Een nieuw klokje erbij :-)

Pfff, vertrokken vanuit Assen, door weer en wind, naar “the middle of nowhere”, even boven Nijmegen, in het donker op zoek naar een adresje waar ik een leuk horloge hoop te vinden (via Marktplaats). Na veel zoeken gevonden. 2 minuten binnengeweest, snel beslist, horloge meegenomen en lekker naar huis. Was het de moeite waard? Tja, eerst maar eens een foto:

Ja, ja, mijn fotografie-vaardigheden worden met de dag beter, fraai nietwaar?? Grapje natuurlijk, zo stond ie op Marktplaats.

Ik vertel verder nog even niets, ik wil 'm bij dit zeer gewaardeerde forum behoorlijk introduceren, met behoorlijke foto’s.

Alvast een hint: een andere Hans op dit forum heeft twee maanden terug z’n tweelingbroertje op de kop weten te tikken… Verder wil ik alvast twee forum-collega’s hartelijk bedanken voor hun hulp!!! Later meer… eerst even bijkomen bij de openhaard, wat een rotweer…

Hier word ik niet blij van.

Ik was namelijk degene die zaterdag een afspraak had met de betreffende verkoper van het horloge. Maandagavond had ik ervoor gebeld om hem te kopen en het geld over te maken. Maar de verkoper was nog niet zo thuis in internetverkopen en had liever contact geld in zijn handen. Aangezien ik echt geen mogelijkheid had om eerder te gaan, kon ik pas zaterdag gaan en heb dat dus ook afgesproken onder het motto “een man, een man, een woord, een woord”.

Vanavond belde de verkoper op met de mededeling dat het niet doorging want zijn broer wou het niet verkopen aangezien het een erftstuk was.

Ik weet niet welke andere collega’s je geholpen hebben om de verkoper van zijn stuk te brengen maar leuk vind ik het niet, waarschijnlijk heb je wat meer geboden als zijn vraagprijs.

Veel plezier ermee…

Lucien, ik vind dit heel vervelend voor je. Serieus, bederft meteen een stukje van het plezier nu ik weet dat ik iemand van dit forum de pas heb afgesneden. Maar: de “collega’s” waar ik aan refereerde zijn eenvoudigweg forumbezoekers die mij attendeerden op het feit dat een RT Airspeed met Lemania 5100 te koop stond op marktplaats, meer niet. Zij hebben zeker niet geprobeerd de verkoper van z’n stuk te brengen.
En tja, met dit soort zaken is het toch een beetje, wie het eerst komt, wie het eerst maalt toch? Verwijt je me nu iets eigenlijk?

Highstreet

Hmm, ik weet niet of ik jouw iets moet verwijten.

Ben alleen een beetje boos…voor mijn gevoel zou ik een redelijk uniek horloge erbij krijgen/ kopen, ook wel een horloge wat in mijn straatje past (muv titanium) en geen horloge wat ik zou kopen om effe $$$ te incasseren…Ik denk dat de verkoper in kwestie iets te verwijten valt.
Maar aangezien jij met “mijn horloge” op de proppen komt…kun je je er iets bij voorstellen ?

Ik had hem zondag zien staan en Hans zijn nieuwe aanwinst schoot me te binnen, dus ik terugpluizen en ja een airspeed 95 heeft een lemania 5100 uurwerk. Ik deed er een bod op van 100 euro, want bieden mocht.

Maandagavond had ik dus gebeld, er zou maandagavond iemand komen kijken. Wanneer dat niet zou doorgaan zou ie mij bellen, wat ie dus deed.
Na het verhaal aangehoord te hebben, vroeg ik om zijn banknummer om de koopprijs van 199 euro over te maken. Daar schrok ie nogal van, want hij had liever contact geld en had nog nooit iets via internet verkocht. Maar ik had hem mondeling gekocht en zou hem dus op gaan halen, ik dacht nog “tot zaterdag duurt te lang” . Dat blijkt. Wat heb je uiteindelijk moeten geven, denk dat de verkoper in de gaten kreeg dat ie iets meer waard was als 200 euro. Stuur effe een PB aub.

Dinsdag toen ik thuiskwam werd er een hoop gepost over dit horloge. Ik ben er met opzet niet op doorgegaan aangezien ik dinsdag nog belde met de verkoper en alles zou goed komen. Hij zei dat ie de advertentie zou verwijderen en voor zover ik dinsdag kon zien heeft ie dat ook gedaan. Ik wilde ook niemand het idee geven dat ik er met de eer vandoor zou gaan en zeker geen lange neus naar anderen trekken ivm een nieuwe aanwinst…

Er zou trouwens nog een klein probleempje aan het horloge zitten, de minutenwijzer zou niet helemaal resetten op NUL. Leek me niet zo’n probleem, meestal moet je flink duwen bij een Lemania 5100 en heeft ie niet echt een klik, dus daar was ik niet zo bang voor.

Het LEEK me wel een aardige man, trouwens.

Het horloge heeft me deze week wel bezig gehouden. Ik durfde niemand iets te zeggen of wat dan ook. ERgens had ik een gevoel “ik heb hem nog niet” !!
Blijkt dus dat mannen ook een sterk voorgevoel hebben.

En vanavond gaat de telefoon, mijn vrouw neemt op en de verkoper vertelt dat ie ruzie heeft gehad met zijn broer want het zou een erfstuk zijn en de broer wou er absoluut niet vanaf en dus zou het zaterdag niet doorgaan.

3 kwartier later staat ie hier…gepost door jouw…als het iemand anders was geweest had ik waarschijnlijk hetzelfde gevoeld, dus niet persoonlijk.

Horloges genoeg uiteraard en zeker niet het einde van de wereld maar niet leuk en niet de manier hoe het afgesproken was

Zal er toch nog eens een telefoontje aan wagen ! .

Veel plezier ermee Highstreet.

Vind het niet mooi van de verkoper.

PS; ik had dit horloge ook gezien en dacht er nog op te bieden, maar had een Breitling op het oog en was al zeker dat ik die ging hebben.

Natuurlijk kan ik me iets bij jouw gevoel voorstellen! Toch nog een paar punten van mijn kant:

  1. De advertentie staat nog steeds op Marktplaats. Je kunt er zien dat er 4x geboden is, het hoogste bod is van mij, en is geplaatst op 13-12-05 om 19:10 uur.

  2. Ik heb de man een paar keer gebeld en gemailed, en had wel door dat er meer geinteresseerden waren, maar ik kon hem (in zijn ogen) een flink bod doen, en het snel afhandelen.

  3. Ik heb de verkoper 5 minuten ontmoet, en denk niet dat hij echt kwaad in de zin had, zijn verkoop-gedrag is voor een groot deel te verklaren uit onervarenheid op internet-handelen. Verder was wel duidelijk dat hij totaal geen kennis van horloges had, nog minder dan ik, kun je nagaan! :slight_smile:

  4. Nogmaals, ik vind het op zich vervelend voor je, maar als ik naar de gang van zaken terug kijk, ben ik me echt totaal van geen kwaad bewust!

Ten slotte nog een gekke vraag: vind je het vervelend als ik dit weekend een uitgebreid foto-verslag van het horloge plaats? In dat verslag wil ik ook nog wat vragen aan de kenners stellen…

Mijn € 0,02:

Als ik het verhaal zo eens lees, is Highstreet echt helemaal niks te verwijten. Ik krijg wel het gevoel dat de verkoper niet helemaal ‘open kaart’ heeft gespeeld, met name richting Lucien.

Ik denk niet dat Highstreet ook maar iets te verwijten valt. Tegelijk kan ik me het vervelende gevoel van Lucien goed voorstellen.
Maar ik teken daarbij aan dat: “in love and war, anything is acceptable”. Ik kan me nog voor de geest halen hoe ik me voelde na een bid war op Marktplaats over een XM Motor (vermoedelijk de meest “collectible” kleinbeeldcamera ooit) nadat ik zag dat, nadat ik de camera had opgehaald, de biedoorlog gewoon doorging.

Dit soort transacties, indien bedreven door een onvoorbereide verkoper, zijn vaak moeizaam, en kan makkelijk aanleiding geven tot wrijvingen. Ik kan me voorstellen dat beide partijen zich hier rot onder voelen. Voor Lucien is het k*t dat het zo gelopen is, maar Highstreet hoeft zich denk ik richting Lucien zeker niet schuldig te voelen.

peter

Ik wil er niet meer zo heel veel woorden aan gaan spenderen want dat veranderd niets meer aan de situatie.

Highstreet, ik ken je niet persoonlijk, maar denk zeker niet dat je uit het verkeerde hout gesneden bent. Derhalve neem ik je ook niets kwalijk.

Probleem zit bij de verkoper, dat is duidelijk. Ik kom mijn afspraken na, zoniet mag men mij daar op aanspreken, maar die kans zal men niet gauw krijgen. Blijkbaar denkt niet iedereen daar zo over.

Uh, foto’s van mooie horloges zijn natuurlijk altijd welkom, maar wellicht hebben ze iets meer glans als ik ze zelf kon maken. :D:D

Laten we erover ophouden. Volgende keer beter.

Ondanks deze situatie toch veel plezier met je nieuwe horloge (en dat is niet sarcastisch bedoeld). (tu)

O.k., bedankt Lucien.

Kuchhum… ik ben 1 van die forumcollega’s… Even een uitleg. Via de berichten van dinsdag:

Tom: "Dr staat er nu eentje op MP voor maar 200 euro"
Highstreet gaf aan interesse te hebben.
Ik: "Ja met zo’n foto kijk je daar makkelijk overheen… Go Highstreet!"
Ik wilde zelf ook wel bieden maar Highstreet was (in mijn ogen vwb dit forum) eerst.
Tom: "Heb hem net even gebeld en hij had al een bod van 200 euro. En diegene kwam zaterdag kijken. Misschien dat als je meer biedt hij al voor jou is."
Bleek Lucien te zijn, wisten we natuurlijk niet.
Ik: "Gewoon bellen, 225 bieden en meteen laten opsturen of morgen gaan! Spijkers met koppen!"
Highstreet: "Net even gebeld, hij is al weg…"
Ik: "Geloof ik niks van. Mag ik even?"
Highstreet: “Tuurlijk! Maar waarom geloof je het niet?”

Toen heb ik dus gewoon 250 geboden zonder verder te kijken naar de andere biedingen, kreeg contact met de verkoper en hij wilde het me verkopen. Maar hij had inmiddels ook al een andere bieder, Highstreet zelf, die mij als bieder (info277a, een naam die Marktplaats mij heeft gegeven op mijn info@ adres) natuurlijk niet had herkend. Hij had dus ook een afspraak met Highstreet maar wilde die afzeggen als ik meer zou bieden…
Ik wist toen nog niet dat de hogere bieder Highstreet was maar heb gelukkig Highstreet gemail om te melden dat het horloge nog steeds te koop was, alleen ondertussen wel voor een wat hoger bedrag. Zo kwam ik er dus achter dat hij de hogere bieder was en heb ik de verkoper laten weten niet hoger te willen bieden. Door mijn toedoen heeft Highstreet dus meer moeten betalen :smiley: Daar heb ik me overigens al voor verontschuldigd.

Rest mij om Lucien mijn excuses aan te bieden. Sorry. Ik heb je niet herkend en ik weet zeker dat anderen dat ook niet hebben.

Het horloges staat trouwens nog steeds op Marktplaats, zie: http://koopjes.marktplaats.nl/antiek_en_kunst/antiek_horloges/14502844.html?return=eJw1yuEKgjAUBeB3EfSnc9MIJiL1IrLq0sbmNnZvaEXv3qT8db7DOUpy%2BTay6VHyYyuLSwoLQq%2BJomTMhgi%2BnlWyFJ1ShLV3THkyYCfwk314pL3rkFy4A7JrV2ua3bi6gVc3HOxSticNCXwpDqL5%2F8r2TCEPPMPxHSKj20AZLxM3rplbPn8Z0GSIKg686D9fn7w9fQ%3D%3D&df=1#photo

Gelukkig dat jij je er ook nog eens niet mee bemoeid hebt zeg :smiley:
Heb je de Breitling gekregen?

Ik zou toch bijna geneigd zijn om deze verkoper een rotgevoel te bezorgen door 750 euro te bieden :wink:

Het is evident aan welke kant het ‘laakbare gedrag’ ligt. Die smoes van die broer is evident een kutsmoes.

inderdaad lekker laten zweten die man,ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt met een auto,zwaar balen,gewoon een waardelose verkoper,wat je zegt moet je ook nakomen,dan maar 50 euro minder.

Ach ja, aan de andere kant is het een echte Hollander.

ja als ik zo om me heen kijk af en toe,dan heb ik het idee dat ik toch heel anders in elkaar zit als de gemiddelde “hollander” ,ben ik wel blij om ! de gemiddelde hollander is een kudde dier,lopen elkaar maar achter na en praten elkaar na zonder erbij na te denken,moe word je van ze .

Heel erg vervelend hoe dit gelopen is. Zeker voor Lucien een zure appel omdat hij het begeerde uurwerkje nu hier tegen komt. Ik baal ook altijd stevig als ik een veiling niet win en dan ken ik de winnaar niet eens :slight_smile:

Maar wat echt niet te geloven is is dat het horloge nog gewoon op MP staat en dat er inmiddels al 750 euro is geboden. Iedereen gebruikt het nette woord ‘laakbaar’ maar dit mag je gerust (op zijn nederlands) een klote streek noemen.

Ik ben nu wel heel benieuwd naar het klokkie. De eerste foto is duidelijk bewerkt …

Ja vervelend dat het zo loopt, maar handel is handel, we willen allemaal voor n dubbie… En als verkoper wil je n maximaal rendement, hij rook dat er meer te halen viel met het horloge. Ik praat het niet goed, maat het gebeurt meer.

Nu ken je elkaar min of meer via het forum, maar als dit er niet was geweest, was er ook geen uitlaatklep / discussie geweest.

Ben in blijde verwachting Henrik :smiley:
Zal volgende week hopelijk toekomen.

Het is in ieder geval een horloge met een verhaal erbij geworden…

Allereerst, Highstreet van harte gefeliciteerd met dit horloge. Ik weet niet precies tegen welke prijs je het horloge uiteindelijk heb weten te bemachtigen, maar 199 of 200 of 300. Het is een koopje… (voor de prijs van een bijbehorende band heb je een heel horloge :slight_smile: )

Toen het draadje over dit horloge op marktplaats kwam te staan, was het me duidelijk dat er anderen van het forum geinteresseerd waren, en ben ik er niet meer achteraangegaan. Zeker had ik ook interesse, want ik heb al een paar mailtjes uit het buitenland gekregen van mensen die graag zo’n Airspeed Lemania Saab editie zouden willen hebben, tegen een heel goede prijs.

Ik kan me het gevoel van Lucien zo goed voorstellen…En het siert hem dat hij het zo sportief opvat. Die verkoper valt natuurlijk van alles te verwijten. Maar bij zulke deals is mijn ervaring dat je DIREKT aktie moet ondernemen (zo ben ik onlangs ook aan de van der Klaauw Ariadne gekomen).

Kijk, die verkoper heeft natuurlijk een kruideniersmentaliteit waar je niet goed van wordt. Ten eerste, hij heeft dit horloge waarschijnlijk gratis gekregen bij de aanschaf van zijn Saab 9-5 in 1997. Nu wil hij hem verkopen, dus elke prijs is "winst"voor hem in zijn ogen. Nu vraagt marktplaats een bijdrage van enkele euro’s voor artikelen boven de 200 euro, dus gaat onze kruidenier op vraagprijs 199 euro zitten. Vervolgens wordt hij platgebeld door met name forumleden, en kan hij meer vangen voor het horloge. Tsja, en als dat proces eenmaal aan de gang is, dan “vergeet” een verkoper alle reeds gemaakte afspraken, en wil hij snel cash zien.
Beste remedie… Nu iedereen grof geld gaan bieden op het horloge zolang het horloge nog op marktplaats staat, met stapjes van 25 euro omhoog…

Dan het horloge zelf: Dit horloge is een van mijn favorieten geworden. Zowel qua formaat, als qua functionaliteit. Bovendien draagt hij zeer comfortabel. Ik weet zeker dat je er veel plezier aan zult beleven.
Nogmaals van harte, Highstreet

gr,
Hans Mennink

Dank je Hans, van het weekend ga ik vanaf m’n vakantie-adresje eens een fotoverslagje maken… Ik zal daar ook nog wat vragen stellen die jij wellicht zou kunnen beantwoorden.

groet,

Highstreet