Een opvolger voor m'n beater

Vrienden van de tijdsindicatieapparaten,

Ik ben op zoek naar een waardige -en eigenlijk zo gelijkaardig mogelijke- opvolger van m’n stalen buddy. Hij werkt nog even goed als dag 1, maar ik wil 'm ooit gaan doorgeven aan m’n toekomstige zoon of lesbische dochter.

Het is een stevig beestje van 43mm dia en de volgende mag graag de dezelfde omvang hebben.

De sterkste musts zijn dat 't ook een mooie donkerblauwe wijzerplaat betreft en chrono functionaliteit heeft. De geribbelde bezel vind ik ook best knap. Automaat heeft de voorkeur.

Liefst geen plakmerken of microbrands (dit is er wel 1, weet ik). Budget ligt om en bij de 500 euro.

Thanks in advance!

:joy:

2 likes

Ik vind ‘m te “butch” voor een heterodochter, dacht vermeld’ t er even bij :joy:

2 likes

Blauw + chrono + 500 euro = Seiko . Heel veel solar, niks mis mee.

2 likes

Ik zie doorgaans graag Seiko, heb hier onlangs ook een Snzf17k1 overgenomen maar hun classy chrono’s voel ik persoonlijk niet.

Wat dacht je van een solar chrono met lekkere retro looks: de SSC667?


En een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=WP2kSyzHpks

2 likes

Is niet blauw en geen automaat MAAAAR wel een toffe chrono:
De bulova moon watch. Isdehweh?

Laat de automaat in godsnaam vallen. Ik heb ooit een Speedy als beater behandeld, en dat ding kwam in de kliko terecht.

Als je een chronograaf als beater wilt: Quartz.

Tissot Seastar 1000 T120.417.17.041.00 is letterlijk het enige horloge wat ik vond op Amazon.de wat aan al je harde eisen voldeed. Daarbij: In mijn ogen is een beater minimaal 200m WR. De Seiko Recraft die @TagEd noemt is verder natuurlijk ook dikke prima. :slight_smile:

Lekkere chunky 45mm kast, korte lugs, 300m WR, quartz chronograaf, geen plakmerk, 456 ball’n op Amazon.

Zo.

Addendum: t106.417.11.042.00 Tissot.

100m WR, quartz chrono, blauw, 42.5mm groot.

3 likes

M’n hopes & dreams om er ooit eentje als daily te gaan dragen werd hier op m’n eerste dag al stevig doorprikt, dit bevestigt 't nog maar eens :confused:.

De tissots zijn leuk trouwens, maar nog groter dan wat ik nu draag trekt m’n polsdia van 19.5 niet.

Dit topic mag trouwens op slot. Ik ga een Skx009 zoeken en een coin edge bezel met blauwe insert plaatsen én op een oyster bracelet. Geen chronograaf - ben ik me van bewust :wink:.

1 like

Zo geeft het denk ik een hoop minder vragen en off topic posts hier, denk ik :wink:

Ik denk dat veel van je wensen vervuld zouden kunnen worden, maar in combinatie met die geribbelde bezel zou het nog wel eens moeilijk kunnen worden denk ik…

1 like

Je Speedy was geen automaat jonguh. Maar als je bedoelt dat een chronograaf niet als dagelijks horloge kan worden gebruikt: Dat was jouw enkele ervaring. Er stoppen het hele jaar door horloges met 3 wijzers met lopen. In ieder geval dragen honderduizenden probleemloos hun Speedmasters. Dagelijks.
(Hee, stel dat er ooit op aarde één 3-wijzer-horloge gestopt is met werken. Dan is jouw conclusie natuurlijk al debunked. )

Dat is knap moeilijk binnen je budget. Je opties zijn:
Jong gebruikt kopen. Of je gaat voor Chinees, gelijk in een veel mooiere maat dan 43mm vind ik:


Of de 1963

Er zijn met dit kaliber (ST19) wel eens wat problemen, ze zijn niet altijd goed gesmeerd. En soms gewoon helemaal niet (!).
Of je gaat voor een Rus (Poljot).
Geen plakmerk, groot en betaalbaar: Seiko kwarts chrono.

Maar als ik jou was zou ik eens een niet-chrono automaat proberen.

1 like

:slight_smile: Well spotted, Sir. Quartz chrono’s overleven bij mij wel 12 jaar langer. :slight_smile: Daarom moet je dit er ook bij citeren:

Altijd goed! Maar als beater… Niet zo waterdicht, breekbaar en wat ik hoor moeilijk te servicen. Ik wil er zelf nog wel eentje hebben. Prachtig!

1 like