Een paar jaar geleden zag ik op dit forum een horloge voorbij komen dat meteen mijn aandacht trok. Ik kende het model nog niet en zelfs het merk was voor mij onbekend. Onbekend maakt vaak onbemind, maar dat was deze keer niet zo. In de maanden daarna kwam ik dit horloge nog een paar keer tegen en ik vond hem steeds leuker. Zo leuk dat hij op mijn wensenlijstje kwam. Er ging weer wat tijd voorbij en dit horloge bleef alleen maar stijgen op mijn wensenlijstje. En zo stond hij opeens bovenaan de lijst. Echter, zo’n lijstje is leuk, maar dan moet het ook nog haalbaar zijn. Het horloge wordt niet vaak aangeboden en financieel kon ik het op dat moment ook nog niet verantwoorden. Er ging dus weer wat tijd voorbij.
Ondertussen zijn we weer een paar jaar verder. Opeens wees mijn broer me erop dat dat horloge wat ik zo mooi vind wordt aangeboden op Marktplaats. De grote twijfel begon.
Wil ik hem nog steeds? Ja, absoluut!
Is dit wel het goede moment? Ik ga straks een huis verbouwen, dus er komen grote uitgaven aan. De begroting is rond en ik heb nog genoeg reserves, dus op zich kan ik het makkelijk betalen.
Moet ik niet eerst mijn Christopher Ward weg doen? Eigenlijk vind ik van wel.
Zou hij een inruil willen doen? Nee, helaas niet. Dan maar even wachten of iemand anders de CW wil kopen.
Op een gegeven moment moet je dan toch de knoop doorhakken. Mijn CW Lido staat nog steeds in het blauwe gedeelte, maar ik ga niet nog langer wachten. Ik neem contact op met @Sjoepert, de verkoper. Hij heeft hem gelukkig nog! We hebben een deal! 2 dagen later stap ik in de trein om het horloge op te halen.
Ik moet wat tijd doden voordat ik het horloge kan ophalen, dus ik ga even bij de Bijenkorf langs. Ik had al gezien dat ze daar een paar horloges hadden waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben.
Eerst een Hamilton Ventura gepast:
Wat ligt die mooi op de pols! En in het echt is hij minstens zo gaaf als op de foto’s. Voorlopig ga ik hem niet kopen, maar een Ventura (in een andere uitvoering) staat vanaf nu zeker op mijn wensenlijstje.
De volgende om te passen was een Hamilton Intramatic chrono:
Bijzonder leuke chronograaf van een mooi formaat. Een aanrader.
Een Seiko Cocktail bewonder ik ook al een tijdje, dus laat ik die ook eens passen.
Deze viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. In werkelijkheid vind ik hem toch wat saaier dan ik had verwacht.
Deze heb ik ook nog gepast:
Dit model vind ik veel te dik voor het formaat. De bruine plaat was echter wel een leuke verrassing. Het is niet zomaar een bruine plaat. Afhankelijk van het licht wordt het eerder paars of rood. Hele bijzondere kleur! Ik vind het (tegen mijn verwachting) erg mooi.
Maar goed, ik was eigenlijk niet gekomen om horloges te passen die ik voorlopig toch niet ga kopen. Tijd om mijn nieuwe aanwinst op te halen. Even later sta ik bij Youp voor de deur en daar is hij dan:
Mijn nieuwe aanwinst, een Eterna Kontiki! Echt een schitterend horloge! Een mooie combinatie van subtiel, maar aanwezig. Dressy en sportief. Na jarenlang verlekkerd naar plaatjes kijken heb ik hem eindelijk.
De bandjes die ik er bij heb zijn het nog net niet, dus nu begint de volgende zoektocht. Ik denk dat ik eens begin met een zomerse curved rubber.