Even zoekfunctie gebruikt en het is hier nog niet voorbijgekomen
Een horlogemerk uit Korea
Zuid Korea weliswaar
Opgericht in 2022 door ontwerper Brian J. Yook.
1 model in pre-order, en vanaf September 2024 te koop
de Valérarch Serenity
iets minder dan 3000USD voor eentje met lederen of rubber band, 3300USD voor eentje op staal
de specs:
Material: Stainless steel
Case size: 39mm
Case height: 9.2mm
Lug to Lug: 50mm (Arching lugs)
Strap Width: 19mm
Crystal: Sapphire crystal
Dial: Dark rhodium sunray with signature 24hr scale
Calibre: Cal. 3301 Self Winding (based on Sellita SW300-1b Top Grade)
Leuk om dit soort merken voorbij te zien komen … maar meer ook niet.
Er is zoveel keus met andere bekende merken in deze prijsklasse dat ik benieuwd ben of iemand hier tot een koop over gaat
Dial ziet er voor mij niet uit als een 3k horloge. En wat @anon98360732EV ook al zei: voor dat geld kies je toch liever een known quantity? Zeker omdat mij niet direct duidelijk is waarom dit een 3k horloge is. En ja… die naam? Als je uit Korea komt, kies dan een mooie Koreaanse naam.
Desalniettemin: respect voor de oprichter en het merk dat ze dit avontuur aangaan.
Valérarch ?Gewoon arch--------aisch.Patriarch lijkt er meer op.Weer eentje waar alle poer verschoten lijkt op één onderdeel (die opengewerkte rotor nl.) en toen was de fantasie opgebruikt…
Op mijn vraag aan ChatGPT “Bedenk 10 nieuwe namen voor horlogemerken die goed in het gehoor liggen en aansprekend zijn voor toekomstige klanten.” antwoordde ChatGPT "Natuurlijk, hier zijn 10 nieuwe namen voor horlogemerken:
We weten niet welke betekenis of gedachte achter de naam zit natuurlijk, maar echt lekker bekken doet het niet. De vergelijking met de Chinese fantasie namen is echter niet vreemd.