lastig maken. En maat ca 38 lijkt mij het beste.
Het is in ieder geval een redelijk goed bouwjaar, alleen een horloge van deze datum vinden in goede staat is moeilijker of behoorlijk aan de prijs.
Maar ja, je moet er iets voor over hebben, nietwaar?
Het is dat ik na een Seiko goldfeather aankoop, daarna telkens een goldfeather in betere staat tegenkwam. Toen het kistje halfvol was besloot ik het nu maar helemaal vol te maken.
Overigens is het nog steeds lastig een mooie goldfeather te laten liggen maar een tweede kistje goldfeather gaat er voorlopig nog niet komen😇
Ja, hoor maar dan telkens met wat kleine verschillen
Overigens om de pols lijkt dit horloge nog best een ruime maat te hebben.
Komt ook door de smalle kast rand waardoor de wijzerplaat wat groter is.
Is best een mooi horloge om te dragen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de stalen kast met geprinte markers en een helder zilveren wijzerplaat.
Vaak zijn deze wijzerplaten aangetast door vocht. De kunst is een beetje om een gave te vinden zolang de voorraad strekt😝