Een nieuw jaar, een nieuwe graal

en dit is de mijne

www.reinventthewheel2.ch

Grappig gezicht, dat vierkante tandrad. Heeft het ook nog een functie, of is het gewoon een leuke gimmick?

Apart zeg. Ziet er goed uit!

Snooker Schreef:

Grappig gezicht, dat vierkante tandrad. Heeft het
ook nog een functie, of is het gewoon een leuke
gimmick?

Volgens mij geeft deze de uren aan

Nee, de secondes. DIe van vorig jaar deed de uren, maar dat was niet zo leuk omdat je voor één omwenteling 12 uur moest wachten. Zie: http://www.horloge.info/nieuws/hf/777

Ik vind 'm ook erg gaaf. En heel erg (tu)(tu) dat Horloge.info de wereldwijde primeur heeft (had?): http://www.horloge.info/nieuws/hf/777

Grappig maar zo verrekt weinig functioneel…

hcptdg Schreef:

Grappig maar zo verrekt weinig functioneel…

+1 en daarbij vind ik een vierkant tandwiel niet eens mooi staan…alsof die erop geplakt is om hem ook nog maar kwijt te moeten.

Ik ben zelf een fan van minimalistische, functionele horloges,

maar soms mag het iets meer zijn.

Enneuh, de bedoeling was eigenlijk dat anderen ook hun graal erbij zouden zetten…
Mét foto’s natuurlijk.

Wreckless Schreef:

Ik ben zelf een fan van minimalistische,
functionele horloges,

http://www.creationwatches.com/watchblog/wp-conten
t/uploads/SCVS015.jpg

maar soms mag het iets meer zijn.

Enneuh, de bedoeling was eigenlijk dat anderen ook
hun graal erbij zouden zetten…
Mét foto’s natuurlijk.

Deze Seiko vind ik erg mooi.

Verder heb ik geen “grail”… Verder ook niet echt een wishlist behalve een paar horloges waar ik al een tijd naar op zoek ben. Wel enkelen twijfel gevallen zoals een Seamaster Co-axial en een Sinn nogwat. :wink:

Deze voor 2011 maar dat was in 2009 en 2010 ook al.

Dit is mijn ‘graal’, de Cosmonavigator, gemaakt door Wostok en ontworpen/bedacht door een Russische cosmonaut Vladimir Dzhanibekov.
Het is een horloge dat laat zien op welke plek je boven de aarde bent op een gegeven moment.
Er zijn er 350 van gemaakt, een deel voor de Russische cosmonauten en een deel voor ‘het publiek’.

Foto van ill-phill van www.netgrafik.ch

Wreckless Schreef:

Ik ben zelf een fan van minimalistische,
functionele horloges,

Daar kan ik me wel in vinden. Meestal zijn het de redelijk simpele klokjes die ik het mooist vind. Grails zijn dan, ook voor volgend jaar:



En toevallig ook nog allemaal een zwarte wijzerplaat!

Dit is echt mijn nieuwe graal, en hij gaat er ook komen in 2011!:smiley:

gr.Joep

Ik vind het woord graal zo zwaar beladen. En er is gewoon niet zoiets als het ultieme horloge. Gelukkig maar want dan waren we allemaal snel klaar met de hobby.
Ik begin steeds meer voor deze te voelen…
Hamilton Khaki Team Earth…Hij heeft een klassieke uitstraling en mooie Cathedral wijzers. Of ik hem ga kopen is de vraag. Ik begin een beetje krenterig te worden op horlogegebied. :smiley: Ik heb vaak al heel veel lol onder de 100 euro.


Daar zal vast een dikke handleiding bijzitten! Wel mooi als je weet hoe hij af te lezen is, onnodig doch bijzonder!

In 2011 word ik 18, ik denk dat ik daarvoor maar eens ga sparen en een mooi tijdloos horloge uit ga zoeken.

ik denk dat een grail niet echt bestaat, elk horloge wat men graag wil, en nog niet binnen bereik is, is zeg maar een grail, voor even dan. zodra je m hebt is het grailwezen er meestal weer snel vanaf, en dan dient de volgende grail zich alweer aan, tenminste zo ervaar ik het zelf, en ik denk de meesten wel met mij.
een horloge dat voor mij wel een beetje in de buurt komt heb ik in mijn bezit. maar de zoektocht naar de echte gaat onvermindert door. wetende dat hij er nooit zal komen;)

grt arie.

arie Schreef:

ik denk dat een grail niet echt bestaat, elk
horloge wat men graag wil, en nog niet binnen
bereik is, is zeg maar een grail, voor even dan.
zodra je m hebt is het grailwezen er meestal weer
snel vanaf, en dan dient de volgende grail zich
alweer aan, tenminste zo ervaar ik het zelf, en ik
denk de meesten wel met mij.

“met het bezit eindigt de begeerte”

Dit jaar wil ik een Breitling. Niet zo bijzonder, maar ik hoop dat ze met een mooie Limited uitkomen met gele wijzers en zwarte plaat. Liefst een Super Avenger.