Een nieuwe stelling

Vorig jaar eindelijk een Breitling ( superOcean steelfish) gekocht,was een lang gekoesterde wens.
Vrijwel dagelijks gedragen en gezwommen ook.
Nu ligt hij al weer een week in de doos en gaat er in het weekend meestal uit.
Draag nu regelmatig m’n Invicta handopwinder omdat ik dit ook een prettig horloge vind vanwege het fijne seagull uurwerk, terwijl dit horloge maar een fractie gekost heeft ten opzichte van de Breitling en de Seiko Atlas heeft ook regelmatig draagtijd.
Dus prijs/draagtijd heeft bij mij geen invloed.
Ben wel voorzichtiger met de Breitling ivm eventuele beschadigingen ofzo.
Als ik ga mounainbiken draag ik eigenlijk niets ivm onherstelbare beschadigingen aan bezel en/of kast(Ardennen)
Draag dus gewoon wat ik prettig vind en mooi hoeft niet duur te zijn.

Gr Ron

Hennie Schreef:

Ik draag er maar een altijd en overall behalve
thuis de rest de duurdere draag ik nooit zijn en
blijven splinternieuw…kan het ook niet helpen>X

Koop een mooie vitrinekast en zet ze daarin!

Als ik in de tuin ga klussen: gras maaien of het tuinhuis schilderen - dan draag ik natuurlijk ook geen Breitling, maar voor de rest draag ik al mijn klokjes “door mekaar”.

Wat ik wél doe:

• In de winterperiode: meer horloges met lederen band

• In de zomerperiode: meer stalen of titanium banden

• In de winterperiode: ook meer LED horloges. ( minder fel zonlicht, dus goed leesbaar )

Bij mij ook geen echte link. Ik draag al maanden vrijwel nonstop hetzelfde horloge, de anderen krijgen veel minder of geen ‘polstijd’. Het betreffende horloge zit ‘qua prijs’ in de middenmoot van mijn ‘verzameling’. Waarom ik juist dit horloge zoveel draag is me niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk omdat ik de kast de mooiste kast ‘ter wereld’ vind, puur subjectief natuurlijk, en de maat is goed, 39 mm en lijkt eerder 37/38 mm.

Wat is die mooiste kast ter wereld volgens jou Rainer ?

WVE Schreef:

Wat is die mooiste kast ter wereld volgens jou
Rainer ?

Het is, zoals gezegd, subjectief, een kwestie van smaak. Ik houd van klassiek en niet al te groot, <40mm.

Wat een mooie Patek!

Voor wat zou dat ‘sterretje’ tussen de Zuid-Lugs staan … :+

Zoals je zegt, een kast tot max +/- 40 …
Hoewel mijn grootste horloge 40,5 is, denk daar maar eens over na.
Rara een horloge met afmetingen van de kast 40,5?

ON TOPIC

Er is één horloge waar ik zuiniger op ben ivm met dagdagelijks dragen.
Het het horloge van mijn grootvader, dus ik draag het enkel voor speciale (rustige) gelegenheden.

Daarnaast zou ik nooit een horloge van nieuwprijs €4000 aandoen om te gaan bergbeklimmen ofzo. (Behalve onder kledij, maar niet met korte mouwen).

Mathias Schreef:

Hoewel mijn grootste horloge 40,5 is, denk daar
maar eens over na.
Rara een horloge met afmetingen van de kast 40,5?

Wat is jouw grootste horloge dan? Heb je een foto? Vind je 40,5 mm te groot of nog net kunnen? Ik vind het eerlijk gezegd net te groot. Heb ook een horloge van 40 mm in bestelling, hopelijk ‘valt’ die klein.

Ik zelf heb maar een duur horloge (helaas achteraf bleek het een plakmerk), maar merk wel dat ik er toch iets anders mee omga dan de goedkopere. Ook al ben ik het ermee eens dat je een horloge (duur of goedkoop) koopt om het te dragen, zal er voor mij toch een soort van voorzichtigheid en exclusiviteit in het spel blijven. Groet FS

Vraagje (ben nog niet zo lang op t forum), wat is een plakmerk?

Alvast bedankt,
Joep

@joepb

Een plakmerk is een merk, vaak fictief, meestal welluidend en kwaliteit veinzend (Duits), dat door de verkopende partij op een meestal uit China afkomstig horloge gezet wordt. Je ziet ze vaak op eBay of op een webshop aangeboden. Geregeld met een veel te hoge adviesprijs en dan aangeboden met een zeer hoge korting (van €1000.- voor €150.- b.v.). Je betaalt er dan nog steeds (veel) te veel voor. Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt kan je ergens nog een lijst met namen vinden die ooit eens is gepost.

On topic: m’n Seiko 5 en Citizen Minute Repeater zijn m’n ‘toolwatches’ die ik dus vaak draag ‘in het veld’, niet te duur dus. De Fortis, Rolex Sub en m’n Russische chronografen draag ik geregeld als ik op kantoor zit. Daarben ik gewoon voorzichtiger mee. De Omega Seamster en de andere Russen krijgen minder tot geen draagtijd, dit uit zuinigheid en omdat sommige gewoon niet lopen:D