Een opwindende start van de dag

Noem mij een watchnerd maar ik kan dus echt uitkijken om aan het begin van de dag een mechanisch klokkie op te winden (je moet toch wat als je 12 jaar getrouwd bent…). Ik weet dat er mensen zijn die het een noodzakelijk kwaad vinden, er zijn zelfs mensen die hierdoor geen handopwinder dragen.

Wat vinden jullie?

26 likes

Ook geen moeite om de speedy 's ochtends een slinger te geven! :laughing:

2 likes

Het ritueel van het opwinden geeft mij een speciale band met het uurwerk. Of zoiets.

2 likes

Voor mij geen probleem heb er meerdere die ik moet opwinden. Heerlijk toch zo’n stukje techniek. :blush:

Oja, ben wel wat langer dan 12 jaar getrouwd. Maar wat heeft dat met je horloge te maken? (Mis ik wat)

2 likes

Aah, vandaar… :sunglasses:
Ik draag helaas door de weeks geen horloges ivm hygiene.

Mijn opwindende start is twee springende kinderen op bed… Gaaaap… :joy:

1 like

Je kan opwinderder de dag starter.

2 likes

:joy::joy::joy:
Verwachte wel zo iets.

1 like

Het is de reden waarom de Speedy in de kast ligt. Schakel, merk ik, toch snel over op een automaat (Oris 65 of Tissot PR516GL)… Misschien ook omdat de Speedy zo lastig op te winden is (net mijn ex…), de kroon zit ietwat verscholen tussen kast en bezel.

9 likes

:joy:

3 likes

je moet vrouwen en handwinders ook niet vergelijken
en zeker niet zeggen dat ze allebei dagelijks 10 of 12 slagen nodig hebben om aan het werk te blijven.

8 likes

Ja anders een caliber 111 met 10 dagen power.

6 likes

Heb jij zo’n MI6 bril waarbij je met het knipperen van je ogen een foto kan nemen? Cool!

On topic: handwinder is geweldig dun, derhalve neem ik het uurwerk voor lief.

2 likes

:joy:

Toen ik dit topic zag dacht ik bij mezelf: oh god dat zal wel een grapje over handwinders zijn.

Ik vind het jammer dat ik gelijk had :joy:

On topic. Handwinden is wel leuk

Kijk ook eens dit filmpje over George Daniels

Waarin hij aangeeft dat mensen die te lui zijn om een horloge op te winden geen echte liefhebbers zijn ( ok hij zegt het net wat anders :slight_smile: )

Ik ben wel heel benieuwd hoe je deze foto hebt gemaakt :joy:

On-topic: sinds de komst van de Milgauss ligt de IWC alleen maar in de kast… stukje gebruiksgemak denk ik.

2 likes

Ik vind het een erg leuke foto

2 likes

Statief, en zelfontspanner :grin::camera_flash:

Thanks!!

Bij mij is de speedy vertrokken door het feit dat ie een handopwinder was, misschien dat hij ooit nog terugkomt… :stuck_out_tongue_winking_eye: