Hebben jullie dat ook dat je een aantal keren per week internet afstruint voor iets leuks?
Zo wil ik al een tijdje een Breitling Chronomat hebben in de goud stalen uitvoering met bijbehorende band.
Goud staal heb ik altijd een mooie combi gevonden in tegenstelling tot volledig goud,want dat vind ik weer te.
En dan zocht ik de Chronomat met de verzonken sub-dials.
Deze zijn gemaakt van 1997 t/m 2004.
Ik had wel een paar eisen hij moest compleet zijn met alle papieren,dozen, blauwe wijzerplaat en met goud stalen band.
Je ziet veel Chronomat`s te koop op internet maar zelden met die verzonken sub-dials en ik wilde het model hebben dat van 2001 t/m 2004 is gemaakt.
Deze heeft de cijfers op de verhoogde randen van de sub-dials staan ipv. van er in,vind ik persoonlijk mooier.
Totdat er een paar maanden geleden er 1 te koop stond,heb er een bod op gedaan onder voorbehoud dat alles in orde was.
Afspraak gemaakt met de verkoper om hem te bekijken,nou alle papieren zaten er bij zelfs de aankoop factuur.
De Breitling zelf zag er wat minder florissant uit,onder het loepje kon je de beschadigingen goed zien.
Hij was behoorlijk toegetakeld,daar in tegen zag het glas er nog zeer goed uit.
Toch heb ik hem gekocht omdat ik zag dat het wel op te knappen was.
Ik heb de Breitling een paar dagen gedragen en kwam er snel achter dat hij niet meer binnen chronometer specificaties liep,zo`n 30 seconden verschil op de 24 uur.
Was dus duidelijk aan een servicebeurt toe.
Heb toen contact opgenomen met Maarten van Pikotech en een prijsopgave gekregen voor een servicebeurt en opmaken van kast en band.
Zeer schappelijke prijs!
Heb het horloge langs gebracht in Uden zo`n 2 uur rijden.
Over Maarten kan ik alleen maar positief zijn,hij neemt alle tijd voor je ondanks hij het erg druk heeft.
Met geduld legt hij alles uit,heeft de Breitling opengemaakt en liet zien waarom Breitling het een caliber 13 noemt.
Maarten heeft de Breitling bekeken en zei dat hij de erg diepe krassen maar gedeeltelijk weg kon halen, hij wilde de originele vorm behouden.
Toen ik hem kocht zag hij er afgeleefd uit overal zat dna van de vorige eigenaar en behoorlijke krassen:

Drie weken later kreeg ik een berichtje van Maarten.
Hij was klaar 
Heb hem opgehaald,Maarten heeft nog even de band versteld en een en ander uitgelegd.
De Breitling loopt nu weer perfect, ruim binnen de chronometerspecificaties en gaat weer een nieuw leven in.
Breitling Windrider Chronomat.
Caliber 13.
Waterdicht 100 meter.
Schroefbare kroon.
Saffier glas.
Diameter zonder kroon 39 mm.
De foto`s:

)