Een nieuw klokje zoeken

Ik zou in deze price range gaan voor een mooie vintage dresser. En qua modern zou ik denk ik opzoek gaan naar een Nomos al zou je dan wellicht wel iets meer dan 700 moeten uittrekken.

Ter inspiratie:

https://www.hodinkee.com/articles/best-new-watches-under-1000-dollar-2018

2 likes

Ik kan je niet vertellen welk horloge je moet nemen… Kan je alleen succes wensen naar 'n geschikt klokje. Ben zelf ook al ruim 'n week op zoek, kijken en vergelijken. Dan denk je dat je het heb gevonden. Maar nee hoor, dan zie je toch weer wat anders… En ga zo maar door! Nogmaals succes en hoop dat je vind wat je zoekt
Mvg

1 like

De huidige ebay prijzen zijn hoger geworden.

Ik kan deze 40mm day date zeer aanbevelen. Mooi subtiel, binnen budget en een gerenommeerd merk.

5 likes

Ja ik snap wat je bedoelt, heel veel aanbod. Maar ik hoor graag naar meningen van mensen die meer verstand van horloges hebben dan ik :slight_smile:

1 like

Zeker mooi en elegant welk model is het voor de specs.

Zoals boven vermeld is zou ik die van Intramatic van @Batossai kopen. Bij Adil krijg je zelfs een koekje bij de koffie… en als je een dresser wil die lang meegaat, is dat je horloge :sunglasses:

Hang hem in een gekke bui op een kleurige NATO en hatsa. Ik zou hem zelfs op festivals dragen :sunglasses:

4 likes

:hugs:

1 like

Tissot Visodate

1 like

Even pluggen

Is mij helaas niet gelukt maar verschillende verkoop topics hier wijzen uit dat het voor € 700,- wel moet lukken!

Edit:/ je zoekt een dresser… nou… deze is best “dressy” voor een duiker :wink:

5 likes

Glycine Combat 42. Een zeer net dressy duikertje die goed onder een overhemd kan.
GL224 Swiss automatic movement

1 like

Goede suggesties hierboven. Toch nog enkele andere van een respectabel merk met historie:

image

Antea Klassik 390 black day date. Met €830 we wat boven budget, maar een interessante, gelimiteerde uitgave (met het oude logo).

image

Een wel héél klassieke optie, waarvan ik vreemd genoeg denk dat een student met klasse hem zeker zou kunnen rocken. Anders dan anders (tegenwoordig althans) voor €660.

image

De Partitio Klassik. Slechts tien biertjes boven je budget, deze remake van een horloge uit de jaren ‘30, en met 37mm iets kleinere case is weer helemaal modern.

image

Met de Flieger Klassik hou je geld over voor een romantisch diner voor twee (bij McDonalds weliswaar) en het is niet per se een dress watch, maar dit pilotenhorloge met bijzondere wijzerplaat kan tegenwoordig zeker onder een pak.

Nieuw klokje zoeken, klinkt mij net in de oren als een wijntje drinken…:tired_face:

Is toch ook vergelijkbaar? Beide waarschijnlijk overbodig, maar wel lekker. :joy::wink:

1 like