Jullie kennen hem ongetwijfeld wel de Rolex Daytona de zogenaamde Paul Newman uitvoering.
Paul Newman droeg deze in zijn autoraces en de Daytona werd daardoor beroemd en gewild.
Ik vind de Newman uitvoering eerlijk gezegd stukken mooier dan de huidige Daytona uitvoering.
Maar helaas die prijzen he, op E-Bay vanaf zo`n 25.000 euries tot ver over de 100.000 voor de gouden uitvoering.
Maar zoals nu er van verschillende merken leentje buur wordt gespeeld werd dat toen ook al gedaan.
En dan kom je in een hele andere prijsklasse uit.
Ik wist dat Gevril ook zijn “Daytona” had de Gevril Tribeca deze:
Een prachtige uitvoering en betaalbaar…tot ik er achter kwam dat de diameter een kleine 37 mm was.
Erg jammer.
De zoektocht ging verder natuurlijk ken ik deze:
Echt een heel mooi klokje voor weinig geld.
Maar tijdens mijn speurtochten op internet kwam ik een alternatief tegen.
Een Hamilton geheel in New Old Stock uitvoering.
Nou bezit ik al een Hamilton en waar ik erg tevreden over ben vooral de nauwkeurigheid.Dus ik had er alle vertrouwen in dat deze uitvoering ook van een behoorlijke kwaliteit was.
Deze uitvoering werd de"Drivers Chronograph" genoemd, kenmerkend voor al deze chronos is de tekst Units Per Hour op de bezels. Ook de 3 dwarsstreepjes op de 30 minutensubdial is een herkenningspunt. De Hamilton komt uit 1975 en heeft 1 van de eerste Valjoux 7750 uurwerken in zijn kast toen nog met 17 jewels. Nauwkeurigheid zon 7 seconden per 24 uur voor, netjes toch voor een klokje van meer dan 30 jaar oud.
Volledig stalen kast die een nette 40 mm meet zonder kroon.
De dial heeft een prachtige creme kleur die naar mijn mening prachtig matcht met de zwarte subdials en gouden indexen.
Stalen band met op de buckle de tekst Hamilton.
Foto`s:
Als ik 't eerlijk mag zeggen, ik vind dit een van de mooiste Hamiltons die ik heb gezien, prachtig wat een beauty (tu).
Van harte gefeliciteerd ermee en ik hoop dat je er lang plezier van mag hebben!!!
Proficiat Peter, met deze icoon der horloge-sportiviteit.
Een ‘TIJDLOOS’ horloge waar je heden ten dage gelukkig ook nog van kan genieten om er de ‘HUIDIGE TIJD’ mee af te kunnen lezen.
Mijn complimenten ook voor de scherpzinnige foto’s.
En vanzelfsprekend wens ik je veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit karakteristieke horloge (tu)
PS “Ik vind het wel interessant wat je vertelt en het boeit me ook nog”
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst(tu) Leentjebuur gebeurt nu eenmaal vaker en dan kan je toch nog een mooi horloge voor een mooie prijs aanschaffen:)
Ik moet wel zeggen dat ik laatst een beetje verrast was om een Omega Seamaster tegen te komen die wel erg veel op m’n Seiko 5 Seamaster leek:D
(Voor een foto, zie straks de ‘Woensdag’)
mooie foto’s peter, precies de secondewijzer op de 12!! Wat voor camera heb je? Maar…ook 'n mooie tijdloze horloge! Alles klopt bij deze klok. Hoeveel kostte 't of wil je dat niet kwijt als je 'm straks weer doorverkoopt? (geintje, je snapt wel wat ik bedoel toch?) Veel plezier ermee.
mooie foto’s peter, precies de secondewijzer op de
12!! Wat voor camera heb je?
Ik neem aan dat de secondewijzer decentraal loopt en dat de grote wijzer de sconde-aanduiding van de chronograaf is! Anders zou het idd wel een mooie stunt zijn!
Prachtige aanwinst! Die gouden accenten geven hem, samen met de andere sub-dial layout, toch weer wat eigens. En met een fraai uurwerk er in. Een juweeltje!