Ik had laatst een topic gemaakt over het Zakhorloge van mij !
Het maken ervan Kost 350 euro ongeveer .
Ik heb het niet laten maken , ik denk dat ik hem voor de sier gebruik !
Ik was laatst in een aparte winkel geweest en zag dit kastje vol zak horloges !
Ik heb daar een mechanisch zakhorloge van gekocht en ben gaan googlen op het merk ! Het horloge merk heet , The Heritage Collection.
Ik vind het best een mooi Zakhorloge !
Heb hem al 2 - 3 weken en hij loopt goed !
Een Beschrijving van het Horloge kan ik Nergens Vinden ?
( Als ik google kom ik steeds op Catawiki terecht )
Is er iemand die weet of dit een goed zakhorloge is ?
En of dit een goed of slecht Merk is ?
Ik ken het niet. Ziet er volgens mij prima uit. Zakhorloges zijn uit de mode, weinig mensen die ze gebruiken. Maar als jij er plezier uit haalt dan lijkt mij dat toch voldoende?
Dit is helaas niks authentieks; volgens mij uit zo’n verzamelformule waarbij je elke maand eentje toegestuurd krijgt en dan zogenaamd dat verzamelkastje voor niks krijgt.
Horloge zelf is van goedkope Chinese kwaliteit en wat mij betreft is 35 Euro te veel geld voor wat het is.
Inderdaad zo’n Deagostini product.
Maar desalniettemin zal ie het vast vele jaren prima doen, en hij is ook nog schokbestendiger dan een oud zakhorloge dus dat is dan weer handig
Als het oud is en goed loopt, kan een 50 euro horloge heel goed zijn. Koop je een legitieme rolex voor 50 euro, dan ook.
DIt is moderne, goedkope kwaliteit (te zien aan de plastic spacer), valt voor de meeste horloge liefhebbers niet onder goed. Maar als jij er tevreden mee bent is het toch goed?
Voor 50 euro had je denk ik ook wel een authentieker zakhorloge kunnen kopen, al zal die waarschijnlijk in eerste instantie slecht lopen.
Heb een paar maanden terug voor een feestje voor 50 euro een eenvoudig penanker zakhorloge gekocht. Best geinig. Als je goed zoekt kan je wel 1800-begin 1900 zilver krijgen voor die prijs alleen .
Het is inderdaad een polshorloge uurwerk in een grotere kast, met die plastic spacer ja.
Het is zeg maar de zakhorloge “look” zonder de zorgen om duur onderhoud en zo. Als ie een keer stuk gaat zou ik hem lekker in de kast leggen
Pas op met het kopen (bv op marktplaats/ebay) van een 2e hands zakhorloge, er wordt een hoop troep aangeboden. Kapot, nep, samengesteld, slecht lopend, etc
Een zakhorloge kan zo maar een kleine 100 jaar oud zijn. Deze uurwerkjes zijn kwetsbaarder dan de huidige moderne uurwerken. Daarbij is het vaak zo dat het uurwerk dan een mankement heeft en een service nodig heeft. Dat zijn allemaal bijkomende kosten, die aardig op kunnen lopen, omdat het vinden van vervangende onderdelen een drama kan zijn, gezien de beperkte beschikbaarheid.
Hou het blauwe deel van het forum in de gaten. Het kopen hier is betrouwbaarder dan elders en is het aangebodene in een goede staat (of anders staat het er netjes bij vermeld).