Een paar honderd nieuwe aanwinsten: Swatch

Ik had al zo lang niets gekocht… :smiley:

Nee, een vriend van mij wees me op een veiling van een hele boel Swatshes, en of dat niet interessant was? Tja, ik heb niet zo veel verstand van/met Swatch maar ach eens op internet naar de lots gekeken. Nog eens met de vriend gesproken en afgesproken op bijna alle lots met Swatches te bieden. En met eigenlijk maar 1 rede, handel! Dat is bijna nooit mij eerste insteek, normaal pas als ik een horloge binnen heb en het valt me erg tegen, dan is het handel. Maar de Swatches moesten een investering worden, welliswaar voor de lol, rijk zul je er niet van worden, arm ook niet, maar toch een investering. En investeren in iets waar je geen verstand van hebt… altijd een goed idee! :smiley:

Wij bieden en bieden, hadden een limiet gemiddeld per Swatch. Vaak zaten ze in dozen van 30, 40, 90 zelfs 125 stuks maar er waren ook losse. De twee dozen met Swatches in eigen doosje gingen erg hard en eindigde op 1200 en 1600 euro. Wij waren er toen al uit, dat was te veel voor een lolletje. Ik heb overigens vernomen dat er nog iemand van het forum, misschien zelfs meerderen, mee hebben geboden :smiley:
Maar enkele andere lots waren wel voor ons. De vriend is ze gaan halen, we hebben dus eigenlijk ongezien zitten bieden van omschrijvingen als “Diverse horloges merk Swatch ca. 90 stuks” met een foto van twee horloges zonder doosje. Het idee wordt steed beter zul je zeggen…

Maar het viel best mee, ik ben 's avonds naar de vriend gegaan en we hebben de boel eens zitten belijken. Bijna geen doosjes, maar 98% is wel nieuw. Er zaten een paar gedragen horloges bij, een aantal met schade of iets mis, ze zijn er waarbij het bandje is gedraaid (vreemd) en een paar met vlekken/schimmel(?) op het bandje, ik denk dat ze een tijdje wat vochtig hebben gestaan.
In ieder geval, het merendeel is dus prima in orde en we hebben het 50/50 gesplit. Op onderstaande foto een overzicht van het meeste van mijn deel.

Links bovenaan wat vreemd ingepakte en zelf vacuum verpakte dingen (???), rechts bovenaan een stapel die voorlopig is afgekeurd door vlekken, stickertjes op het glas of omdat ze echt iets mankeren.
Dan een stuk of 75 dezelfde swatches met een oranje band, daarnaast een aantal van de Swatches in een tennisballen koker. Daar heb ik er 12 van, een stapeltje met een zeehondengezichtjes en band (namaak natuurlijk) en dan komen de scuba’s e.d.
De rij daar onder zijn chrono’s tot het plastic zakje. Dat horloge in het plastic zakje (in het zakje zitten de papieren en nog wat dingen die er bij horen) heeft mij wel geshoceerd! Er staat op de achterkant van het bandje namelijk in een zin het woord “fucking”… ::o niet verborgen of wat maar oipenlijk “fucking”… Swatch toch!!! En daarnaast wat automaten.
De hele rij er onder zijn de standaard swatches, 1 dames, de rest heren en daar onder liggen nog wat dubbele van bovenstaande.