Een Omega voor 500€ ? Is het wat ?

Ik zou wel eens Omega willen. Ik besef dat je met 500 € niet ver komt voor een goed werkend exemplaar.

Mijn voorkeur :
Minstens 38 mm
Geen goudkleur
Quartz mag, ook handopwinder

Graag suggesties

Deze vond ik voor 450€. Vind de wijzerplaat mooi alsook de staalband. Kast is wat vreemd

1 like

Ik ken dit model niet, maar ik zou even wat meer foto’s van vergelijkbare exemplaren opzoeken. De hoeken zijn erg afgerond, maar of dat gewoon het model is of dat het juist ‘enthousiast’ polijstwerk is kun je pas zeggen als je vergelijkbare foto’s kunt bekijken.

1 like

Wauw, gaaf ding. :slight_smile: Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen automatisch uurwerk in zit, maar hij blijft gaaf.

De lugs horen zo afgerond te zijn.

2 likes

Deze staat op het duitstalige forum toch? Is volgen mij flink aufgearbeitet ! Vond hem ook ni mis maar quarts geniet niet mijn voorkeur! De lugs mss wel de hoeken van de kroonbeschermer horen volgens mij scherper. Pas op kan mis zijn he!

1 like

Rond dit bedrag kun je een mooie vintage chronostop vinden (wel even zoeken maar ze gaan toch geregeld voor deze bedragen weg)

2 likes

De hoeken waren voorheen toch echt wat scherper vrees ik.

1 like

Alle waar naar zijn geld. Kans dat dit horloge flink wat te lijden heeft gehad en behoorlijk is gepolijst. Zoek naar een horloge dat je van dichtbij kunt bekijken. Vaak mis je de oneffenheden op foto’s.

1 like

Koop je nou het horloge of het merk…

Als je er al 1 vind tegenwoordig voor dat bedrag, tel er dan een flink bedrag aan onderhoud/service bij op. Horloge van ts is stukgepolijst.

1 like

Hoe kan iedereen beweren dat hij stuk is gepolijst?! Even 15 seconden de moeite nemen om te Googlen doet wonderen… :expressionless:

Edit: foto’s van vergelijkbare modellen uit ongeveer dezelfde periode:

2 likes

Je ziet toch het verschil wel met de foto in post#1 hoop ik?

5 likes

Dat hoop ik ook.

4 likes

Ik begrijp wat je bedoelt.

De laatste 7 jaar is zie ik vaker mooie Omega’s voorbijkomen. Maar ik weet dat die duur zijn. Dus dacht ik … niks voor mij. Tot ik mij vandaag afvroeg of er misschien toch iets leuks onder de 500 € te vinden is. Dus ja, ik ga voor het merk. Anders had ik gewoon gevraagd naar een leuk horloge <500€.

Enkele leden hebben al aangegeven dat weinig behoorlijks te vinden is. Misschien wordt het niks.

1 like

Het kan echt wel hoor. Je hebt dan niet de populaire modellen, en je moet niet bij dealers zoeken. Maar een leuke Omega van <€500 is echt geen onmogelijkheid als je even geduld hebt en bij particulieren zoekt.

1 like

Een Omega pre bond 200m is ook erg tof en als je goed zoekt ook wel te vinden rond €500. Dat is een model waar ik zelf ook nog naar opzoek ben.

2 likes

De verkoper beschrijft het horloge als volgt …

Gehäuse und Armband sind in gutem Zustand. Die Uhr wurde bestimmt in der Vergangenheit aufgearbeitet. Das Glas weißt keine Kratzer auf.
Ein Echtheitszertifikat liegt dem seltenen Stück bei.

Hier zie je inderdaad nog beter dat de facetranden scherp horen. In foto van ts zijn die “glad” Overigens benoemt verkoper het zelf in zijn advertentie.

Dank voor de tip!

Maar geeft mij het gevoel : " Ik wil een Rolex zijn, maar ik ben een goedkope Omega ". Te weinig Omega karakter.

1 like

Ah, de facetranden. Ik dacht dat het ging om de lugs en dat zij eruit hoorden te zien als een IWC Ingenieur-kast of een Royal Oak-kast. Daarmee doel ik op het aflopende/afgeronde deel op de lugs.

1 like

Doet dit je echt aan een Rolex denken? Welk model dan, toch geen Sub neem ik aan? Ik zie het niet…

1 like