Een nieuwe chinees uit Portugal!

Een nieuwe chinees in de familie opgenomen, volledig geadopteerd!

Hij is prachtig. De afwerking is boven verwachting. De dial is niet echt wit maar heeft zo’n oude emaille kleur.

Ik vond het standaard zwarte bandje niet zo mooi dus heb ik er een donderblauwe bijgekocht, met witte stiksels.
Precies in de kleur van de cijfers en wijzers, wat een geluk!

De witte stiksels staan bijzonder mooi, echt een verschil met het originele bandje.

Prima afwerking, bekende kast bij parnis.

Het enige punt wat ik kan noemen is dat de rotor redelijk wat herrie maakt. Het schijnt "normaal"te zijn voor dit type uurwerk, maar ik wil er toch wat aan doen. Ik ga eens kijken of ik een DIY kan vinden over het olieen van een rotor.

Ik heb er er ook een vlindersluiting bij besteld. De band en sluiting zijn bij elkaar duurder dan het horloge maar ach. Het staat dan ook wel heel mooi!
Natuurlijk zijn er altijd puriteinen, begrijpelijk maar ik ben eigenlijk wel hooked aan die chinese horloges. Ze gaan tot nu toe redelijk lang mee en is een super bang for a buck.

Denk niet dat je die rotor gaat helpen met olie… Dit uurwerk maakt gewoon wat kabaal.

Leuk ding. Opletten dat je schroefjes niet uit de rotor lopen. Kreeg er eentje ter reparatie aangeboden; alle drie de schroefjes eruit… 1 nog onvindbaar enzwerft ergens in het uurwerk denk ik.

Mijn beste,

Proficiat met je gezinsuitbreiding!!
Ziet er florissant uit, deze geadopteerde ‘Mediterrane Chinees‘.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit familiare horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Bedankt voor de tip, ik zal er op letten. Al denk ik niet dat dit een bekend euvel van dit soort Sea-Gull uurwerken zijn zover ik kan vinden op google.

Als ik het echt niet kan verhelpen stop ik er een ander uurwerk in. Mooi experiment :wink:

Klacht heb ik ooit gehad met een ML.
Een model uit het pré MasterPiece tijdperk.
Nieuw gekocht bij een AD. Had last van een “ruisende” rotor.
Eerste maal door hun horlogemaker naar gekeken.
Daarna terug geweest naar de importeur.
Probleem nog steeds niet opgelost.
Uiteindelijk nogmaals terug naar de importeur welke er een nieuw uurwerk in heeft gezet.
Ik help je hopen dat het iets eenvoudigs is.
Succes.

Dank je Han. Ach de herrie is nou ook weer niet zo erg als een straalmotor oid. Maar het valt me gewoon op. Het is sowieso de meest luidruchtige klok die ik heb gehad. Maar ik dacht, er zit een een Sea-gull ST25 variant in. Misschien kan ik die vervangen met een Sea Gull ST-21 (of 24). Die zijn tenminste wel stil. Ik weet alleen niet of ze er gewoon inpassen.

nu na een paar dagen kan ik zeggen dat ie 8 seconden achterloopt per 24 uur. Das ongeveer het beste wat ik heb aan klokjes!

Gefeliciteerd met deze aanwinst!

Dens Schreef:

Dank je Han. Ach de herrie is nou ook weer niet zo
erg als een straalmotor oid. Maar het valt me
gewoon op. Het is sowieso de meest luidruchtige
klok die ik heb gehad. Maar ik dacht, er zit een
een Sea-gull ST25 variant in. Misschien kan ik die
vervangen met een Sea Gull ST-21 (of 24). Die zijn
tenminste wel stil. Ik weet alleen niet of ze er
gewoon inpassen.

Je kunt de ST25 niet zomaar vervangen voor een ander uurwerk. Dat gaat niet passen.
Maar de luidruchtige rotor (klink haast als een Sukse en Wiske boek :wink: ) komt inderdaad vaker voor. Zover ik weet lost een drupje olie (juiste soort op de juiste plaats!) dit op. Zelf heb ik er ook een paar met dit euvel, maar eerlijk gezegd stoort het me niet. Ik vind het eigenlijk wel leuk, dat hij af en toe van zich laat horen :slight_smile:

Groeten,

Martin

dank je voor de informatie. Ik hoop eigenlijk dat ik die rotor kan fixen, maar ik heb eigenlijk ook het idee dat ie al minder herrie maakt dan eerst (of ik wen er aan dat kan ook). Het vervangen zou opzich wel zonde zijn want hij loopt belachelijk goed op tijd.
Ik heb al eens een ST25 gehad, en die maakte vrijwel geen herrie, ongeveer net zoveel als een Seiko 5. Dus het kan wel met dit uurwerk.

MartinB Schreef:

Je kunt de ST25 niet zomaar vervangen voor een
ander uurwerk. Dat gaat niet passen.
Maar de luidruchtige rotor (klink haast als een
Sukse en Wiske boek :wink: ) komt inderdaad vaker
voor. Zover ik weet lost een drupje olie (juiste
soort op de juiste plaats!) dit op. Zelf heb ik er
ook een paar met dit euvel, maar eerlijk gezegd
stoort het me niet. Ik vind het eigenlijk wel
leuk, dat hij af en toe van zich laat horen :slight_smile:

Groeten,

Martin

:smiley: :smiley: :smiley:

HAHAHAHAHA! Ik moest lang kijken waarom je alleen maar een paar smileys had gepost maar toen zag ik het pas! LOL!

briljant!! :d

(:d(:d(:d

Mooi hoor, Dens. Proficiat!
Alleen… Hoe zit dat nou met Portugal?
Of lees ik verkeerd, snap ik iets niet, ben ik blond?

Maak je over die herrie niet al teveel zorgen.

Mijn Miyota 8215 hoor ik bij elke polsbeweging ook rinkelen en draaien.

lol! (:d

het is een verwijzing naar het horloge waar dit een soort hommage van is. De IWC Portuguese :

moet wel zeggen dat ik het bij deze wel mee vind vallen, de parnis met powerreserve is veel meer een rip dan deze. Of ik hem het origineel van deze nog niet gevonden dat kan ook.

Ik vind het een mooie klok, met een mooie band ook.
Zelf heb ik ook een aantal Parnissen, ook met dit uurwerk er in en die hebben allemaal een nogal luidruchtige rotor :slight_smile:
Van de eerst schrok ik nog, maar ik ben er nu aan gewend en eigenlijk vind ik het zoals MartinB ook zegt, wel grappig.
Olie heb ik als eens geprobeerd en dat maakte geen verschil.

Veel plezier met deze aanwinst!

GéJé