Een nieuwe Duitser

Even de voorgeschiedenis. Heel eerlijk had ik vroeger niet zo veel met Nomos op. Vond het maar Stowa na-apers :wink: en daar bleef het wel bij. Totdat de Club uitkwam. Wat een gaaf horloge was dat. Alleen de maat van 35mm stond me wat tegen en de lange lugs.
Toen kwam het bezoek aan Nomos in Glashutte afgelopen oktober. Echt een supergaaf bezoek en daarna is mijn waardering voor Nomos steeds groter geworden. Op dat moment ook wel gecharmeerd geraakt van de Tangomat. Perfecte maat en de aparte lugs vond ik toch ook wel heel cool staan bij dit model.

Na een tijdje toch maar de stap gezet en een Tangomat gekocht. Nummer 5640, vers van de fabriek in Glashutte.

De wijzerplaat is overigens meer zilver dan wit. Op veel foto’s lijkt het in ieder geval een stuk witter. Wel heel erg chique; zo’n zilveren plaat.
Draagt echt een stuk groter als 38mm, als ik het zou moeten gokken lijkt het meer op 40/41 dan op 38.

Uurwerk is echt prachtig afgewerkt, echt een genot voor het oog.

@ Hans, nogmaals bedankt voor de moeite.

heel erg mooi. ascetisch, esthetisch en dus nog mooi ook

En niet te vergeten symetrisch,cilindrisch,peristaltisch en profilactisch…en nog verdomd mooi ook nog :slight_smile:

Ja Tom, het is dat ik míjn aankoop voor dit jaar al heb gedaan…de volgende wordt echter deze Tangomat (wel een zwarte want ik heb nog geen zwarte wijzerplaat); ronduit schitterend, mega kwaliteit uitstralend; mega stijlvol, kortom…MEGA!!! :smiley:

Gr.Joep

Tom,
Een prachtig horloge, niet te veel poespas en toch WOW!!!
Deutsche Gründlichkeit so wie so!
gr’
Jack

een beauty hoor, grote klasse !!

German coolness!!! :~

Gr. Roel

:} Heel erg mooi, superstijlvol!
veel plezier ermee!

Heel mooi!

Horloge met klasse.

Gr,

Ron.

Zoooo mooi, de kracht van de eenvoud! (tu)
Geniet ervan, Tom!

Prachtig ! Zuiver en eenvoudig ! Meer moet dat niet zijn ! Topklok ! (tu)
Veel plezier ermee !

Goede keuze Tom. Voor mij wat te klein, maar jouw zal hij goed passen. Alleen die band…die is echt te minimalistisch, daar zou ik toch een andere voor zoeken met meer uitstraling.

Prachtig horloge. Ik ben vooral erg onder de indruk van het uurwerk met de fantastische rotor.

Het zijn prachtige horloges, gefeliciteerd Tom!

Mooi superstrak en stijlvol horloge !
Veel plezier met je nieuwe aanwinst

Er zijn dus ook ’ Goede Duitsers ’ :)-D !

Gratuliere!!

hans

Sehr stylish (tu)

Prachtig. (tu) En dat uurwerk helemaal, alleen daarvoor zou je er al één kopen.

Veel draagplezier,

Martin

straalt klasse uit! Fraai uurwerk. Veel plezier er mee Tom.

Groet,
Arno.

Van harte Tom met deze schitterende aanwinst (tu)
Ik wens je veel draag/kijk plezier met dit prachtige horloge.

mvg, Frans