Een nieuwe Omega voor Agemo

Vorige week een nieuwe Omega Speedmaster aangeschaft. Geweldige klok waar ik erg blij mee ben.
De uitvoering met plexi-glas en handopwind uurwerk. Omega levert deze modellen in een speciale verpakking inclusief twee extra banden: een canvas NATO en een velcro NASA band. Daarnaast zitten er in de box een loupe en het gereedschap om zelf banden te wisselen. Tevens 2 boekwerken met informatie over bandenwissel en foto’s over het NASA programma.

Omega Speedmaster is door NASA in 1965 geselecteerd - na zeer zware tests - om als officieel horloge (de moonwatch) te dienen tijdens alle bemande maan-missies van het Apolloprogramma. De Speedmaster is het eerste en enige horloge dat op de maan is gedragen. Bij de - bijna helemaal mislukte - Apollo 13 missie is een Omega Speedmaster cruciaal geweest in de timing die nodig was om de 3 astronauten vanuit de ruimte weer heelhuids op aarde te krijgen.

Hier wat foto’s.
Let op het Omega-logo wat aan de binnenkant van het plexiglas zit.(foto 3)

Prachtige aanwinst. Echt een stuk geschiedenis in een meer dan gave box.
Ik heb dit model enige tijd gehad en weer doorgeflipperd maar ik wil hem okt zeker weer eens hebben.

Geniet ervan

Proficiat met je nieuwe aanwinst:~:~

Dit horloge staat ook hoog op mijn verlanglijstje en zal ooit nog eens in de collectie komen!

Geniet er lekker van!

Gr. Emre

Potdikkie wat een schoonheid blijft 't toch! En in mijn ogen ook de beste combi met NATO, de foto bewijst het. Topfoto’s ook, kan menigeen waaronder ikzelf een voorbeeld aan nemen…

Bedankt voor het compliment.
Ik ben niet echt een NATO-band fan, maar deze zit lekker om de pols. De velcro band zit zelfs nog beter.

Nu nog op zoek naar een mooie leren band. Iemand ideeen?

Fraaie set, dat is genieten :~

zéér bekend horloge met een goed verhaal.
Ik wil ook wel op mijn horloge kunnen vertrouwen als ik ergens in het heelal rondzweef en het écht even aankomt op mijn tijdinstrument.
Ik denk echter, niet om de magie rond dit legendarische exemplaar niet te verpesten, dat men nu tóch voor een quarz versie gaat ivm de accuratesse.
Ga je deze nu dragen, of hou je 'm in de box voor eventuele pensioenskrapte?

Kwijl :)-D wat een mooie set, veel plezier!

mike moker Schreef:

Ga je deze nu dragen, of hou je 'm in de box voor
eventuele pensioenskrapte?

Hij gaat om de pols en de box is voor de pensioenskrapte.:wink:

Mooi man! Veel plezier van deze classic!

gr, HJR

Prachtig horloge, alleen je Omega logo zit verkeerd om :wink:

Bij mijn Speedmaster zit het logo in het plexiglas netjes omhoog.

Nice!(tu)

Schit-te-rend !!:}
Vind het ook echt een icoon, zeker één die ook op mijn wensenlijst staat…!

Veel plezier ermee !
Pieter.

Smakelijke aanwinst!(tu)

Geniet ervan!

Groeten,

Noel.

Om met Godfried Bomans te spreken
"had ik maar één zo’n klokje"

:}

Lieuwedv Schreef:

Prachtig horloge, alleen je Omega logo zit
verkeerd om :wink:

Bij mijn Speedmaster zit het logo in het plexiglas
netjes omhoog.

Gezien mijn naam op dit forum heb ik gevraagd of ze het logo wilden omdraaien.:wink:

Agemo Schreef:

Lieuwedv Schreef:


Prachtig horloge, alleen je Omega logo zit
verkeerd om :wink:

Bij mijn Speedmaster zit het logo in het
plexiglas
netjes omhoog.

Gezien mijn naam op dit forum heb ik gevraagd of
ze het logo wilden omdraaien.:wink:

(:smiley: touche!

Kanonneh, wat hebben ze dr n believed ng v gemaakt met die doos en de extra’s. Heel anders dan t rooie boxje.

Vroeger toen ik n laptop kocht, leek t wel alsof je n raketlancheerder binnen haalde. Fors dat die doos was en je sjouwde het gevaarte mee alsof je net n klomp goud had gekocht. Tegenwoordig past t praktisch door je brievenbus :+

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: proficiat!

Prachtige horloges en een prachtige set! Heb begrepen dat Omega de Speedy nu zowel in deze set levert als gewoon afzonderlijk in een standaarddoos. Zo te zien toch wel een serieuze meerwaarde dit pakketje :wink:

Is er een meerprijs in deze set ipv de rode box?

NielsZ Schreef:

Prachtige horloges en een prachtige set! Heb
begrepen dat Omega de Speedy nu zowel in deze set
levert als gewoon afzonderlijk in een
standaarddoos. Zo te zien toch wel een serieuze
meerwaarde dit pakketje :wink:

Zou zo een doos ook los te vinden zijn. Dat zou voor het eerst zijn dat ik in een doos geinteresseerd ben :+