Een non-tool (zeg maar luxueuzere) diver

Hallo,

Iedereen denkt waarschijnlijk dadelijk Rolex Submariner, maar ik heb het over een meer jet-set divers, een Bvlgari Diagono Scuba.

image

Dit horloge was me voor het eerst opgevallen aan de pols van een aannemer op het bedrijf.

Op het eerste gezicht mooi en elegant, ook lichtjes sportief. Ze bestaan ook als chronograaf, zowel met een speciale rubberen, als met een metalen band.
De oudere versies zijn 200 m, de recentere versies zijn 300 m waterdicht (sinds 2016).

Zijn hier leden die dit horloge bezitten of er ervaring mee hebben?

De prijzen op Chrono24 variëren zeer sterk van 1600 tot 4500 euro, nieuwprijs is blijkbaar in de 6000€ voor de niet gouden versies. Dus het horloge schrijft flink af.

8 likes

Wat een mooi horloge :+1: nooit eerder gezien.

Bijzonder. Fraai ook. :ok_hand:

Kan hier niet zo snel veel achtergrond over Bvlgari vinden, was wel nieuwsgierig.

Ik dacht altijd dat bvlgari meer een modemerk was en verbaas me daarom over de hoge prijzen voor hun horloges (Misschien domme opmerking van mij maar heb me niet in bvlgari horloges verdiept)

1 like

Modemerk, ik zou eerder juweliersmerk zeggen.

Zoals Chaumet, Van Cleef & Arpels, Cartier (hoewel die een flinke horloge geschiedenis hebben).

2 likes

Mooi idd nooit gezien. Bulgari staat niet hoog op mijn watch-list

1 like

Mooie klok man, direkt doen als je hem mooi vindt, je hoeft niet te twijfelen, en het is ook een keer wat anders dan al dat andere spul wat je hier dageijks voorbij ziet komen.

1 like

Naast die Bvlgari diver, had je vroeger ook een gelijkaardige, maar iets betaalbaardere diver van Movado, de Vizio Diver.

In de tijd vond ik hem te gek, nu begrijp ik het niet dat ik die ooit cool vond. Gewoon te klein.

Hij had ook wel een knappe metalen band, net als die Bvlgari. Ook die uurmarkeringen zijn knap.

Ik hou momenteel 1 in het oog, maar ik ga er echter geen duizenden euro aan spenderen.

Ik vind het wel eens iets anders en een fraai horloge.
Ik vrees dat die metalen band ook niet mooi oud wordt, dus een rubberen band zou een oplossing kunnen worden.

1 like

Niet verkeerd inderdaad en vooral verfrissend. Wat voor uurwerk zit erin?

While maintaining the key design elements of the original model introduced in the 1990s, the new Scuba features a cleaner dial, a simplified rubber strap and a new in-house self-winding movement, the Manufacture BVL 191 Solotempo calibre beating at 28,800 vph with 42-hour power reserve.

2 likes

Een manufactuur uurwerk? Da’s toch helemaal niet slecht, gaaf!

Ik herinner me nog goed, dat @Steef zo’n mooie Diagono had en inmiddels heeft verkocht:

3 likes

Heel incourant ding. :grimacing:

Ik vind hem niet onaardig maar dit

Zie ik er niet in terug. Ze zien er zeker mooi uit en hebben ook zeker een andere uitstraling dan bijvoorbeeld een sub. Maar het m.i. gewoon sportief met een twist. Laat ik elegant vervangen voor een chiquere uitstraling.

Ik heb de CW Trident Pro Diver en die zou ik hetzelfde omschrijven. Nog steeds toolwatch en sportief maar wel iets chiquerder dan echte tool divers.

Maar goed dat is mijn kiek op de zaak :wink:

1 like

Zou ik sowieso voor gaan, dat houdt hem ook wat sportiever.

Jammer dat de date-stip niet tegen de minutenlijn aan ligt, net zoals de uur-stippen…
Maar ja, er is altijd wel wàt.