Een pakje uit HongKong? Wat nu weer

O ja, ik had iets op eBay gekocht, een weekje geleden…:slight_smile:

even uitpakken, zit een dooje in (bubbeltjesplastic er al afgehaald)

en in het doosje…

de Casio DW-5600E-1V (module 1545), te koop sinds 1996 en staat nog steeds op de Casio website. Ik zie nu dat ik hem echt niet te duur gekocht heb:) Eén van de horloges die door NASA is gecertificeerd voor gebruik in ruimtevaarttuigen. Dat is ook de reden voor de aanschaf. Een Speedy ligt (voorlopig) buiten bereik, maar er zijn nog andere horloges die ook in de ruimte gebruikt werden/worden en wel in mijn budget passen:). Dus niet getreurd en lekker op eBay snuffelen! Nog een paar fotootjes:

Het is niet zo’n heel erg groot horloge, zoals te zien op dit wristshot:

en tot slot, een pocketshot:)

Op zijn eigen manier is dit een klassieker…

Gefeliciteerd met je aankoop Tom. Combinatie van “back to the seventies gevoel”:wink: en moderne vormgeving.

Wat Marten zegt! Erg retro… Mijn middelbare schooltijd trekt als een (komische) film voorbij…

Hehehe, dit is ook gelijk het gevoel dat ik kreeg.
Wie heeft er vroeger nou geen digitale Casio om de pols gehad.

Een leuke, stevige toolwatch, voor een goede prijs. Wat wil je nog meer? (Ohja, een speedy :))

Groeten,

Martin

heel leuk horloge.

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Tom(tu)
Had je omdat het pakje uit HongKong kwam ook nog te maken met de douane?
(controle,oid,invoerrechten??)

Gr dennis:)

Leuke G-Shock! Dit kan nooit een miskoop zijn. (tu) Onverwoestbare horloges, en ja…, dit is wel een klassieker!

dennis the menace Schreef:

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Tom(tu)
Had je omdat het pakje uit HongKong kwam ook nog
te maken met de douane?
(controle,oid,invoerrechten??)

Controle heeft hij volgens mij niet gehad. Als omschrijving staat er gewoon ‘Watch’ op het pakje. Het bedrag staat er ook op, maar dat kan ik niet lezen, douane volgens mij ook niet:)
Geen problemen gegeven dus.

Dit is nou echt een horloge voor mijn zoon.
Hij is helemaal gek van piepjes en knopjes.
Leuke aanwinst (tu)
Ik heb de laatste tijd alleen maar pech met zendingen uit het oosten,steeds maar weer die btw en inklaringskosten.

leuke aanwinst, nooit geweten dat het goedgekeurd was voor ruimtevaartuigen…(weer wat opgestoken vandaag) laat het ons weten als je de dampkring verlaat :slight_smile:

Haha Niels, ik zal je een kaartje van Mars sturen:)

Mooi horloge.
Wel heel veel knopjes.
Je hebt bij dit horloge hopelijk niet een heel dikke handleiding nodig ?
Veel plezier met de nieuwe aanwinst

mooie collectors item,mag eigenlijk niet ontbreken in je verzameling.
Grappig eigenlijk ,dat klokjes uit het digitale tijdperk toch blijft boeien.
Zou het ook een stukje jeugdsentiment zijn?

gr Ron

De bediening valt best mee hoor. Eén van die knopje is voor de verlichting, dus die valt al af, dan blijven er nog drie over. Eén van die drie is voor het gelijk zetten, dus dan nog maar twee! Nu dat kan ik gelukkig nog wel mannen hoor, zelf op mijn leeftijd:)

Ik vind het wel wat hebben gefeliciteerd ermee

gr Pieter

Mijn beste,

Proficiat met deze wonderbaarlijke manier van tijdmeting.

De tijd welke zijn eigen ritme heeft,
‘t is maar hoe je het beleefd.
Een ritme op de golven der mechanica
of een ritme op het spel der elektronica.
Maar beide zijn ze nu iets waardevols,
en ten opzichte van vroeger dagen, een weldaad aan de pols.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit fraaie horloge zonder tijdslimiet.

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dat is een mooie, volgens mij had je ook nog geen digitale in je collectie.

Veel draagplezier!

Dat klopt, het is de eerste digitale! Onderhand is er van alles wat. Een beetje klassiek, een beetje modern, oud, nieuw, quartz, mechanisch, goedkoop, duur, enz, en dat in één enkele horloge doos:) Een groot deel heeft toch wel met luchtvaart/ruimtevaart te maken.

Ik heb nog eens even goed op het pakketje gekeken, als waarde stond er ‘US$ 5’ op (in een schrif dat op Chinees leek). Nu is dat iets onder de waarde, maar ook niet eens zo erg veel:) Hij had best de verkoopwaarde erop mogen zetten. Dan had de douane ook geen interesse gehad.