Een paar juweliers in Den Haag, ik zeg boe!

Nivelacuso Schreef:

Waar heb je de Casio gekocht, Renato_55 ??

Hoi, op EBay, bij de Coolgoodshop.

Groeten, René

PeterLC Schreef:

Het gaat kennelijk erg goed met die juweliers die
gratis werken. Ik zou zeker geld vragen voor
bandinkorten bij een niet bij mij gekocht horloge.
Ikke ikke ikke, gratis gratis gratis, niet kopen
maar kijken. Erg Hollands, en ook erg arrogant om
te klagen over 5 of 10 euro. Doe het GVD dan zelf!
Wankers.

Beste PeterLC. Dank voor je reactie, alhoewel wat grof in de taal ik respecteer het wel. Wat betekent Wankers eigenlijk?

Groet, René

Beste forummers, dank voor jullie reacties op mijn geuitte frustratie. Uiteraard kan ik begrijpen dat alleen voor niets de zon opgaat, maar is mijn ervaring bij opticiens,ook al heb je de bril daar niet gekocht,verlenen je de service, ook al vraag ik wat de kosten zijn, geheel gratis. Hoe vaak komt het niet voor dat wij ons ons laten laven met koffie o.i.d. bij een juwelier,vanwege je potentiele aankoop, die je na veel vijven en zessen toch niet koopt en met onverichte zaken de zaak uitgaat. De juwelier die mij weigerde, zal mij niet meer terug zien. Ik neem de tip van Arie ter harte en zal ik voortaan, net als bij de opticien, vooraf vragen wat de kosten zijn en ga ik kijken wellicht op de Rikketik om wat gereedschap aan te schaffen.

Voor allen gegroet en een goed weekend gewenst.
René

Op het Goudennregenplein (oude abn amro bank) zit Sl design http://www.juwelier-sldesign.nl/
Goede service en leuke korting!

De Fred vind ik trouwens zo en zo een drama winkelstraat…

PeterLC Schreef:

Het gaat kennelijk erg goed met die juweliers die
gratis werken. Ik zou zeker geld vragen voor
bandinkorten bij een niet bij mij gekocht horloge.
Ikke ikke ikke, gratis gratis gratis, niet kopen
maar kijken. Erg Hollands, en ook erg arrogant om
te klagen over 5 of 10 euro. Doe het GVD dan zelf!
Wankers.

Bij de juwelier die dit voor mij gratis heeft gedaan ben ik gewoon klant, heb er ook wel eens een horloge gekocht of service laten doen. Als een band dan gratis wordt ingekort van een Seiko die in Nederland niet verkrijgbaar is, zie ik dat toch als een vorm van klantenbinding.Als ze 10 euro hadden gevraagd had ik dit echter ook zonder commentaar betaald.

Forehand Schreef:

Op het Goudennregenplein (oude abn amro bank) zit
Sl design http://www.juwelier-sldesign.nl/

De Fred vind ik trouwens zo en zo een drama
winkelstraat…

THX:)-D

@Renato_55: Wankers is engels voor Wilders :slight_smile:

Renato_55 Schreef:

Forehand Schreef:

Op het Goudennregenplein (oude abn amro bank)
zit
Sl design http://www.juwelier-sldesign.nl/

De Fred vind ik trouwens zo en zo een drama
winkelstraat…

THX:)-D

Dit is idd een mooie zaak. Zat driekwart geleden nog in de Anemoonstraat.

Voorbeeld hoe het ook kan.

Ik had een Omega met stalen band verkocht aan een forumlid. Hij kwam het horloge afhalen in Maastricht centrum. De koper had een beetje kinderpolsjes dus er moesten meerdere schakels uitgehaald worden.
We zijn even naar binnen gegaan bij Willy Vossen (Omega delaer,
Maastricht centrum)) en hebben netjes gevraagd of zij de band wilden inkorten.

“Natuurlijk, neemt u maar even plaats”. Even later kwam men terug met de ingekorte band en de schakels. Even passen en OK. Toen ik vroeg wat de kosten waren: “Dat is service heren, veel plezier met het horloge.”

Moraal van dit verhaal: waar vertel je dit verhaal en waar ga je naar terug als je toch een keer een hele nieuwe Omegan wil kopen…

Dat is nou eens service. En natuurlijk vind ik extra service ook passen voor klanten die een klokje kopen.

Maar aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat er ook kosten gedekt worden.

Simpel Casio bandje inkorten voor 10 euro vind ik persoonlijk wat veel. 5 Euro vind ik een redelijk bedrag.

Als ze bij ons in de winkel komen met een Omega of ander beter horloge doen we het ook wel eens onder service.Maar je wilt niet weten met wat voor shit ze aankomen of wij dat even wilen inkorten.
Soms met de stickers er nog op.Meestal zijn dat juist de klanten die nooit wat kopen.
Met 30 jaar ervaring weet je vaak wel wat service is om een klant te krijgen cq houden.
Maar van de baggerhorloges kost het inkorten gewoon geld.Of het moet van een goede klant zijn die net een mooi klokje bij je heeft gekocht:D

Juwelier punte in arnhem gratis inkorten en cappuchino van het huis.

En zoals eerder gepost.

Kwam destijds mijn eerstvolgende aankoop er inderdaad vandaan.

Door het goede gevoel van de gratis service destijds.

Maar ik deel de mening dat ervoor betalen vanzelfsprekend is.

Mits het horloge er niet vandaan komt.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Volgens mij hoort deze discussie thuis in het subforum "Ervaringen met (ver)kopers.

Wij krijgen inderdaad ook steeds vaker klanten met via internet aangeschafte horloge waar de band van ingekort moet worden.
Kosten: € 5,-

Waar ik me trouwens ook steeds meer aan erger is dat men over het algemeen er steeds meer vanuit gaat dat bepaalde dingen service zijn.
En dan dus ook gewoon zonder te vragen naar de kosten naar buiten lopen!
Nou moet ik zeggen dat we ook veel wél onder service doen, maar dat men dan niet eens het fatsoen neemt om ernaar te vragen…
Had pas zelfs iemand die ervanuit ging dat het vervangen van een batterij kosteloos was…

€5 tot €10 voor het inkorten van een horlogebandje wat
niet bij die verkoper is gekocht vind ik heel normaal hoor.

Diegene verricht werk waar jij zelf niet toe in staat bent,
dus is het (lijkt mij) heel normaal dat je ervoor betaald.

Je kunt niet verwachten dat degene je met open armen ontvangt
om maar gratis klusjes voor je te verrichten. Het is leuk als
het gebeurt, maar het lijkt me niet de normale gang van zaken…

Hoi,
“Quote René,
Wat betekent Wankers eigenlijk?”

RUKKERS !

:slight_smile: Elf

watchup Schreef:

Hoi,
“Quote René,
Wat betekent Wankers eigenlijk?”

RUKKERS !

:slight_smile: Elf

Oh gelukkig geen scheldwoord, maar een zelfstandig naamwoord voor een voorval wat bij 99% van de mannen van toepassing is.:)-D

cmejewellery Schreef:

Had pas zelfs iemand die ervanuit ging dat het
vervangen van een batterij kosteloos was…

::o

Ja echt, gewoon omdraaien en weglopen!
Toch maar even achternagegaan…

Als bij mij iemand binnen zou lopen met een Casio, die gekocht is op internet, dan had ik niet eens voor een tientje die band aangepast :slight_smile: Koop ook veel op internet, maar sta dan ook niet raar te kijken als een juwelier wat wil verdienen.