Welkom Prikkie op het forum je ziet het aan alle bovenstaande reacties …vanuit diverse hoeken krijg je suggesties, ervaringen worden gedeeld …de trend is je wel duidelijk …en dan is de keus aan jou
succes
Benieuwd wat het gaat worden !
Welkom bij de club Prikkie, succes met je zoektocht.
Welkom hier
Welkom
Welkom Prikkie en mijn advies; volg je gevoel en geniet van je horloge reis.
Koop nieuw voor je eerste horloge… ten tweede wat is je budget en wat vind je mooi…dress?
Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.
Waar ikzelf op dit moment op zit te azen een Seiko Alpinist. Ik weet niet of je zelf zo gesteld bent op de Seiko die je al hebt om opnieuw een Seiko te willen (verandering van spijs doet immers ook eten), maar als eigenaar van meerdere Seiko’s kan ik je vertellen dat ze niet vlug gaan vervelen.
Welkom hier. Ik kan je niet op weg helpen met je keuzes, daar zul je zelf achter moeten komen met wat vallen en opstaan. Ik ben het wel van harte eens met @Pverstraten dat Catawiki uitkijken geblazen is en een open heart gewoon in no time saai wordt. Ikzelf heb een hekel aan nodeloze drukte op horloges, dus bij mij zijn ze bij voorbaat al afgeserveerd. Dat geldt voor meer mensen hier, dus de consensus hier op het forum is dat het niet-courante afschrijfkannonnen zijn, die open hartjes.
Mijn eerste horloge was een Hema quartz faux duikertje wat ik van vader kreeg. Vele modehorloges volgden, en die zijn allemaal verloren gegaan. In 2002 kreeg ik een Omega Speedmaster Reduced van m’n baas, maar die flikkerde ik in 2005 weg omdat ik het maar een breekbaar ding vond. Ik had totaal geen sjoege van horloges, maar mijn vader had altijd met Seiko’s rond gebanjerd die maar niet stuk gingen, dus ging ik bij een lokaal juweliertje in Herzeliyya op zoek, en kocht ik dit ding:
Dat is m’n eerste serieuze zelf gekochte horloge van een horlogemerk. Sindsdien is er heel veel gebeurd, en heb ik een verzameling met veel primeurs opgebouwd. Dit horloge heb ik echter nog steeds, en ik heb het laatst op laten kalefateren, dat verdient het na 16 jaar mishandeling. Het is m’n smaak niet meer, maar ik heb wel respect voor wat dit horloge heeft doorstaan.
Mijn eerste non-Seiko horloge was deze Italiaanse duiker:
Mijn eerste Zwitserse horloge was deze Hamilton:
Ze zijn er allebei niet meer, ofschoon ik ze allebei een jaar of zes, zeven heb gehad. Mijn allereerste Duitse horloge is er nog wel:
En m’n allereerste horloge waarmee ik de 2500 Euro grens doorbrak heb ik ook nog:
Sindsdien is alles wel een keer weg gegaan, er zijn vele zaken gekomen, sommige ook weer vertrokken, maar er is op dit moment wel rust in de verzameling.
Prachtig merk, en absoluut de kern van m’n verzameling. Je kunt met het merk Seiko gewoon oud worden zonder ooit dezelfde stijl horloge te hoeven dragen, zeg maar.
Ik ben fan. Ook hier even een greep uit de doos ter inspiratie:
Eigenlijk is jouw bingo kaart al uitgespeeld, laten we eerlijk zijn😉
Zou ik wel de oude alpinist nemen, die nieuwe is qua dial niet mooi
Hallo Prikkie, welkom bij de club!
Ik heb helaas geen duidelijk advies voor je, maar aan advies geen gebrek in dit draadje!
Veel plezier hier op het forum!
Van harte welkom hier!
Met zulke brede polsen vind ik duikers altijd erg tof. (Zit in hetzelfde schuitje qua polsen😉)
Dus bijv een seiko spb147 ofzo…
Dank! een van de eerste dingen die mij opvalt is de onvoorwaardelijke liefde voor duikers die je overal op dit forum tegenkomt
ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment kijk naar een wat klassieker horloge zoals een Frederique Constant Classics index of een Longines Presence oid. helaas nog niet echt iets tegengekomen in de blauwe topics.
Hierover gesproken
En hierover
Dan is dit misschien een optie, indien verkozen en mits jouw smaak @Prikkie
klik hier
Edit: never mind
de duikers trekken mij nog niet echt. ik heb wel zo’n idee dat dat nog wel komt
Wellicht! Ik heb dat juist andersom en heb op dit moment nog weinig met klassiekere horloges.
Komt misschien nog!
Welkom!