Een mooie duiker voor "erbij", poging 3...: Seiko Shogun NA

Mijn eerste duiker was liefde op het eerste gezicht. De Omega Seamaster PO 8500 in 42mm.
Gekocht in 2013 en echt van genoten. Deze dus:

Fantastisch mooi, maar die vond ik na 3 jaar toch te hoog en te zwaar.
Ook het gebrek aan een fijnafstelling in de band miste ik.
Gelukkig is mijn PO nu in goede handen bij @bouke als ik mij niet vergis.
Er kwam een Rolex Explorer 1 voor terug (en die bevalt prima).
Maar de drang naar een duiker bleef.

Dus kwam de Blumo erbij:

De Blumo was minder hoog, maar eigenlijk toch ook te zwaar.
Ook die bleef schuiven op de pols. Ook vond ik de lug breedte (20mm) toch wat fragiel voor de kastbreedte.

Poging 2 werd een Seiko duiker met Solar aandrijving en gemaakt van Titanium met Diashield.
Gekocht vanaf internet, zonder live te hebben gezien.
Dat was zonde, want op de pols viel de kleur blauw tegen.
Ook de tikkende secondewijzer bleef jeuken.
Het gewicht was wel superfijn. Deze dus:

Na een maand of 3 zonder duiker, bleef ik toch zoeken naar een mooi en fijn exemplaar voor erbij.
Nodig is het allerminst, maar ik prentte mijzelf in dat duikers fijner zijn op vakantie en zo…
Poging 3 kwam er dus en wel deze week via @bordewolf; een Seiko Shogun SBCD007 met saffier in een mooie staat.
Volgens @anon50762135EV is de Shogun een aanrader, dus daar vertrouw ik dan maar op :grin:
Mijn foto’s zijn gemaakt met een iPhone 5, dus niet superscherp. Maar dat ziet er zo uit:




Mijn polsen zijn vrij smal (16,5 a 17,0 cm), maar de Shogun past qua formaat als vrijetijdsklok voor mij prima.
Vooral de kromming van de lugs helpt hierbij, maar de bezel is ook niet al te breed.
Het gewicht is fantastisch laag en fijn verdeeld over de pols.
De eerste indruk is tot nu toe prima. En beter dan de Blumo en Solar in hun 1e week.
Wordt dit dan de blijvende duiker in de collectie?
We gaan het zien …:innocent:

bedankt voor het lezen en fijn weekend nog!

19 likes

Very nice indeed! Het blijft een supermooi exemplaar. Van harte met de NA :+1:

(heb zelf ook op het punt gestaan 'm aan te schaffen :wink:)

1 like

Heel mooi, heb deze altijd erg gaaf gevonden maar heb het vanwege de maat nooit aangedurfd. Geniet ervan en ik ben benieuwd hoe lang hij in je collectie blijft.

1 like

Ik liet de Shogun ook altijd links liggen omdat ik vreesde dat deze te groot zou zijn voor mijn polsmaat, interessant om te lezen dat deze dus wel past op een bescheiden pols.
Veel draagplezier toegewenst met je nieuwe aanwinst :+1:

1 like

De bezel zelf (althans: de zwarte insert) is minder dan 39mm breed.
Dat maakt 'm optisch al veel kleiner.
Formaat lijkt nu prima.
Maar we gaan het zien :grinning:

1 like

Prachtig horloge! Ik ben hier ook al een tijdje naar aan het kijken, maar ik heb er nog nooit een in het echt gezien.

1 like

De reviews op YouTube en Google geven best een goed beeld.

Anders kun je in het Gezocht gedeelte vragen of iemand in jouw regio er 1 heeft om eens te passen?

Heel mooi Proficiat!

1 like

Het zou heel goed kunnen dat ik jouw PO 42 nu heb :smile: mij valt ie qua dikte juist erg mee.

Leuke keuzes heb je de laatste tijd gemaakt! Moet eerlijk zeggen dat ik die blauwe solar wel kicken vind. Sumo vond ik nooit wat maar sinds ik die gezien heb op Crafter blue begin ik hem te waarderen. Maar zal hem altijd spiegelen aan de mm300 en da legt ie het behoorlijk af :smile:

In ieder geval gefeliciteerd met je Shogun!! Vergeet hem niet want volgens mij verdwijnt die op je pols door het (gebrek aan) gewicht :slight_smile:

1 like

Omgeving Tilburg - Bergen op Zoom staat er een voor de pasliefhebbers. Bij het juiste bod ook mee te nemen, al twijfel ik wel…

Maar wel echt topklok! Veel plezier ermee!

1 like

Mooie klok hoor, vooral met dat saffier. Dat maakt hem helemaal af. Gefeliciteerd, en veel plezier ermee. En mocht het nog toch geen blijvertje zijn, pm please…:sunglasses:

1 like

Keurig Remco! Grappig dat je jezelf een duiker (voor o.m. de vakantie) aanpraat. Explorer voldoet natuurlijk prima, maar ik betrap mezelf vaak op dezelfde doelredenering.

Op de foto’s lijkt de maat echt wel te kunnen.

1 like

Ha Ha. Betrapt…
Inderdaad gewoon een (onnodige) reden om de collectie uit te kunnen breiden.
Maar de Shogun is het waard :grin:

2 likes

Zoals jij de Solar Titanium had gekocht zo had ik de Shogun gekocht…gewoon op de gok, deze viel mij helaas tegen in het echt, vooral de titanium band…het klokje zelf ging nog wel al had er wat mij betreft wel een mooie aparte bezelring insert op gemogen in plaats van eenvoudig zwart gespoten(?) en de achterkant van de kast was ook niet mijn ding met het opstaande logo in het midden, maakt het horloge onnodig iets dikker. Afijn de Shogun is dus weer weggegaan maar niet nadat er een wristshot gemaakt is:

Ik moet zeggen dat ik de Sumo eigenlijk als geheel leuker vind als de Shogun en zou leuk zijn als er van de Sumo een titanium versie bestond, die zou ik meteen gaan kopen. Nu heb ik mijn Sumo om dezelfde reden weggedaan als jij de Blumo hebt weggedaan. :grin:

1 like

Yep, jij hebt de PO van Remco :slight_smile:

Jij hebt ook niet van die kinderpolsjes, kunt de 45mm PO nog makkelijk hebben.

OT: mooie pick-up! Heb nog geen titanium horloge gehad, misschien toch eens proberen

1 like

Mooie foto van de Shogun!
De bezel insert vind ik juist mooi, beetje mat.
Voor mij hoeven ze niet te glimmen zoals dat bij veel merken nu wel zo is.
Smaken verschillen gelukkig :wink::+1:

gefiliciteerd met deze mooie Seiko.
Ik heb de Shogun nu ook al een tijdje en het is echt een genot om te dragen.

1 like

Thanks, genomen met een smartphone van de Aldi (Wolfgang) :smile:

1 like