Een nieuwe aanwinst: 1977 Seiko 7009-8028

Een nieuwe aanwinst, deze Seiko 7009-8028 uit 1977. Niet heel bijzonder, een van de vele no-nonsence modellen. Toch spreken ze me erg aan door hun eenvoud en betrouwbaarheid.
Het horloge is erg intensief gebruikt en had daarnaar zijn sporen. Het glas had ooit eens te dicht op een soldeerbout gelegen en was vervormd, dit heb ik kunnen herstellen. De originele band bleek zwaar beschadigt (volgens mij is de vorige eigenaar eens met zn volle gewicht aan zn horloge blijven hangen) maar was te redden door een paar schakels te verwijderen.
Het horloge zal vanaf vandaag een nieuw leven gaan leiden.

Nog een tip aan diegenen die ooit eens gaan sleutelen aan een 7009 uurwerk; (pas) wanneer je de kroon uittrekt komt er een palletje van onder het uurwerk tevoorschijn. Deze ontgrendeld de stift.

Mooie Seiko. (tu)
Gelukkig is er niets meer van het vervormde plexiglas te zien.
Dat palletje voor de ontgrendeling van de opwindas is ook aanwezig in het 7002 uurwerk.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Hallo Ronald,
Het glas van deze seiko is niet het glas dat je me geleverd hebt (dat was een Seiko 7025-8120, verslag volgt in de toekomst)
Dit glas is geschuurd met fijn waterproof en daarna gepolijst.

Hallo Ron.
Dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat Ernst het glas weer in de vorm had gekregen.:wink:

netjes! Eenvoud, helder, gewoon lekker basic mooi horloge! Heb er ook paar met plezier.

Mooi ding hoor, veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Een niks mis mee-horloge!
Veel draagplezier!

mooi restauratiewerk

Mooi werk geleverd , dat maakt het klokje zoveel meer waard .

Ik flirt regelmatig met z’n schoonzus :

Het is momenteel m’n meest preciese horloge .

Yo , Manu .

doe mij de zwager dan maar, heeft toch meerwaarde, kroontje op 5

Ook een prachtig exemplaar Manu, de kastvorm van jouw horloge spreekt me iets meer aan. Ben nog bezig met een andere Seiko die er erg op lijkt, deze zal ik zeker plaatsen wanneer hij klaar is.

Ow, en nog een kleine opmerking, ik vind het ontbreken van de dag-aanduiding eigenlijk beter passen op zo’n eenvoudige zilveren plaat, top!

Gelijk heb je capice , het kroontje op een ongewone plaats is een meerwaarde maar dat vind ik ook van de dagaanduiding ; het is een extra complicatie .
Eenvoud siert maar dagaanduiding op 9- en datum op 3 uur zou 'm beter staan .
(Nooit gezien van Seiko trouwens)

Yo , Manu .