Een nieuw klokje zoeken

Ik heb weer een vraag :wink: ik als student zijnde hou wel van horloges maar heb zeker niet het verstand om altijd de beste keuze te maken. Wat ik zoek is een kwaliteit horloge het liefst een dress watch. Ik Wil maximaal 700 uitgeven en verwacht dan ook een automaat en saffierglas. Kan iemand vertellen wat echt een goede deal is. Een horloge dat gewoon lang mee kan gaan.

2 likes

Ik heb de ultieme dresswatch onder de 1000 euro te koop staan. Hij is nieuw, heeft een ETA 2892 automatisch uurwerk en gebold saffierglas voor- en aan de achterkant. Je houdt zelfs nog geld over.

13 likes

Intramatic is idd de ultieme betaalbare dresswatch.
Alternatief die iets meer allround is is b.v. de seiko SDGM003 of 001, e.k.a de grand cocktail. Ebay shop solojapan heeft er denk nog wel in jouw budget. Al is 40.5 mm formeel te groot voor een echte dress watch. Vind je vintage geen bezwaar dan zou een gouden lanco of certina nog wel iets zijn. Reken dan wel nog een servicebeurt bij de aankoop prijs

1 like

Oke, vroeg of laat komt het voorstel toch (en dan hebben we het maar gehad);
Seiko SKX, voeg hier een mooi bandje en saffier aan toe en je hebt nog geld over om van je studentenleven te genieten.

Zo.

4 likes

Wat is de prijs dan als ik vragen mag?

Staat erbij :joy::joy::joy:

De Intramatic die @Batossai heeft staan is een klassieker van jewelste. Mooie horloges, maar ik vind het altijd jammer dat ze geen secondenwijzer hebben. Ik weet dat het dan minder dressy wordt, maar ik kan het niet helpen.

Zelf heb ik deze twee gekocht:

Deze Hamilton Navy Pioneer heeft me zo’n 700 Euro gekost bij Montredo. Saffier aan beide zijden, 100m WR en met ETA 2892 uurwerk.

Deze Archimede Klassik is er in het zwart, wit, blauw en bruin. Ook kun je 'm in BiColor krijgen met zwart of wit en gouden details. Deze kost bij Archimede-Watches.com 660 Euro in de Bicolor wit goud versie van 36mm. Wederom saffier en ETA2824 of Miyota 9000, afhankelijk van de maat. Ik heb zelf de 39mm bruine met Rehaut en ETA, maar zit er over te denken om de witte 36mm bicolor met Miyota er bij te kopen.

es-si-wllb-sand

Dan heb ik nog een SARB033 en SARB035 van Seiko. 100m WR, 6R15 uurwerk, saffier…Het is een typisch dressy explorer-achtig horloge. Deze dingen zijn voor rond de 380-480 Euro te vinden, en zijn totaal bomb-proof. Deze zijn 38mm, maar 1.4mm dikker dan de Archimede, wat ze een totaal andere uitstraling geeft.

Dit is mijn persoonlijke collectie dressers onder 700 Euro, en ik ben met alle horloges in dit rijtje even blij.

6 likes

Oké klinkt goed maar idd niet te groot is voor mijn polsen wel echt belangrijk

Jij zit dit vanaf een telefoon met autocorrect te doen. :slight_smile: :+1:

3 likes

Mogelijk is Victorinox wat voor je, goede kwaliteit voor een schappelijk bedrag.

Altijd van een oud vrouwtje geweest! :wink:

Maar @ TS. Het klopt wel wat @Batossai zegt, een veel betere optie ga je niet vinden!

2 likes

Ik zou voor deze gaan:

3 likes

Dat is een mooie die Tissot!

Ik weet niet wat ze kosten precies, maar deze vind ik ook heel mooi:

image

(En als je eenmaal zo’n mooi horloge draagt, mag je nooit meer ‘klokje’ zeggen hoor :wink:.)

Edit: ik zie dat ze ‘officieel’ 795 euro moeten kosten.

14 likes

Een skx is toch nooit een dress-watch :stuck_out_tongue:.
De Intra-matic is een goede optie inderdaad. Zelf vind ik het ontbreken van een secondewijzer jammer, maar het is een erg gaaf horloge.
Een andere optie is naar vintage uitwijken, een mooie jaren 60 Omega handwinder is voor 700eu ook mogelijk.

2 likes

Wat vindt je hiervan?

1 like

http://www.ten2two.nl/?s_p_c_t=1342&ident=1&product_id=44&cat_id_4_1=0&page_num_4_1=5&prod_name_4_1&back=1

Leuk…

Haal er maar €100-200 af hoor…

2 likes

Als je ze kan vinden voor 180eu, stuur maar een linkje!
Toegegeven, rond de 300eu is momenteel prima mogelijk maar prijzen op de baai kunnen best wispelturig zijn.

380-100 is 280.
480-200 is 280.
:nerd_face:

Enkele maanden geleden gingen ze met die kortingscode op de Baai voor rond de 220.

2 likes