Een passende kast voor de Atlantic

De doos met sleutelprojecten was overvol, nu in de wintermaanden had ik er eens tijd voor.
In de doos werd een Pierce zakhorloge gevonden met een defecte balansas, en de spiraalveer was ook niet helemaal lekker.
En een Atlantic uurwerkje die alleen erg vuil was.

Beiden waren bestemd voor de Amerikaanse Markt ,size 16 en van het type met gedeelde opwindas.

Dat betekend dat de kroon gewoon in de kast blijft zitten, waneer het uurwerkje in of uitgebouwd wordt.
Er werd besloten het Atlantic uurwerkje in de Pierce kast te plaatsen.
Het Atlantic uurwerkje moest eerst gedemonteerd worden en daarna in de ultrasoon reiniger.

Alle deksteentjes moesten verwijderd worden om de lagersteentjes goed te kunnen reinigen.

Het uurwerkje in de kast gebouwd en loopt gelukkig gelijk goed,dat is bij mij heel zeldzaam.

Een paar leuke, passende wijzers werden ook gevonden.

De atlantic loopt nu een week netjes op tijd.
Bedankt voor het kijken.
Groeten, Chris.

Mijn complimenten, ziet er zo prachtig uit (tu)

mvg, Frans

Mijn beste,

Chris, het resultaat is prachtig geworden, Proficiat.
Ik blijf het gedurfd en knap vinden om een horloge volledig te ontleden en in nieuw staat terug te brengen.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit hernieuwde horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Als je aan een Fiat 500 kan sleutelen, dan moet het je ook met een zakhorloge lukken , Coenraad. :slight_smile:

mooi geworden!

hoe reinig jij wijzerplaten? want bij mij wordt het er meestal niet beter op als ik ze probeer te poetsen.

Bij mij worden de wijzerplaten er ook niet beter op, als ik ze met een wattenstaafje en wat zeep reinig. :sunglasses:
Bij oude horloges met porcelijnen wijzerplaten, zoals bij deze zakhorloges,is het resultaat echter verbluffend.