Deze is echt heeeel gaaf
Ja, ik vind hem ook leuk, echt oud ook.
Gaat naar de horloge maker in Chiang Mai deze week.
Welkom Marcel! Tot nu toe al leuke vondsten gedaan in de doos, ben benieuwd naar de volgenden!
Welkom!
De volgende; een gouden Blancpain?!
er volgen er steeds mee. spannend draadje zo!
Ja voorlopig is de bodem nog niet in zicht
En twee Tissot automaatjes, een zwarte Seastar met een flink versleten kast en een zilveren Seastar Seven, allebei liepen de klokjes prima na jaren stilstand maar ze hebben wel een beurtje nodig.
Er zit nog een Tissot in, die komt later aan de beurt…
De rechtse ziet er goed en origineel uit, de linkse bevat vrijwel zeker geen enkel origineel Tissot onderdeel
Ja dat idee had ik ook, die zwarte is vreemd met die witte rand en een kast die zo zwaar versleten is…
Automaat loopt echter prima met goede gangreserve.
Ja die is inderdaad ook vreemd, mogelijk dat binnenwerk en kast oorspronkelijk ook niet bij elkaar hoorden.
Net opengemaakt, Tissot 2481 kaliber en Tissot logo binnen op het deksel, ff het serie nummer nakijken op Tissot only. Maak morgen wel een foto.
Ok, het bevat dus wel originele Tissot onderdelen, namelijk het uurwerk
Maar de rest is erbij geraapt
Uurwerk bewaren, altijd handig om een echte Tissot mee te repareren, rest in de kliko
De case back heeft ook een Tissot logo en nummer. Lijkt me sterk dat de case niet origineel is en de case back wel?
Kaliber nummer is van 1972.
Je weet niet half wat ze allemaal aan elkaar weten te fabrieken, maar inderdaad, die kans is al kleiner.
Wat is het referentienummer in de caseback?
46672-4X…
Opvallend, de case back zegt: lunette plaque or o 20 microns…
Zou het een vergulde kast geweest zijn, dat zou dat versleten uiterlijk verklaren, ik zie wel wat glimmen…
46672 is een PR516GL day date met geintegreerde bracelet; dat deksel heeft dus niks met die kast te maken :
Blijkbaar een kast met toevallig dezelfde schroefdraad. Kan het natuurlijk nog wel een Tissot kast zijn, maar niet een die bij dat deksel hoort.