Eitje… hier op het forum: kom er maar in @Arie_Kabaalstra
Antiek is leuk om naar te kijken, tot je in je huis doodvriest.
Dan zie je het weer als een stuk van een boom.
Maar dan blijft het nog, zoals door Koen beargumenteerd, een marriage.
P.S. Het is een uurwerk van een uiterst gerenommeerde merk, dat staat buiten kijf. Nu heb ik er weinig verstand van, maar ik vind niet dat er een bijzondere kwaliteit van afstraalt. Wat mis ik?
Originele kast zal je niet snel vinden, misschien dat er horlogemakers zijn die iets hebben waar dit in zou kunnen passen. Op Instagram kom ik weleens van die pagina’s tegen van mensen die horlogekasten maken.
Ook Patek heeft soms uurwerken van anderen ingekocht. Dus het kan prima zijn dat er andere gelijke uurwerken te vinden zijn, maar met een andere afwerking.
In die tijd werden heel veel uurwerken gewoon door iemand andere gemaakt. Dat was geen schande…
Anders moeten jullie ‘m met z’n allen nog 15 keer taggen. Lijkt me fijn zo’n hoop onbekenden die per dag 20 keer op de deurbel drukken.
Klinkt goed! Mooi in de buurt ook fryslan
Als dat zo is, wat rest er dan nog van de PP “magie”, om het horloge om te knappen?
Ik heb laatst nog een Patek horloge gezien waar ze werkelijk niets zelf aan hebben gedaan. Kast kwam van Borgel, uurwerk van LeCoultre en wijzerplaat van Singer. Toch is het een Patek Philippe, all part of the game…
Het is gewoon niet juist. PP maakte eigenlijk altijd eigen uurwerken. Enige uitzonderingen zijn sommige van de ultrathins (JLC) en chronografen (Lémania en eerder Valjoux meen ik). Daarbij werden dan ook alleen de basisdelen ingekocht en compleet aangepast/bewerkt.
Kasten en wijzerplaten werden historisch door maar een handvol bedrijven gemaakt.
Was een Poolse onderneming, opgezet door edellieden die tegen de Russen hadden gestreden.
Dit kun je er ook mee doen:
Ziet er best cool
Uit vind ik.
Het is en blijft gewoon een Patek uurwerk, de magie zit hem in het feit dat Patek die uurwerken die ze opkochten in de meeste gevallen met de hand decoreren en modificeren. Althans dat is wat ik veelal hoor.
Hey dat is een heel tof idee!
Dat is onzin. PP maakt het overgrote merendeel van de uurwerken zelf.
Enkel de specialiteiten (extreem dun, JLC) en de basis voor de (perpetual) chronografen (eerst Valjoux, later Lémania) werd extern ingekocht. Die werden volledig gewijzigd.
Dit is een Lemania 2310, de basis voor o a. de Omega 321:
Dit is een Patek CH 27-70Q:
Ik heb het ook over die gevallen dat Patek uurwerken inkoopt, die ze decoreren en aanpassen. Maar goed.