Een nieuw jaar een nieuwe lijst

We hebben allemaal wel een wishlist met horloges waar we in het nieuwe jaar op gaan jagen :grinning:
Niks zo veranderlijk als de horloge hobby , dus ben ik benieuwd wat er dit jaar op jullie lijst staat.

Geen holy grails maar gewoon de horloges die haalbaar zijn en ook echt in de horloge koffer terecht gaan komen!

Dit is mijn korte wishlist waar ik er uiteindelijk 1 van ga kiezen. (in willekeurige volgorde)

De nieuwe Omega Planet Ocean 39,5MM
Ik twijfel nog tussen blauw en zwart

Rolex Sub 114060 ( ben bang dat hij net te groot is ) :thinking:

Bij 10PAST10 een prachtige Jaeger Memovox ! ( foto van het net )
http://www.24diamonds.com/27745-large_default/jaeger-lecoultre-memovox-tribute-to-deep-sea-mens-watch-q2028470.jpg

En dan deze nog …
https://www.omegawatches.com/images/Watches/Additional/13033392103001-20-large.jpg

6 likes

Kijkende naar de foto’s die je post… Die PO in het blauw is toch wel een geweldig mooi horloge…

Hou jezelf niet voor de gek en bestel 'm!

Ik ben blij dat-ie boven de grens ligt wat ik voor een klokje over heb… Anders was de flipperitus wellicht toegeslagen en had de Breitling moeten ruimen.

1 like

Ja de PO is echt fantastisch. :yum:

Dit moet hem worden dit jaar…

6 likes

dit moet hem toch wel worden;

3 likes

Is dat niet de platina Globemaster a EUR 37K…?

volgens de link is het deze

https://www.omegawatches.com/watches/constellation/globemaster/co-axial-master-chronometer-39-mm/13033392103001/

6700 euro’s nog steeds veel maar wel een stuk minder. :slight_smile:

1 like

Voorlopig staat enkel de King Seiko 45-7000 genoteerd als potentiële aankoop. Ik kijk ook naar andere vintage stukken, maar de KS blijft voorlopig het enige doel voor 2017. Al moet ik zeggen dat de Seiko SBGJ021 wel héél erg aanlokkelijk is…

Met afstand de JLC

Jlc x 200

De JLC is prachtig, maar zou toch voor de Sub 114060 gaan :+1:

1 like

Als er een goede propositie komt misschien een keer een HFLE, verder:

En

En

De Glycine is al onderweg… Eigenlijk had ik me voorgenomen om wat in te krimpen om voor mijn eerste Rolex te gaan, maar misschien doe ik dat plan toch in de ijskast.

3 likes

Dit jaar komt hopelijk mijn Tissot prs 516, voor de rest nog paar kleine prutsen om m’n vostok’s nog wat te modden.

3 likes

Alledrie erg mooi! Moeilijk kiezen. De PO is een er wat mij betreft één voor in de vrije tijd, maar dan wel één die tegen een spatje kan. Erg mooi.
De JLC is ook wel erg fraai. Wat minder ‘dik’, maar daardoor misschien nog wel mooier.
De laatste Omega is gewoon een hele fraaie sportieve dresser.
Ik denk dat ik voor de JLC zou gaan, maar ik vind ze alledrie super. Ik ben benieuwd wat er van gaat komen.

1 like

Geen idee nog of ik iets nieuws wil (/moet) dit jaar.

Als ik iets nieuws wil dan gaat pam312 eruit en komt er waarshijnlijk een PO8900 of speedmaster voor in de plaats.

Als ik jou was zou ik voor de PO gaan :slight_smile:

1 like

Toen ik de JLC voor de eerste keer zag , was ik meteen verkocht! :heart_eyes:
Helaas is deze toch net iets te duur ( Lees: dan krijg ik thuis ruzie ) :weary:

De nieuwe PO 39,5MM is echt precies de perfecte maat voor mij.
Vooral de “geringe” dikte van 14,1MM is een belangrijk verschil op een dunne pols.

De Globemaster is perfect voor Dress up or down.
Origineel op de donkerblauwe lederen band , en dan de stalen band erbij kopen… :yum:

@Windhund : Prachtig die Tuna! , de ultieme dikke klatser , had ik maar dikkere polsen :neutral_face:

2 likes

Voor mij is dit icoon echt de perfecte duiker. Als ik hem zie liggen of bij andere om de pols zie, kriebelt het helemaal.

(Foto van het net)

En waarom een datum, omdat ik dat toch echt dagelijks gebruik. En met loep, het wordt mijn horloge tot aan de dood, dus aflezen zal ik geen problemen mee krijgen. :nerd_face:

Dit is ook 1 van de redenen dat ik niet voor een Airking of explorer wil gaan. Ik ben bang dat ik de datum mis en de bezel beschadig.

3 likes

Eén van deze twee moet er dit jaar komen. Maar niks is zo veranderlijk als de horlogehobby! Er zou in de tussentijd iets anders langs kunnen komen waardoor ik de focus verlies en het geen van beide wordt! :grin: Als aanvulling op de BB zijn ze iig allebei welkom.

2 likes

Ik zou graag willen mikken op een Luminor Base, dus een 000 of een 112.

1 like

Zo te zien wordt 2017 weer een mooi jaar!:thumbsup: