Willekeurige vondst op een rommelmarktje hier in de buurt vandaag. Werd naar het horloge getrokken vanwege de excentrieke dial configuratie met onder anderen de moonphase.
Ik ben 95% zeker dat het horloge nep is, vanwege het feit dat op het zelfde rommelmarktje ook kwaliteit merk ‘Polex’ werd aangeboden. Maar omdat een Engelse vriend recent gaat trouwen en al vaker heeft geroepen dat ie een Cartier wil (ja, ik weet het verschil tussen de merken), ik voor 5 euro de bruidschat kan verhogen in waarde (in oud ijzer prijs).
De reden van twijfel is echter dat ik niks kan vinden online wat er op lijkt. Chrono, Ebay, Marktplaats, noem het maar op. De moonphase en kalender werken ook beide via de bovenste en onderste schroeven. Er is geen vermelding van een serie nummer of wat dan ook, ook niet op de zijkant. De achterkant lijkt vervangen te zijn, sinds deze niet meer verguld is.
Het ‘chromometer’ viel me nu ook pas op na inzoomen. Wel vreemd dat zoiets neps gecreeërd wordt met totaal geen equivelant in de echte wereld. Waarom zetten ze dan niet gewoon Patek op de plaat?
De maanfase werkt overigens wel volledig, dus de ironie van het horloge is dat de hoeveelheid werk erin compleet idioot is voor wat de intentie is.
Dan toch nog even richting TS, ik weet niet wat het budget is voor het bruiloft cadeau maar Cartier maakt naast sieraden en horloges al decennia lang allerlei grappige accesoires en spullen die een leuk cadeau zijn zoals aanstekers, zonnebrillen, pennen en zelfs servies…
Aan diegene die de titel heeft verandert: Het horloge is een “chromometer”, het is niet “met” chromometer.
Tenzij we over de bedrukking praten, maar dat lijkt me niet